;
coinex

دقیق‌ترین سیستم تشخیص دیپ فیک توسط اینتل معرفی شد

شرکت اینتل با همکاری گروهی از دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک از اولین و دقیق‌ترین سیستم تشخیص دیپ فیک بلادرنگ به نام FakeCatcher رونمایی کرده است.

Deepfake طی سال‌های اخیر همواره یکی از فناوری‌های بحث برانگیز مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد عکس‌ها و فیلم‌های جعلی بوده است که می‌تواند تهدید بزرگی برای جوامع باشد و همچنین برای مقاصد مجرمانه و غیر اخلاقی مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر، اینتل در جدیدترین اقدام خود، از اولین سیستم تشخیص دیپ فیک بلادرنگ به نام FakeCatcher رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: بروس ویلیس حق استفاده از چهره‌اش برای ساخت ویدیو دیپ فیک را فروخت!

دقیق‌ترین سیستم تشخیص دیپ فیک

آنطور که اینتل ادعا می‌کند، این محصول دارای نرخ دقت بالای 96 درصدی است و از طریق تجزیه و تحلیل “جریان خون” در پیکسل‌های ویدئویی کار می‌کند تا نتایج مورد نظر کاربران را در کمترین زمان ارائه دهد.

ایلک دمیر، دانشمند تحقیقاتی ارشد در آزمایشگاه اینتل، FakeCatcher را با همکاری امور چیفتچی از دانشگاه ایالتی نیویورک در بینگهمتون طراحی و تولید کرد. در این محصول از سخت افزار و نرم افزار اینتل استفاده شده، روی سرور اجرا می‌شود و رابط کاربری خود را به وسیله یک پلتفرم تحت وب دریافت می‌کند.

دقیق‌ترین سیستم تشخیص دیپ فیک توسط اینتل معرفی شد

سیستم تشخیص دیپ فیک FakeCatcher چگونه کار می‌کند؟

برخلاف بسیاری از سیستم‌های تشخیص دیپ فیک مبتنی بر Deep learning در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین که داده‌های خام را بررسی می‌کنند، عملکرد FakeCatcher بر پایه اطلاعاتی است که از داخل ویدیو‌ها به دست می‌آورد. در واقع این سیستم از روش تغییر حجم نوری یا فوتوپلتیسموگرام استفاده می‌کند که می‌تواند میزان نوری را که توسط عروق خونی در بافت زنده جذب یا منعکس می‌شود اندازه‌گیری کند که در نوع خود بی‌نظیر است. دمیر در مورد این روش به VentureBeat گفت:

شما نمی‌توانید این فرایند را با چشمان خود ببینید، اما از نظر محاسباتی قابل مشاهده است. سیگنال‌های PPG شناخته شده هستند اما تاکنون برای تشخیص دیپ فیک مورد استفاده قرار نگرفته بودند.

وی توضیح داد که در FakeCatcher سیگنال‌های PPG از 32 نقطه روی صورت جمع آوری شده و سپس نقشه‌های PPG از اجزای زمانی و طیفی ایجاد می‌شود. دمیر در ادامه بیان کرد:

پس از دریافت این نقشه‌ها، ما یک شبکه عصبی کانولوشنال را در بالای نقشه‌های PPG آموزش می‌دهیم تا آنها را به عنوان جعلی یا واقعی طبقه بندی کنیم. سپس با کمک فناوری‌های اینتل مانند Deep Learning Reinforcement Framework for Inference و Advanced Vector 512 Extensions، می‌توانیم آن را به صورت بلادرنگ با حداکثر ۷۲ جریان تشخیص همزمان اجرا کنیم.

همانطور که گفتیم، دیپ فیک همواره تکنولوژی پردردسر و خطرناکی است و داشتن یک سیستم تشخیص فوری برای آن می‌تواند امری ضروری باشد. با این حال، دمیر توضیح داد که توسعه این سیستم هنوز در مراحل اولیه است و تا بهره برداری نهایی زمان بیشتری لازم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دقیق‌ترین سیستم تشخیص دیپ فیک چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: venturebeat

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر