;
coinex

عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن توسط سونی و هوندا ؛ ژاپنی‌ها تسلا را به چالش می‌کشند؟

عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن ایده جدید شرکت هوندا در همکاری با سونی است تا طرح تسلا برای آوردن بازی به خودروها را به چالش بکشد.

تسلا، پیشگام عرضه خودروهای تمام برقی در جهان است. این کمپانی سعی کرده تا با ارائه تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نو در دنیای خودرو طرفداران بسیاری در جهان پیدا کند و اخیرا برنامه‌هایی برای عرضه بازی در محصولاتش داشته است.

اما سونی و هوندا قرار است با همکاری هم قابلیتی ارائه دهند که کار را برای تسلا سخت می‌کند. این دو کمپانی به دنبال ارائه محتواهای سرگرم کننده برای سرنشینان خودروهای خودران خود هستند.

بیشتر بخوانید: سرویس اشتراکی مرسدس بنز برای فعالسازی قابلیت‌های خودروهای برقی معرفی شد

عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن

سونی و هوندا دو کمپانی بزرگ دنیا به دنبال رقابت با تسلا هستند، هوندا که با دستیابی به فناوری جدید، خودروهای خودران و تمام برقی خود را راهی بازار کرده است به دلیل قیمت پایین‌تر از تسلا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

سونی هم با قرارداد جدیدی که با هوندا بسته، کنسول پلی استیشن 5 را بر روی این خودروها برای سرنشینان ارائه می‌دهد، ارائه و به کارگیری این فناوری و تکنولوژی نو می‌تواند، آینده صنعت خودروسازی جهان را به سمت دیگری سوق دهد.

عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن
عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن

قابلیت ارائه محتواهای سرگرم کننده در خودروهای خودران به دنبال قرارداد همکاری سونی و هوندا به وجود آمد. این همکاری موقت با نام Sony Honda Mobility شناخته می‌شود.

این نام به زودی تبدیل به یک برند تجاری خواهد شد و نام اختصاصی‌ای از آن خود خواهد کرد. قابلیت Sony Honda Mobility به دنبال بهره‌گیری از جایگاهی است که سونی سال‌ها در دل دنیای تکنولوژی ایجاد کرده است، استفاده از این قابلیت در خودروهای خودران می‌تواند، دیگر کمپانی‌های تولیدکننده خودروهای برقی را به رقابت با هوندا و سونی بکشاند.

ایزومی کاوانیشی یکی از روسای سابق کسب‌ و کار رباتیک هوش مصنوعی سونی در رابطه با عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن می‌گوید:

سونی محتوا، خدمات و فناوری‌های سرگرمی‌محوری دارد که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. ما در حال سازگار کردن این دارایی‌ها با حوزه‌ی حمل‌ و‌ نقل هستیم و همین موضوع قرار است، قدرت اصلی ما برای رقابت با تسلا باشد.

یکی از مشکلات عمده تسلا عدم ارائه محتوا برای سرنشینان خود است، هوندا با ارائه خدمات محتوایی با استفاده از پلی استیشن 5 قابلیتی را ارئه می‌دهد که تا قبل از آن خودروهای خودران از آن بی‌بهره بوده‌اند.

ارائه سرگرمی محتوایی در خودروهای تمام برقی

سرمایه گذاری مشترک سونی و هوندا که با نام Sony Honda Mobility حدود دو ماه گذشته پایه‌ریزی شد، ایده‌ای است تا محصولات سونی و دنیای دیجیتال را به خودروهای برقی اضافه کند.

عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن
خودروهای تمام برقی

پلی استیشن 5 یکی از این محتواهای پرسروصدایی است که سونی با همکاری هوندا قرار است بر روی خودروهای خودران ارائه دهد. این خودروها همچنین قابلیت پخش فیلم و موسیقی و بازی را همزمان خواهند داشت.

یاسوهیده میزونو که اکنون به عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی Sony Honda Mobility محسوب می‌شود در رابطه با عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن می‌گوید:

شرکت جدیدی که درنتیجه‌ی همکاری سونی و هوندا ایجاد شده، روند به‌خصوصی برای تولید خودرو در نظر می‌گیرد که در وهله‌ی اول مبتنی‌بر ارائه‌ی محتواهای سرگرم‌کننده است.

اولین خودروی تمام برقی که محصول مشترک سونی و هوندا است در سال 2025 روانه بازار خواهد شد. Sony Honda Mobility با به‌کارگیری بهینه‌سازی‌هایی در روند تولید از تزریق نرم افزار به خودرو جلوگیری می‌کنند و قابلیت‌های جدیدی در حوزه محتواهای سرگرم کننده ارائه خواهد داد.

محصول مشترک هوندا و سونی به دنبال رقابت با خودروهایی است که به لحاظ محتوایی ساختار مشابهی دارند. اپل و گوگل به عنوان رقیبان سرسخت هوندا پس از تسلا محسوب می‌شوند.

رئیس شرکت هوندا به دنبال همکاری با سونی معتقد است که برای لذت بردن از فضای خودرو نباید نیازی به رانندگی باشد، این موضوع می‌تواند دلیلی برای ارائه محتواهای سرگرم کننده و همچنین سیستم رانندگی خودکار در محصول مشترک سونی و هوندا باشد.

سونی همچنین می‌تواند با ارائه این فناوری جدید، بار دیگر جایگاه خود را در دنیای تکنولوژی بالاتر ببرد. همکاری این دو کمپانی و به دنبال فناوری جدیدی که ارائه می‌دهند، نیاز به حسگرها و همچنین قطعات تمام الکترونیکی در دنیا را بالاتر می‌برد و همچنین فروش و سوددهی بالایی را برای دیگر کمپانی‌های وابسته ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی عرضه خودروهای برقی مجهز به کنسول پلی استیشن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر