;
coinex

آمار عجیب وزیر ارتباطات از مهاجرت به پلتفرم های داخلی ؛ مردم به پیامرسان‌های بومی اعتماد دارند؟

آمار عجیب وزیر ارتباطات از مهاجرت به پلتفرم های داخلی که امروز در صحن علنی مجلس طرح شد حاکی از مهاجرت 17 میلیون کاربر به پلتفرم‌های داخلی در یک روز است!

وزیر ارتباطات امروز میهمان مجلسی‌ها بود و مانند تمام مدت اخیر اظهار نظرهای عجیبی داشت! در یک مورد خاص او از موج مهاجرت به پلتفرم‌های داخلی گفت و مدعی شد یک پلتفرم ایرانی حالا ماهانه 35 میلیون کاربر فعال دارد. از سوی دیگر زارع پور از مهاجرت 17 میلیون کاربر ایرانی در یک روز به یک پلتفرم خاص خبر داد!

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

آمار عجیب وزیر ارتباطات از مهاجرت به پلتفرم های داخلی

عیسی زارع پور صبح امروز و جهت پاسخ به چند سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد. او در صحبت‌های خود بدون اشاره به منبع و مرجع آماری خاصی، از اعداد بزرگی استفاده کرد. برای مثال همین رقم پیوستن 17 میلیون کاربر به یک پیامرسان داخلی در یک روز که زارع پور به آن اشاره کرده در نوع خود یک رکورد مهم است! زارع‌پور در توضیحاتش برای نمایندگان مردم، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی گفت:

«در ابتدای دوره مسئولیت، کارگروه ویژه‌ای را با هدف توسعه پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی کردیم تا با تنوع و مزیت‌های متفاوت، مردم احساس تفاوت با پلتفرم‌های خارجی را نداشته باشند. در دو ماه گذشته با توجه به شرایط حاکم، جلسات به‌صورت روزانه برگزار شد و هر روز میزان توسعه پلتفرم‌های داخلی رصد شد. هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه‌های خارجی فعال شود، پلتفرم داخلی به‌گونه‌ای تقویت شود که مردم تمایل به استفاده از پلتفرم داخلی داشته باشند.»

آمار عجیب وزیر ارتباطات از مهاجرت به پلتفرم های داخلی ؛ مردم به پیامرسان‌های بومی اعتماد دارند؟

زارع‌پور با بیان اینکه روزانه افراد در حال پیوستن به پلتفرم‌های داخلی هستند، ادعا کرد در یک روز شاهد حضور 17 میلیون کاربر در یک پلتفرم داخلی بوده‌اند: «در یک برنامه داخلی، ماهانه بیش از 35 میلیون کاربر از آن استفاده کردند. همچنین ترافیک اینترنت داخلی در مقابل شبکه‌های خارجی 60 به 40 شده است.»

آقای زارع پور در این بخش از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ترافیک محصولات داخلی برای اولین بار دو برابر شده گفت، این امر نشان از اقبال و اعتماد مردم به پلتفرم‌های داخلی دارد.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه حریم خصوصی خط قرمز وزارت ارتباطات است، به فتوای رهبری در مورد نقض حریم خصوصی اشاره و ادعا کرد که کسی حق ندارد به اطلاعات مردم در پلتفرم‌های داخلی دسترسی داشته باشد:

«هفته اخیر نیز رئیس قوه قضائیه در بخشنامه‌ای اعلام کرد طبق اصل 25 قانون اساسی احدی حق ندارد به اطلاعات مردم دست‌اندازی کند. از‌این‌رو، برای حفاظت از داده‌های مردم لایحه‌ای آماده کرده‌ایم که به‌زودی به مجلس ارسال می‌شود و انتظار داریم با حمایت نمایندگان با قید دو فوریت تصویب شود.»

او در بخش دیگری از سخنان خود به بحث حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: «آیین‌نامه‌ای در این زمینه تدوین شده که بیش از 30 نوع حمایت از کسب‌و‌کارها و پلتفرم‌های داخلی در آن پیش‌بینی شده است و به‌زودی اقدامات اجرایی آن شروع می‌شود تا کام کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم داخلی شیرین شود.»

آنطور که وزیر گفته است، پیوستن کسب‌وکارهای آنلاین داخلی به پلتفرم‌های داخلی خود به منزله دریافت مجوز است و نیازی به دریافت مجوز نیست. همچنین آقای زارع پور بار دیگر بر معافیت مالیاتی دو ساله کسب‌وکارهای خرد خانگی که سابقه پرداخت مالیات ندارند اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار عجیب وزیر ارتباطات از مهاجرت به پلتفرم های داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر