;
coinex

بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز به زیرساخت های کشور ؛ هر ثانیه یک حمله!

بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز به زیرساخت های کشور انجام می‌شود؛ این موضوعی است که رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به آن اذعان داشت. اما ماجرا چیست؟ با تکراتو همراه باشید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز و در حاشیه همایش پدافند سایبری گفت:

ایران در هر ثانیه یک حمله سایبری را پشت سر می‌گذارد اما این حملات ما را قوی‌تر و محکم‌تر می‌کند.

این بدان معناست که ایران روزانه بیش از 85 هزار حمله سایبری را در مدت اخیر تجربه کرده است!

بیشتر بخوانید:

بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز به زیرساخت های کشور

بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز به زیرساخت های کشور
بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز به زیرساخت های کشور

در حاشیه همایش پدافند سایبری که صبح پنجشنبه 28 مهر 1401 برگزار شد، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار نظر شگفت انگیزی داشت و مدعی شد که کشور این روزها، به طور متوسط هر ثانیه یک حمله سایبری را تجربه می‌کند.

سردار غلامرضا جلالی در این همایش گفت: «آمریکا می‌خواهد در فضای سایبری بر دنیا تسلط پیدا کند اما راهبردهای کشور ما راهبردی بومی است». رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرد:

امروز در فضای سایبری از قلمرو ملی خبری نیست و ما در صدد یافتن قلمرویی ملی هستیم.

او ضمن اشاره به اینکه کشور در زمینه مقابله با تهدیدات سایبری باید خود را به روز کند گفته، نباید بگوییم اینها تهدید سایبری هستند، بلکه حالا کشور در یک جنگ سایبری است. جلالی گفت:

در این جنگ سایبری هوش جوانان ایرانی به کمک ما آمده استبه طوری که 230 محصول راهبردی در حوزه‌های مختلف دفاع و امنیت سایبری توسط این شرکت‌ها ساخته شده است.

بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز به زیرساخت‌های کشور!
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: ایران در هر ثانیه یک حمله سایبری را پشت سر می‌گذارد اما این حملات ما را قوی‌تر و محکم‌تر می‌کند.

در ادامه این گفتگوف مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی افزود که امروزه حملات سایبری به طور طراحی شده برای تخریب زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم در دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی گفت: «بیشترین حمله سایبری در ماه‌های گذشته در خراسان رضوی و در مراکز مهمی مثل دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و فاوا مشهد رخ داده است». وی تصریح کرد:

بیشترین حملات از سوی کشورهایی مثل آمریکا با 45 درصد، چین با 29 درصد و آلمان حدود 7 درصد اتفاق افتاده که نشانگر اهمیت فضای سایبری در کشور است.

جنگی گفت: بخش عمده‌ای از تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کلیه سطوح دولتی و غیر دولتی در فضای سایبری است. یکی از اقدامات خوبی که در ذیل کارگروه‌های 11 گانه در سطح استان انجام دادیم فعال کردن کارگروه فناور استان بوده است که خوشبختانه با تعامل بین دستگاهی شاهد برگزاری 4 جلسه کارگروه بودیم که نتیجه آن شناسایی تهدیدها و چالش‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صحبت‌های رئیس سازمان پدافند غیرعامل چیست؟ این روزها کشور شاهد حملات سایبری بسیاری است، اما شاید تجربه بیش از 85 هزار حمله سایبری در روز کمی اغراق آمیز باشد! شما چگونه فکر می‌کنید؟ نظراتتان را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    کدوم زیر ساخت

    الووووو یه تیر بار گرینوف روسی هم بدید به ای آقا که شما گذاشته و میخواد آدم کشی را رواج بده

    پاسخ

    ایشون از برنامه رژیم غذایی سرلشکر فیروز آبادی استفاده میکنن یا سهم سربازارو میخورن.ما از ۶صبح تا ۱ سر بازپادگانیم اما چون تو شهر خودمون سربازیم دو قاشق عدس پلو بهمون نمیدن و سر ظهر مارو از پادگان میندازن بیرون تا فردا .الان فهمیدم کی نهار مارو میخوره

    پاسخ

    سلام به رهبر معظم انقلاب فدایت شوم صبر وتامل بیش از این جایز نیست فدایی شما جانم فدای رهبر تروخدا دیگه تامل نکنید اینا با قیمت گزاف از طرف آمریکا اروپاوعربستان وبه ظاهر دوستان ساپورت میشن اتلاف وقت بیش از این جایز نیست چند تیربار گیرینوف و1میلیون فشنگ به من بدید تا این غیر مردمیهای پدرسوخته اغتشاشگرو ببندم به رگبار 09199776305فدایی رهبر معظم انقلاب مدظل العالی وای اگر خامنه ای حکم جهادم بده

    پاسخ

    احتمالا 90 درصدش بخاطر وضع اینترنت کشور شکست خورده . میخوای سایت سهام عدالت رو چک کنی ، باید 10 بار رفرش کنی . کد ملی وارد میکنی و دوباره باید رفرش کنی و هی اینترنت قطع میشه . میخوای شارژ بخری ، یا پیامک رمز نمیاد یا بعد از وارد کردن اطلاعات دکمه خرید کار نمیکنه یا وسطش اینترنت “داخلی ” قطع میشه .

    پاسخ