;
coinex

علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی ؛ وزیر ارتباطات از پیگیری بین‌المللی خبر داد!

وزیر ارتباطات در شرایطی خبر از پیگیری علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی در مجامع بین‌المللی داده که به نظر بعید است به جوابی برسد!

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم که هم توسط آمریکا و هم توسط اتحادیه اروپا تحریم شده، در واکنش به انتشار خبر حذف 5 اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی گفته که از طریق مجامع بین‌المللی پیگیر حقوق شرکت‌ها و کاربران ایرانی خواهد بود!

او گفته از یک سو تحریم‌های حوزه فناوری اطلاعات را برای مردم ایران لغو می‌کنند و از سوی دیگر دسترسی به سرویس‌های به ادعای او «محبوب ایرانی» را که «حاصل تلاش جوانان نخبه ایرانی» در شرکت‌های «دانش بنیان» هستند، محدود می‌کنند!

بیشتر بخوانید:‌ آغاز فیلترینگ طبقاتی در ایران ؛ تبعیض در فیلترینگ به سبک ایرانسل!

پیگیری بین‌المللی علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی

زارع پور در واکنش به حذف چند پیامرسان ایرانی از گوگل پلی در یادداشتی که در پیامرسان بله منتشر شده، با تاکید بر اینکه به معاونین مربوطه دستور داده شده جریان را پیگیری کنند گفت:

 «در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان مالک این سکوها، ابعاد فنی و حقوقی این موضوع را برای اجرای اقدامات مقتضی بررسی می‌کنیم.»

این چندمین باری است که برنامه‌های ایرانی از پلتفرم‌های بین‌المللی چون گوگل پلی حذف می‌شوند و مسئولان کشوری درباره آن اعلام پیگیری کرده‌اند. پیش از این نیز محمد جواد ظریف، حذف برنامه‌های ایرانی را نامشروع خوانده بود.

علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی ؛ وزیر ارتباطات از پیگیری بین‌المللی خبر داد!

یک مثال دیگر مربوط به شهریور ماه سال گذشته است که به دنبال حذف فیلیمو، آپارات و بلد از گوگل پلی، وزارت ارتباطات در بیانیه‌ای اعلام کرد با همکاری دیگر دستگاه‌ها چون مرکز ملی فضای مجازی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، از تمامی ظرفیت‌ها و راهکارهای حقوقی و سیاسی، پیگیر حقوق پلتفرم‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی مربوطه خواهد بود. آن زمان خبر خاصی از نتیجه پیگیری منتشر نشد و حال بار دیگر این وضعیت تکرار شده است.

حال و با حذف سروش، بله، آی گپ، اسنپ و تپسی از گوگل پلی، وزیر ارتباطات یکبار دیگر از پیگیری بین‌المللی علت حذف اپ های ایرانی از گوگل پلی گفته است.

با وجود اینکه گوگل احتمالا در ایمیل‌های خود به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، به علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی پرداخته، وزیر ارتباطات در یادداشت خود در بله با انتقاد از اقدامات انحصارگرایانه شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا اعلام کرد:

صاحبان برخی پلتفرم‌های مطرح دنیا که خود را مالک انحصاری حوزه فناوری اطلاعات می‌دانند، در طول سالیان متمادی با اتخاذ سیاست‌های انحصارگرایانه و استانداردهای چندگانه، تلاش کرده‌اند مانع از رشد و توسعه فناوری در ایران عزیز شوند.

او در واکنش خود به این موضوع با یادآوری اینکه این نخستین باری نیست که خارجی‌ها به بهانه تحریم مردم ایران و حتی سراسر دنیا [!؟] را از نعمت استفاده از محصولات ساخته دست جوانان متخصص این مملکت محروم می‌کنند [!؟] گفته است:

«تکرار این موضوع در شرایط فعلی که سکوهای ایرانی در زمینه‌های مختلف توسعه خوبی پیدا کرده و مردم هم به استفاده از آنها رغبت نشان داده‌اند، شائبه سیاسی بودن چنین تصمیماتی را قوت می‌بخشد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیگیری علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی توسط وزیر ارتباطات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چندین سال است که اپل استور تمام نرم افزار های ایرانی و IP های ایرانی رو حذف کرد و اجازه نمی دهد IP ای با کد ایران ساخته شود و اجازه نمی دهد هیچ سورس کدی بدون تایید شرکت اپل روی سخت افزار های شرکتش نصب شود چرا اون رو شما فیلتر نکردید گوگل فقط پنج تا نرم افزار رو حذف کرده رفتید فیلترش کردید و اینقدر اجازه داشتید که نرم افزار براش طراحی کنید اجازه داشتید که توی محیط سورس کدش کار کنید رفتید فیلتر کنید
    علت این که شما گوگل رو تحریم کردید فقط اینه که قشر ضعیف جامعه دارد از خدمات گوگل به راحتی استفاده می کند و پول دار ها پسیاسیون یا به قول قالیباف چهار درصدی ها فقط زورتون به قشر ضعیف جامعه میرسه که صداشون به جایی نمی رسد وسلام

    پاسخ

    برنامه ای که 80 درصد ملت خودمون نصب نمیکنن رو خارجی ها ازش محروم میشن؟؟؟ اینا نه سروری تو خارج دارن نه پیش شماره ی خارجی رو قبول میکنن !!! این نابشر با اختلاف اعصاب خورد کن ترین موجود زنده ایه که تا حالا دیدم !
    از اینا گذشته شما اسم یه برنامه ی مشهور آمریکایی رو بگو که فیلتر نباشه ! فقط گوگل هست که بدون اون ، گوشیا غیر قابل استفاده میشن که اونم یه مدت فیلتر بود!!!
    فروشگاه فقط برنامه هایی رو حذف میکنه که با دولت(تحریم شده) همکاری دارن وگرنه کلی برنامه و بازی ایرانی ریخته تو فروشگاه .
    امیدوارم توی این روزهای ناراحت کننده یه بلایی سر این نابشر بیاد تا مردم یکم شاد بشن .

    پاسخ