;
coinex

انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروهای داخلی ؛ «با پسوندهای اس و پلاس خودتان را گول نزنید!»

انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروهای داخلی چیز جدیدی نیست و پیش از این هم رخ داده است. اینبار اما این انتقاد حالت نوعی تمسخر به خود گرفته است!

جانشین پلیس راهور فراجا در جدیدترین گفتگوی خود، خودروهای بی‌کیفیت با پسوند پلاس و اس را به باد انتقاد گرفته و نسبت به عدم رعایت استاندارد،‌ عدم کیفیت و سطح بالای آلایندگی خودروها ابراز ناامیدی کرد.

بیشتر بخوانید: زمان قرعه کشی ایران خودرو آبان 1401 مشخص شد

انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروهای داخلی

جانشین پلیس راهور گفته خودروهای داخلی با پسوندهای اس و پلاس لزوما از لحاظ کیفی ارتقا نیافته‌اند و خودروسازان به بهانه استفاده از پسوند اس و پلاس می‌کوشند مجوزهای لازم را از سازمان ملی استاندارد دریافت کنند و خودروهای جدید را با قیمتی گزاف به فروش برسانند. حال آنکه این نسخه پلاس یا اس در واقع هیچ تفاوتی با نسخه معمولی نداشته و از همان کیفیت و استاندارد پایین برخوردار است.

البته به نظر می‌رسد سازمان ملی استاندارد نسبت به ارائه مجوز منش سخت‌گیرانه‌ای را در پیش گرفته و شروط متعددی را برای خودروسازان تعریف کرده است. در صورت اصرار این سازمان روی موضع خود، می‌توان انتظار داشت خودروسازان برای ارتقای محصولات به تکاپو افتاده و خودروهای بهتری را از لحاظ ایمنی و کیفیت روانه بازار کنند.

انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروهای داخلی ؛ «با پسوندهای اس و پلاس خودتان را گول نزنید!»

جانشین پلیس راهور ضمن انتقاد از خودروهای بی‌کیفیت با پسوند پلاس و اس، به افزایش نگران‌کننده شمار وسایل نقلیه فرسوده در سطح کشور و لزوم به اسقاط این دسته از خودروها اشاره کرد. تعداد خودروهای ورودی جدید به چرخه تردد، تناسب چندانی با تعداد خودروهای اسقاطی نداشته و این موضوع در صورت عدم رسیدگی، نه تنها از لحاظ زیبایی شهری، بلکه از لحاظ ایمنی، آلودگی و مصرف سوخت، آسیب‌ها و زیان‌های متعددی به همراه خواهد داشت.

با عقب‌نشینی دولت بر لزوم اسقاط خودروهای فرسوده با لایحه جدید،‌ زنگ خطر برای صنعت خودروسازی ایران به صدا درآمده است. بنابر قانون به ازای تولید هر چهار خودرو، یک خودرو باید اسقاط شود. ولی بر اساس لایحه جدید، خودروساز می‌تواند با پرداخت درصدی از سهم فروش محصولات خود به صندوق ملی محیط‌زیست، از زیر بار اسقاط خودرو فرسوده شانه خالی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتقاد پلیس راهور از کیفیت خودروهای داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر