;
coinex

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS

طی سالیان گذشته فناوری دیپ فیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است و البته موجب نگرانی هایی شده است. در ادامه بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک را معرفی می کنیم.

در سال های اخیر تعداد ویدیوهای دیپ فیک که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود به دلیل تعدد برنامه هایی که برای ساخت چنین ویدیوهایی وجود دارد بسیار بیشتر شده است و کار با این ابزارها و استفاده از آنها نیز ساده تر است.

البته که استفاده از دیپ فیک معمولا جنجال آفرین شده و اظهار نظرهای رسمی و نگرانی های زیادی به دنبال داشته است. در ادامه ضمن پرداختن به تمام این موارد قصد داریم شما را با بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (نرم افزارهای Deep Fake) و بهترین نرم افزارهای تغییر چهره آشنا کنیم. پس با ما در بهترین اپلیکیشن دیپ فیک اندرویدی همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS

در سال های اخیر همانطور که این فناوری و بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک همواره رشد و پیشرفت داشته اند، موجب نگرانی های زیادی نیز شده اند، تا جایی که با واکنش منفی رییس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما نیز مواجه شد.

در هر صورت و چه طرفدار دیپ فیک باشید و چه از مخالفان آن، به احتمال زیاد تا به حال یکبار این قابلیت را امتحان کرده اید، یا به فکر امتحانش هستید. شمار برنامه های دیپ فیک رو به افزایش است و هر کدام قابلیت های مختلفی در اختیار شما قرار می دهد که البته کیفیت متفاوتی دارند.

Zao : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS

این عنوان از جمله موفق ترین و بهترین برنامه های تغییر چهره و محصول یک شرکت چینی است و در مدت کوتاهی به محبوبیت بالایی رسیده است. دلیل این موضوع نیز سهولت استفاده و سرعت آماده شدن فایل ها در این برنامه است که همه را شگفت زده می کند.

کار با این سرویس بسیار ساده است و شما از میان چندین تصویر و ویدیو در مورد سریال ها و فیلم های مختلف یکی را انتخاب کرده و سپس تصویر خود را در آن جای گذاری کرده و فایل به سرعت آماده می شود.

اپلیکیشن Zao به عنوان یکی از بهترین برنامه های تغییر چهره با استفاده از فناوری دیپ فیک قادر است در عرض چند ثانیه به طرز ماهرانه‌ای چهره کاربران را با تصاویر دیگر بازیگران جابه‌جا کند، این در حالی است که در نسخه قبلی این برنامه، عکس‌های کاربران برای همیشه در مالکیت توسعه‌دهندگان این برنامه قرار می‌گرفت و سازنده اپ می‌توانست بدون هیچ محدودیتی آنها را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد.

اما پس از اعلام نارضایتی کاربران و حاشیه‌ای که پیرامون این نرم افزار پیش آمد، توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن مجبور شدند که تمام عکس‌های قبلی کاربران را از سرورهای خود حذف کنند. سازندگان این نرم افزار طی بیانیه‌ای اعلام کردند که یکسری نگرانی در خصوص نقض حریم شخصی کاربران ایجاد شده بود که در همین راستا بند استفاده آزادانه از عکس‌های کاربران را از Zao حذف کردیم.

Reface : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
بهترین اپلیکیشن دیپ فیک اندرویدی

این اپلیکیشن که با نام Doublicat نیز شناخته میشود در شمار بهترین برنامه های تغییر چهره قرار دارد. فناوری این اپلیکیشن امکان قرار دادن تصویر سلفی شما روی چهره های دیگر را با کیفیت مطلوب فراهم می کند و معمولا نتایج نیز باکیفیت هستند.

این برنامه با تعداد بالای دانلود و امتیاز بالا در گوگل پلی و اپ استور در دسترس کاربران است. با برنامه Doublicat یا REFACE به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن دیپ فیک اندرویدی می‌توانید چهره‌ خود را با افراد مشهور یا شخصیت‌های فیلم‌ ها جابه‌جا کنید. امکان تغییر چهره بطور زنده در این برنامه وجود دارد و می ‌توانید نتیجه را به عنوان یک فایل ویدیویی یا گیف در شبکه‌ های اجتماعی یا پیام ‌رسان ‌ها به اشتراک بگذارید.

FaceApp : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
برنامه دیپ فیک اندروید

یکی دیگر از عناوین در فهرست بهترین برنامه های تغییر چهره برنامه FaceApp  است که طرفداران پرشماری دارد و صدها میلیون بار از اپ استور و گوگل پلی دانلود شده است.

به مانند سایر نرم افزارهای Deep Fake با FaceApp نیز می توانید با تکیه به هوش مصنوعی تصاویر و ویدیوهایی را ویرایش کنید. در این برنامه به مجموعه ‌ای از فیلترهای هوش مصنوعی، افکت‌ها و ابزارهای دیگر دسترسی دارید.

این برنامه نیز از یک ویرایشگر عکس حرفه ای استفاده می کند و به شما امکان تغییر رنگ و مدل مو، افزون یا کاستن از حجم موها، افکت ها، کنترل دما، اشباع و موارد بسیاری را میدهد. با ویرایشگر ویدیو نیز می توانید به فیلم ها فیلتر اضافه کرده و آن ها را ویرایش کرده، استوری بگیرید، رنگ ها را اصلاح کنید و یا آنها را برش بدهید.

FaceSwap : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
برنامه دیپ فیک اندروید

FaceSwap نیز به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای Deep Fake به شما امکان ویرایش تصاویر و تغییر چهره ها را به صورت رایگان می دهد. چنین کاری در تصاویر داخل دستگاه امکان پذیر است و رابط کاربری ساده ای نیز دارد. به عنوان یکی از بهترین برنامه های تغییر چهره این نرم افزار به شما امکان تعویض حداکثر 6 چهره را در تصاویر در اختیارتان قرار می دهد.

برای کار با اپ FaceSwap به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن دیپ فیک اندرویدی می توانید از گالری دستگاه خود تصاویری را اضافه کنید یا با استفاده از دوربین به طور مستقیم عکس بگیرید. نتیجه نهایی را می توان درون دستگاه ذخیره کرد یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

MyHeritage : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
بهترین اپلیکیشن دیپ فیک اندرویدی

MyHeritage یکی از بهترین برنامه های تغییر چهره در پلتفرم های گوناگون است که قابلیت های بسیار جالب توجهی را در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه با استفاده از قابلیت DeepNostalgia تجربه جالبی از استفاده از فناوری دیپ فیک را برای کاربران مهیا ساخته و با استفاده از آن می توانید مردگان و گذشتگان را دوباره زنده کنید!

این اپلیکیشن با اسکن چهره افراد در تصاویر سیاه و سفید، چشم و دهان و سایر اعضای چهره را به تحرک در می آورد و می توانید اجداد و درگذشتگان خود را در حال حرکت ببینید. در کنار این ویژگی ها، در این برناه می توانید شجره نامه خانوادگی بسازید و یا اینکه با هوش مصنوعی بستگان خود را شناسایی کنید. همچنین این اپ روتوش تصاویر قدیمی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

Wombo : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS

چندی پیش از این اپلیکیشن Wombo را به طور جامع در تکراتو معرفی و بررسی کرده بودیم. این برنامه نیز به عنوان یکی از بهترین برنامه های تغییر چهره امکانات خوبی را در اختیار شما قرار میدهد. Wombo یک اپ لب‌زنی مبتنی بر هوش مصنوعی است که چندین میلیون بار از طریق اپ استور و گوگل پلی دانلود شده است.

برای ساخت سلفی های آوازه خوان، کافیست تصاویرتان را درون آن آپلود کرده و آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته در زمینه انتخاب آهنگ با محدودیت هایی مواجه هستید. در اینجا کار تمام است و باید منتظر نتیجه نهایی باشید. خروجی را می توان ذخیره کرد یا اینکه به طور مستقیم در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

DeepFaceLab : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
برنامه دیپ فیک اندروید

یکی دیگر از عناوینی که برای این فهرست در نظر گرفته ایم مختص سیستم عامل ویندوز است و به شما کمک می کند ویدیوهای دیپ فیک بسازید. این برنامه البته بیشتر برای کاربردهای آموزشی و یا افرادی که به هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط با آن علاقه مندند به کار می آید.

در نتیجه اگر شما هم قصد دارید در مورد دیپ فیک و هوش مصنوعی یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم این نرم افزار را روی دستگاه خود نصب کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از DeepFaceLab به دستگاهی قدرتمند و کارت کرافیکی گران قیمت نیاز دارید و این را نیز فراموش نکنید که کار کردن با آن نسبت به سایر ابزارهای این فهرست کمی دشوار تر است.

سیات Deepfakes web β

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

در ادامه قصد داریم فارغ از نرم افزاری ها و اپلیکیشن های دیپ فیک، شما را با برخی از بهترین سایت های دیپ فیک آشنا کنیم.  این سایت یک سرویس تغییر چهره است که به شما امکان ساخت ویدیو های دیپ ‌فیک را می‌ دهد. الگوریتم هوش مصنوعی موجود در Deepfakes web β با استفاده از سیستم یادگیری پیشرفه‌ ای که دارد، حالت ‌ها و پیچیدگی‌ های صورت را به صورت روزمره یاد می‌گیرد تا بتواند نتیجه ‌ای بهتری را هر روز برای کاربران بسازد.

البته برای ساخت یک فایل ویدیویی، چیزی بین 30 دقیقه تا 4 ساعت زمان لازم دارید تا سیستم آنالیز و تولید ویدیو را انجام دهد. البته نتیجه نهایی نیز بسیار فراتر از چیزی است که شما در Zao می‌بینید و البته این را هم در نظر بگیرید که برای هر ساعت استفاده از این سیستم، باید مبلغ ۲ دلار پرداخت نمایید.

وب سایت MachineTube

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
برنامه دیپ فیک اندروید

یکی از بهترین سایت های دیپ فیک، MachineTube است که به شما امکان ساخت ویدیوهای دیپ فیک را می دهد. البته MachineTube به مانند Deepfakes web β از فضای ابری برای این کار استفاده نمی کند و به واقع از خود سیسم شما و توان پردازشی آن برای این کار استفاده می کند. در نتیجه شما به کارت گرافیکی که حداقل دو گیگ رم داشته باشد و از نسل جدید باشد نیاز دارید.

با این حال باز هم ساعت ها برای نتیجه نهایی باید صبر کنید. ولی الگوریتم MachineTube کار را به خوبی به سرانجام می رساند. نکته بسیار جالب توجه در مورد این وب سایت، رایگان بودن آن است. پس به راحتی بروید و از آن استفاده کنید.

وب سایت AvengeThem

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
برنامه دیپ فیک اندروید

اگر از دوستدارن و دنبال کنندگان بهترین فیلم های مارول هستید و دوست دارید ویدیوها و تصاویری با محتوای مارول بسازید باید به سراغ وب سایت AvengeThem بروید.

این سایت به شما امکان می دهد تا بتوانید صورت خود را در گیف هایی از فیلم های مارول قرار داده و دیپ فیک هایی واقع گرایانه بسازید. در حال حاضر تنها 18 گیف برای کار در سایت است اما نتیجه نهایی بسیار قابل قبول است.

تاریخچه دیپ فیک (Deep Fake) : بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک

دیپ فیک یک فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که به واسطه آن تصاویر و ویدیو های دروغین اما واقع گرایانه تهیه می ‌شود و می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه ویدیو های دیپ فیک بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور ساخته می‌شود و بیننده بدون آنکه متوجه عدم صحت و واقعیت آنها شود، محتوای آن‌ها را باور کرده و به انتشار آن‌ها در فضای مجازی دست می‌زند. در نتیجه با توجه به پیشروی بدون محدودیت این فناوری، باید گفت که به زودی تشخیص بین مرز حقیقت و دروغ کاملا غیرممکن می‌شود.

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
برنامه دیپ فیک اندروید

فناوی دیپ فیک یا ترجمه فارسی آن «جعل عمیق» در سال 2014 برای اولین بار توسط یک دانشجوی مقطع دکترا به نام ایان گودفلو اختراع شد. گفتنی است گودفلو در حال حاضر در شرکت اپل مشغول به کار است. دیپ فیک از ترکیب دو واژه دیپ (Deep) به معنای عمیق و فیک (Fake) به معنای جعلی و دروغین تشکیل شده است.

این فناوری با تکیه بر هوش مصنوعی قادر است تصاویر انسان را به صورت واقع گرایانه تولید و سنتز کند. در فناوری دیپ فیک یا همان جعل عمیق، از دسته خاصی از الگوریتم یادگیری ماشین با نام شبکه‌های مولد تخاصمی (Generative Adversarial Networks) استفاده می شود تا تصاویر یا ویدیوهای موجود روی مجموعه از تصاویر ویدیوهای منبع، ترکیب و برهم گذاری می شود.

دیپ فیک (Deep Fake) چیست؟

دیپ فیک مبتنی بر روش‌ یادگیری عمیق است و از شبکه‌های مولد تخاصمی که به اختصار به آنها شبکه‌های GAN گفته می‌شود، استفاده می‌کند. الگوریتم‌های GAN از دو مدل هوش مصنوعی تشکیل می‌شوند. در این سیستم وظیفه یکی از مدلها تولید محتوا (تولید تصاویر افراد) و وظیفه مدل رقیب، تشخیص واقعی بودن و یا جعلی بودن عکس تولید شده است.

گفتنی است در ابتدای کار مدل هوش مصنوعی رقیب قادر است به راحتی عکس جعلی را از عکس واقعی تشخیص دهد اما با گذشت زمان دقت و عملکرد مدل هوش مصنوعی تولید کننده به قدری افزایش می‌یابد که تشخیص جعلی بودن محتوای تولید شده برای مدل رقیب بسیار سخت می‌شود.

گفتنی است استفاده از چهره ‌های مشهور برای ساخت ویدیوهای جعلی با استفاده از دیپ فیک از این جهت آسان‌تر است که عکس‌ها و ویدیوهای کافی از آنها در دسترس است و می‌توانند منبع خوبی برای فناوری جعل عمیق باشند؛ اما با توجه به آنکه امروزه عکس‌های شخصی بسیاری از افراد مختلف در فضای مجازی بارگذاری می‌شود، بنابراین احتمالا در آینده نه چندان دور هر فرد معمولی خواهد توانست به عنوان منبع و سوژه این فناوری قرار بگیرد.

فناوری دیپ فیک یا همان جعل عمیق در طول ظهور و پیدایش خود، نه تنها جامعه بازیگران و سلبریتی‌ها را هدف گرفته بلکه به حریم چهره‌ های بزرگ سیاستمدار نیز تجاوز کرده است. به عنوان مثال چندی پیش ویدیویی از باراک اوباما منتشر شد که در آن دونالد ترامپ را فردی حقیر و غیرمنطقی خطاب می‌کرد.

بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک (Deep Fake) و تغییر چهره اندروید و iOS
برنامه دیپ فیک اندروید

اگرچه این ویدیو صحت نداشت و کاملا غیرواقعی بود اما افراد زیادی در ابتدا آن را باور کردند و دست به انتشار آن در فضای مجازی کردند. در همین راستا رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما، در خصوص تکنولوژی دیپ فیک اظهار نظر کرده و ابراز کرده است در دنیایی که می‌توانند به سادگی صحبت‌ها و ویدیوهای غیرواقعی از من ساخته و منتشر کنند، به مرحله‌ای خواهیم رسید که تشخیص مرز بین واقعیت و دروغ بسیار مشکل خواهد شد و این مطمئنا بر پایه‌‎های دموکراسی ما که بر مبنای حقیقت است، تاثیر خواهد گذاشت.

درواقع از آنجا که فناوری دیپ فیک مبتنی بر هوش مصنوعی است و نیازی به دخالت مستقیم انسان ندارد، هر فردی می تواند با دیپ فیک، ویدیوی جعلی و در عین حال واقع گرایانه تولید کند. در نتیجه متاسفانه افراد با اهداف خصمانه می‌توانند فیلم‌ های غیراخلاقی از چهره‌های مشهور تهیه و تولید کنند و زندگی شخصی آن‌ها را به راحتی به خطر بیندازند. گفتنی است این فناوری سبب کسب درآمد نیز شده است و افراد بسیاری در انجمن‌های اینترنتی مختلفی وجود دارند که حاضرند برای ساخت یک ویدیوی دیپ فیک و غیراخلاقی از فرد موردنظرشان پول زیادی پرداخت کنند.

علاوه بر ایجاد محتوای غیراخلاقی از افراد مختلف، دیپ فیک می‌تواند واقعیات جامعه را تحریف کرده و اطلاعات نادرست و غیرواقعی به افراد جامعه ارائه کند. در نتیجه حریم خصوصی افراد به راحتی مورد هدف قرار گرفته و دموکراسی و امنیت ملی یک کشور نیز به خطر می‌افتد.

در پایان اگر این روزها نام شبکه اجتماعی کلاب هاوس را شنیده اید، توصیه می کنیم برای اطلاعاتی درباره این سرویس نگاهی به اپلیکیشن کلاب هاوس چیست، مالک کلاب هاوس کیست و دعوتنامه کلاب هاوس چیست داشته باشید. همچنین برای آموزش های اساسی تر درباره کلاب هاوس آموزش ساخت روم در کلاب هاوس و آموزش کار با کلاب هاوس را ببینید.

همچنین برای آشنایی با برخی از جدیدترین سرویس های کارآمد و جالب توجه نگاهی به آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت، دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva) و آموزش کار با اپلیکیشن بایننس داشته باشید. به علاوه در صورت ضرورت و نیاز می توانید آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)، آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot) و آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord) را هم در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین اپلیکیشن های دیپ فیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    همین الان ک دارم این کامنتو مینویسم فیلمهای پورن تمام بازیگرای هالیوودی ساخته شده و کاملا رایگان در اختیار کاربرا قرار میگیره جوری ک با واقعین مو نمیزنه ،،،، تا چند وقت دیگ شاهد فیلمهای مستحجن ایرانی از سینمای ایران هم باید باشیم ، این هوش مصنوعی و دیپ فیک واقعا خطرناکه

    پاسخ

    مرسی که گفتی الان بررسی میکنم

    پاسخ