;
coinex

فروش اقساطی خودروهای وارداتی با تعرفه مشابه دور قبلی واردات

در نشست اخیری که معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در آن شرکت داشت اعلام شد، احتمال فروش اقساطی خودروهای وارداتی با تعرفه مشابه دور قبلی واردات وجود دارد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در آخرین نشست خبری خود از چند و چون احتمال واردات خودرو و فروش اقساطی آنها گفت. در این نشست همچنین شرکت‌های وارد کننده خودرو نیز اعلام شدند.

بیشتر بخوانید:‌ سن فرسودگی خودروها در ایران چقدر است؟

فروش اقساطی خودروهای وارداتی

احتمال فروش نقد و اقساط خودروهای وارداتی توسط معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت مطرح شد. طبق توضیحات وی، ثبت نام شرکت‌های واردکننده انجام گرفته و طبق تأکید دولت، تمرکز اصلی روی ورود و عرضه خودروهای اقتصادی معطوف شده است.

فروش نقد و اقساط خودروهای وارداتی

همچنین در این نشست خبری، میزان تعرفه درنظر گرفته شده برای خودروهای وارداتی مشابه دور قبلی اعلام شده است که از رقمی حداقل 40 درصدی حکایت می‌کند که البته در دور قبلی با توجه به انواع عوارض تا مرز 90 درصد نیز افزایش می یافت.

در حال حاضر شرکت‌های وارد کننده سایپا، پارس‌خودرو، سایپا سیتروئن، کرمان خودرو، فردا موتور، مکث موتور و آرین موتور پویا هستند. شرکت‌های نام برده خودرو‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای را به بازار وارد خواهند کرد و امکان دسترسی خریداران را فراهم می‌کنند.

البته به غیر از فروش نقدی، امکان فروش اقساطی خودروهای خارجی نیز وجود دارد تا بدین ترتیب، شرایط خرید خودروهای جدید برای اقشار مختلف جامعه ساده‌تر شود.

خودروهای وارداتی از طریق بورس عرضه خواهند شد

لازم به ذکر است که در جلسه اخیر اعلام شد که عرضه خودروهای خارجی از طریق بورس انجام خواهد گرفت تا به این وسیله دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه شود تا زمینه عرضه شفاف خودرو فراهم آید.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین با صحبت از واردات خودرو از سویی دیگر اهمیت افزایش ساخت داخل را گوشزد کرد و از واردکنندگان خواست خودکفایی در تولید را به بالای ۵۰ درصد برسانند. بدین ترتیب اگر واردکننده دیگر مایل به فعالیت نباشد، خودروسازان دیگر می‌توانند مونتاژ محصولات مربوطه را بر عهده بگیرند.

به نظر می‌آید فرایند توسعه خودروهای اقتصادی با ورود تکنولوژی‌های جدید از طریق خودروهای وارداتی انجام خواهد شد و دو خودروساز اصلی کشور، یعنی سایپا و ایران‌خودرو قرار است با همکاری یکدیگر، میزان تولید و عرضه خودروهای اقتصادی را افزایش دهند.

همچنین سایپا و ایران خودرو قصد دارند تا باهمکاری یکدیگر تولید خودروهای اقتصادی را افزایش دهند. لازم به ذکر است که به غیر از خودروهای شخصی و سواری، محموله‌ای از اتوبوس‌های خارجی نیز قرار است وارد سیستم حمل و نقل کشور شوند، تا بدین وسیله کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی جبران شده و شرکت‌ها فرصت بیشتری برای تولید داخلی اتوبوس پیدا کنند.

بیشتر بخوانید

دیدگاه شما در خصوص احتمال  فروش اقساطی خودروهای وارداتی چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر