;
coinex

استفاده از محلول آب نمک به عنوان سوخت خودرو ؛ ایده عجیب مهندسان سوئیسی!

یک شرکت سوئیسی قابلیت استفاده از محلول آب نمک به عنوان سوخت خودرو را اخیرا در جدیدترین پتنت خودرویی خود رونمایی کرده است که می‌تواند انقلابی در صنعت خودرو باشد.

بی‌تردید یکی از اصلی‌ترین عوامل آلایندگی جهانی، خودروهای دیزلی هستند که حجم قابل توجهی از گازهای مضر را وارد جو می‌کنند. این روزها اما با هدف حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت، خودروهای برقی جدیدی تولید شده‌اند که بسیاری از کارشناسان بر این باورند می‌توانند این مشکل را حل کنند.  پژوهش‌های گسترده‌ای در این راستا صورت می‌گیرد که یکی از آنها به دست محققان سوئیسی تحت عنوان تامین سوخت با آب نمک برای خودروهای برقی اخیرا آزمایش شده است.

بیشتر بخوانید: عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن توسط سونی و هوندا ؛ ژاپنی‌ها تسلا را به چالش می‌کشند؟

استفاده از محلول آب نمک به عنوان سوخت خودرو

تصور کنید که ترویج خودروهای برقی چقدر می‌تواند به مقابله با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی کمک کند. البته علی‌رغم تمام تلاش‌ها و سرمایه‌گذازی‌های فراوان همچنان صنعت خودروی برقی با مشکلاتی بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها زمان شارژ کامل باتری خودروها است.

در همین زمینه وبسایت Boy Genius Report نوشته است که ابرخودروی برقی کوانتینو (Quantino) برای رفع این مشکل عرشه شده است. این خودرو در حال حاضر توسط شرکت نانوفلوسل (ٖnanoFlowcell) در دست تولید است. در این خودرو به جای سوخت بنزینی از مخلوط به‌خصوصی از آب‌نمک با نام الکترولیت دو یونه استفاده می‌شود.

این خودرو به جای تامین سوخت با آب نمک کار می‌کند!

خودروی نانوفلوسل به حالت کوپه طراحی شده و با یک مخزن از مخلوط آب‌نمک می‌تواند تا 600 مایل حرکت کند. در نتیجه مسافران دیگر مجبور به جستجوی ایستگاه شارژ خودروی برقی برای مصافت‌های کوتاه نیستند.

این شرکت اعلام کرد که پس از پایان انرژی موردنیاز، الزامی در شارژ مجدد نیست و رانندگان می‌توانند مخزن خودرو را با مخلوط این آب‌نمک مخصوص پر کند.

نکته قابل توجه آن است که می‌توان باک این خودروی جدید نانوفلوسل را مانند خودروهای عادی در زمانی کوتاه با بنزین هم پر کرد. با این رویکرد خلاقانه، مشکل مدت‌زمان طولانی شارژ خودروهای برقی رفع می‌شود. با تمام این تلاش‌ها، تسلا همچنان با اختلاف برترین تولیدکننده‌ی خودروهای برقی در دنیا است و محصولاتش را بر اساس باتری‌های شارژ شونده ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از محلول آب نمک به عنوان سوخت خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام محلول آب و نمک برای رادیاتور ماشین عالیه چون باعث میشه هوای بیشتری به موتور برسه آگه شما یه لیوان را پر از آب و نمک و یه لیوان را از آب پر کنید و وتا شی هم وزن داخل دوتاش بیاندازی متوجه میشد که شی از اون لیوانی که آب نمک داخلش هست پایین نمیره بخاطر هوایی داخل محلول آب ونمک هست ولی اون لیوانی که آب داخلش هست پایین میره بخاطر فشردگی مولکول آب

    پاسخ