;
coinex

دامنه اصلی ابرآروان از دسترس خارج شد؛ تاثیر مستقیم تحریم‌های بین‌المللی!

به گزارش برخی رسانه‌های داخلی که به تایید خود ابرآروان هم رسیده، دامنه اصلی ابرآروان از دسترس خارج شده است. اما علت این مشکل ابرآروان چیست؟

دامنه اصلی ابرآروان دقیقا 8 روز بعد از اعلام تحریم‌های بین‌المللی علیه این شرکت از دسترس خارج شده است. تحریم‌های جدید علیه ابرآروان روز یکشنبه 22 آبان اعمال شد. زمانی که اتحادیه اروپا و بریتانیا در اقدامی هماهنگ 32 شخص و نهاد ایرانی را تحریم کردند. در این فهرست ابرآروان به اولین استارتاپ ایرانی تحریم شده توسط اروپا بدل شد.

بیشتر بخوانید:

تحریم ابرآروان توسط اتحادیه اروپا ؛ لیست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا و بریتانیا

واکنش ابرآروان به تحریم اتحادیه اروپا ؛ در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم!

دامنه اصلی ابرآروان از دسترس خارج شد

اتحادیه اروپا در زمان اعلام تحریم‌های جدید اعلام کرده بود که شرکت ابرآروان از سال 2020 از بازیگران اصلی پروژه‌های دولت و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای محدود و ملی از اینترنت بوده است. البته این شرکت در تمام سالیان اخیر این موضوع و هرگونه اعمال نقش مستقیم در فیلترینگ را تکذیب کرده است. روز 25 آبان نیز به دنبال تحریم این شرکت از سوی اتحادیه اروپا، ابرآروان در بیانیه‌ای رسمی به این موضوع واکنش نشان داد.

دامنه اصلی ابرآروان از دسترس خارج شد؛ تاثیر مستقیم تحریم‌های بین‌المللی!

در این بیانیه آمده بود: «در وضعیتی که در داخل کشور با انبوهی از مشکلات می‌جنگیم، بهت‌زده‌ایم که یک شرکت خصوصی ابری، به اشتباه به جای بانیان اصلی قطع و محدود‌سازی اینترنت آزاد معرفی می‌شود و هدف تحریم قرار می‌گیرد.»

بنابر این اطلاعیه، ابرآروان پذیرفته بود که در برابر شایعات و جعل واقعیت شکست خورده و نتوانسته حقیقت عملکرد و بی‌گناهی‌اش را روایت کند. در این بیانیه ابرآروان تاکید کرده بود که تلاش می‌کند تا راه جدیدی برای اعاده حق خود بیابد. در ضمن بیش از پیش بر هدف اصلی خود یعنی توسعه محصولات ابری و سرویس دهی به مشتریان متمرکز خواهد ماند.

دامنه اصلی ابرآروان از دسترس خارج شد؛ تاثیر مستقیم تحریم‌های بین‌المللی!

خود ابرآروان لحظاتی بعد از خارج شدن دامنه http://arvancloud.com از دسترس کاربران، ضمن تایید این موضوع اعلام کرد که تمامی سرویس‌ها و خدمات به دامنه http://arvancloud.ir منتقل شده و این موضوع به اطلاع مشتریان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص از دسترس خارج شدن دامنه اصلی ابرآروان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر