;
coinex

خبر مهم وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای خارجی

خبر مهم وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای خارجی می‌تواند برای افرادی که مدت‌هاست منتظر شکسته‌شدن قفل واردات بوده‌اند امیدبخش باشد.

در شرایطی که این روزها واردکنندگان خودرو با مشکلات متعددی جهت بارگذاری اطلاعات و مدارک و روند ثبت سفارش مواجه هستند، وزیر صمت اعلام کرده که دولت کار خود در این زمینه را انجام داده و به زودی کار واردات نهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی 20 هزار یورویی ؛ اعلام آمادگی 12 شرکت خودروسازی

خبر مهم وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای خارجی

وزیر صمت گفت: «وزارت صمت به عنوان دولت وظیفه خود را در موضوع واردات خودرو انجام داده است و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد به رفع آنها می‌پردازد. سیدرضا فاطمی امین با اعلام این موضوع که در حال حاضر آیین‌نامه واردات خودرو مصوب شده و هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها نیز انجام شده گفت:

افراد و شرکت‌هایی که متقاضی واردات بوده‌اند نیز تقاضاهای خود را ارائه داده‌اند و ما نیز منتظریم اگر جایی به مشکلی برخورد کردند، رفع و رجوع کنیم.

خبر مهم وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای خارجی

وی افزود: «اکنون واردکنندگان در مسیر واردات خودرو در حال رتق و فتق امور مربوطه بوده و یکی یکی در حال انعقاد قراردادهایشان هستند». وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح‌ کرد:

واردکنندگان خودرو باید موضوع خدمات پس از فروش را تضمین کنند، یا نماینده رسمی بوده و یا انتقال فناوری انجام دهند و اینها شرایط اصلی انجام واردات است.

بنابر این گزارش، تا پایان سال 90 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد خواهد شد. مطابق آیین‌نامه واردات نیز اولویت با خودروهای اقتصادی زیر 10 هزار یورو است و بعد از آن خودروهایی در بازه قیمتی 10 تا 20 هزار یورو وارد می‌شوند. البته ارائه خدمات پس از فروش و همچنین پاس کردن استانداردهای 85 گانه از جمله اساسی‌ترین اصول واردات خودرو است. قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در بورس و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام می‌شود که فرایند کنترلی بهتری روی قیمت‌ها ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خبر مهم وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر