;
coinex

تدوام حمایت السالوادور از بیت کوین ؛ روزی یک بیت کوین می‌خریم!

با وجود ریزش قیمتی بسیار شدید بیت کوین در ماه‌های گذشته، شاهد تدوام حمایت السالوادور از بیت کوین هستیم. رئیس جمهور السالوادور این امر را تایید کرده است.

با وجود ریزش قیمتی بسیار شدید بیت کوین در ماه‌های گذشته، شاهد تدوام حمایت السالوادور از بیت کوین هستیم. رئیس جمهور السالوادور این امر را تایید کرده است.

السالوادور اولین کشوری بود که بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی کشور معرفی کرد. اما شرایط نزولی بازار منجر به وضعیت بسیار نامطلوب میانگین قیمت خرید بیت‌کوین برای السالوادور شده است و روی آوردن این کشور به خرید بیشتر بیت‌کوین در قیمت پایین‌تر برای جبران ضرر امری اجتناب ناپذیر است.

کشور السالوادور سپتامبر 2021 (شهریور 1400) بیت‌کوین را به عنوان یک ارز رسمی شناخته و تا به امروز بر عقیده خود باقی مانده است. السالوادور در حال حاضر حدود 2381 سکه بیت کوین در اختیار خود گرفته که ارزش این دارایی‌ها در زمان خرید حدود 103 میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در سال 2023 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه BTC

تدوام حمایت السالوادور از بیت کوین با وجود افت شدید قیمتی

براساس سوابق عمومی منتشر شده، کشور السالوادور 2381 واحد بیت‌کوین را با میانگین قیمت خرید 43 هزار دلار خریداری کرده است. با توجه به این ریزش سنگین بیت کوین السالوادور با نزدیک 103 میلیون دلار هزینه اکنون صاحب سرمایه‌ای 40 میلیون دلاری است که این نشان‌دهنده ایجاد 60 درصد ضرر برای این کشور است.

درواقع افت ارزش بازار رمزازها باعث شده تا ارزش سرمایه‌گذاری السالوادور بیش از 40 میلیون دلار کاهش پیدا کند. این در حالی است که با به رسمیت شناختن پادشاه بازار رمزارزها در این کشور روند خرید شروع شد اما با شروع بازار نزولی روند خرید توسط السالوادور با توقف روبرو شد.

تدوام حمایت السالوادور از بیت کوین

حال به نظر می‌رسد که این رویه با اعلام جدید رئیس جمهور این کشور مجدداً از سر گرفته شده و قرار است روزانه یک بیت‌کوین به مجموع دارایی‌های این کشور اضافه شود. بنابر اعلام نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، شروع مجدد این رویه از تاریخ 16 نوامبر (25 آبان ماه) بوده است.

موضوع متضرر شدن السالوادور را می‌توانیم تنها در یک نگاه سطحی مشخص بدون یک دید عمیق‌تر متوجه شویم. ولی کاهش قابل توجه هزینه حواله‌های بین مرزی و همچنین رونق بخش گردشگری دو راه حلی است که قادر خواهد بود بخش قابل توجهی از این ضرر را جبران کند. همچنین اقدام دوباره السالوادور به خرید بیت‌کوین در کف قیمت می‌تواند منجر به افزایش ارزش سرمایه بیت‌کوینی این کشور تا حد قابل توجهی در ماه‌های آینده شود.

آغاز خرید بیت کوین از سوی السالوادور بعد از حدود 3 ماه توقف دوباره آغاز شده و درست بر خلاف دوره خرید گذشته که بازار در روند صعودی قرار داشت، این بار در یکی از پایین‌ترین قیمت‌های خود این خرید انجام می‌شود.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که در بسیاری از نقاط گردشگری این کشور بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته شده اما برنامه‌ها و خدمات مبتنی بر تلفن همراه هنوز نیاز به توسعه و پیشرفت‌های بیشتری برای استفاده راحت توسط عموم جامعه دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تدوام حمایت السالوادور از بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر