;
coinex

بهترین خودروهای جهان ؛ آشنایی با قدرتمندترین خودروها

شرکت‌های خودروسازی با ورود به عرصه تکنولوژی تحول عظیمی در صنعت خودرو سازی ایجاد کردند. هر کدام از این شرکت‌ها با به‌روز کردن فناوری‌ها برای تولید بهترین خودروهای جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

صنعت خودروسازی در جهان هر ساله در حال پیشرفت است و شرکت‌های خودروسازی به دنبال رونمایی از خودروهایی هستند که به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های بیشتر مجهز شده باشند. نکته مثبتی که در تکنولوژیک شدن بهترین خودروهای جهان وجود دارد این است که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند و با استفاده از فناوری سعی در حفظ محیط زیست دارند. هرچند این نکته در صنعت خودروسازی کشور ما صدق نمی‌کند اما با مطالعه مقاله‌های این چنینی می‌توان امیدوار بود که روزی ما نیز به آن دست پیدا خواهیم کرد و روزی خواهد رسید که مسئولان کشور نیز به مانند دیگر کشورها به فکر حفظ سرمایه‌های محیط زیستی کشور باشند تا تولید محصولات بی‌کیفیتی همچون پراید!

کارشناسان و طراحان صنعت خودروسازی هر ساله با بررسی خودروهای موجود، به معرفی لیستی از بهترین خودروهای جهان می‌پردازند که در ادامه این مقاله به آنها اشاره شده است. با ما همراه شوید تا با بهترین های این عرصه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای جهان

همزمان با آوردن اسم بهترین خودروهای جهان ، معمولا به ذهن مخاطب تعداد انگشت شماری از خودروها می‌آید. این کمپانی‌ها سال‌هاست که با عرضه خودروهای لوکس به برترین کمپانی‌های خودروسازی در دنیا تبدیل شده‌اند.

بهترین خودورهای جهان
بهترین خودروهای جهان

در ادامه مطلب قرار است به معرفی بهترین خودروهای جهان بپردازیم، خودورهایی که توسط برترین کارشناسان دنیا معرفی شده‌اند، با ما همراه باشید.

بنز EQS

بنز ای کیو اس جدیدترین مدل خودروهای الکترونیکی گروه خودروسازی بنز است. این خودرو از موتور الکترونیکی استفاده می‌کند که در رده بهترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

سال‌هاست که بنز صدر نشین خودروهای لوکس و پرقدرت است و با طراحی‌های شگفت‌ انگیزش طرفداران بسیاری را مجذوب خود کرده است.

بهترین ماشین های جهان
بهترین ماشین های جهان

این مدل از خودورهای بنز در دو سری به بازار عرضه شدند. نسخه اول که با عنوان +EQS 450 شناخته می‌شود، دارای یک منبع ذخیره روی اکسل عقب است و توان تولید 329 اسب بخار قدرت را دارد. این مدل از جمله خودورهای دو چرخ متحرک است.

نسخه دیگر که EQS 580 است نیز در شمار بهترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد و همچنین توان بسیار بالاتری نسبت به نسخه قبلی دارد و دارای 4 چرخ متحرک است. این مدل که دارای باتری قوی‌تر و دو موتور است حدود 516 اسب بخار قدرت دارد.

علاوه بر آن شتاب4.1 ثانیه نیاز دارد تا شتاب آن از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد. با یک بار شارژ کامل موتور مرسدس بنز می‌توانید، مسافت 770 کیلومتری را طی کنید که در بین خودروهای الکترونیکی جهان بی‌سابقه است به همین دلیل است که این خودرو در رده بهترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

مزدا CX-30

گروه خودروسازی مزدا با ساخت این سری از خودروهای چهار چرخ مدل جدیدی به خودورهای خود اضافه کرد. این برند ژاپنی که از موتور قوی‌تر و تجهیزات بهتری نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار است در سال 2021 رونمایی شد و در لیست بهترین خودروهای جهان قرار گرفت.

این خودرو که با ظاهر جذابش طرفدارن بسیاری را به خود جذب کرده، دارای تجهیزات و امکانات به روزتری نسبت به نمونه‌های پیشین خود است. مزدا سی ایکس 30 از فناوری‌هایی چون: تریم کروم کابین، فرمان و دسته‌ دنده چرمی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، مونروف برقی و آینه وسط بدون فریم و با تیره شوندگی خودکار بهره‌مند است.

بهترین خودورهای جهان
برترین خودروهای دنیا

موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری توربو شارژ در صورت استفاده از بنزینی با اکتان 93 حدود 250 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور آن به 434 نیوتن متر می‌رسد. این در حالی است که اگر از بنزینی با اکتان معمولی 87 استفاده شود، قدرت آن تا 227 اسب بخار و گشتاور تا 420 نیوتن متر کاهش خواهد یافت.

خودوری مزدا CX 30 که امسال موفق به دریافت گواهی IIHS Top Safety Pick+ شده در لیست برترین خودروهای دنیا قرار می‌گیرد.

گروه خودروسازی مزدا قرار است در سال 2023 تغییراتی را در مدل قبلی خود ایجاد و با استانداردها و ایمنی‌های بالاتری این خودور را روانه بازار کند؛ از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه شدن کیسه‌های هوای جانبی عقب، پیش کشنده‌های کمربند ایمنی عقب، بهبود ستون‌های B و C و بهره‌گیری از پد نرم در درب‌های عقب و جلو اشاره کرد که می‌تواند این را به یکی از بهترین خودروهای جهان تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

بی ام و M8

بی ام و ام 78 که از سری قدرتمندترین خودروهای بی ام و  و همچنین بهترین ماشین های جهان به شمار می‌رود، در 4 نسخه متفاوت در بازار عرضه شد. این خودرو که عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ بی ام و را از آن خود کرده است، یکی از بهترین خودروهای جهان در کلاس کوپه نیز به شمار می‌رود.

بی ام و M8 از همان موتور استفاده شده در ابر سدان بی ام و یعنی M5 استفاده می‌کند. موتور V8 دو توربو شارژر با کد S63B44T4 به حجم دقیق 4395 سی سی توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت در دور 6000 rpm و 750 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1800 تا 5700 rpm در نسخه معمولی M8  دارد.

برترین خودورهای دنیا
برترین خودورهای دنیا

همین موتور با ارتقا اختصاصی M در نسخه Competiton حداکثر قدرتی برابر با 617 اسب بخار در دور 6000 rpm و 750 نیوتن متر گشتاور در بازه 1800 تا 5860 rpm را دارد که سریع ترین نسخه M8 نیز به شمار می‌رود.

این مدل از سری کوپه بی ام و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد. بی ام و از منیفولد اگزوز ضربدری استفاده کرده تا میزان مسافتی که گازهای داغ خروجی برای رسیدن به پره توربو شارژر طی می‌کند را کاهش دهد. این مسئله باعث کاهش تاخیر توربو شارژرهای قرار گرفته در بین بلوک سیلندرها می‌شود.

از جمله مهم‌ترین تغییرات ظاهری باید به سپر جلوی جدید، جلو پنجره M نشان و خروجی هوای دو طرف گلگیر، سقف فیبر کربنی در مدل کوپه، رینگ 20 اینچی M-Sport، آینه‌ها با طراحی اختصاصی M-sport، اسپویلر فیبرکربنی، سپر عقب با طراحی جدید به همراه دیفیوزر پهن‌تر و چهار خروجی اگزوز گرد شکل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

لندرور رنجرور اسپرت SVR

گروه خودروسازی لندرور که از جمله خوشنام‌ترین خودورسازان جهان به شمار می‌رود، با ارائه مدل‌های رنجرور به بازار طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد این‌بار لندرور یک از بهترین خودروهای جهان را تولید کرده است.

رنجرور اسپرت SVR، مجهز به پیشرانه‌ی 5 لیتر سوپر شارژ با قدرت 575 اسب بخار است و می‌تواند 4.3 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو 700 نیوتن‌ متر گشتاور دارد و نهایت سرعت 280 کیلومتر بر ساعت ارائه می‌کند. این حجم از شتاب و قدرت لندرور را به یکی از بهترین خودروهای جهان تبدیل کرده است.

بهترین خودورهای جهان
بهترین خودروهای جهان

میانگین مصرف سوخت 13 لیتر بنزین در صد کیلومتر، مهم‌ترین نکته‌ی منفی در رنجرور اسپرت SVR است. این خودروی شاسی‌ بلند دارای کاپوتی از جنس فیبر کربن است.

لندرور svr که در رده رنجرورهای اسپرت معمولی قرار نمی‌گیرد، نخستین نسل این مدل در سال 2005 و در سال 2014 نسل دوم این خودرو معرفی شد. رنجرور اسپرت 2021 دارای پیشرانه‌های متنوع بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید است. اما قدرتمندترین نمونه با موتور سوپر شارژ و کد SVR بدون همراهی موتور برقی تولید می‌شود که  این مدل از خودروهای لندرور از جمله بهترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.

رنگ سفید ساده این خودرو به صورت رایگان عرضه می‌شود، در حالی که 6 رنگ متالیک معمولی جگوار لندرور با هزینه 710 دلار برای مشتریان در دسترس است اما اگر خریداران بخواهند از 15 رنگ ویژه SVO برای شاسی‌ بلند اسپرت رنجرور SVR استفاده کنند، می‌توانند 4080 دلار هزینه بیش‌تری پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

پورشه کاین GT

پورشه کاین که در مدل‌های مختلفی در بازار عرضه شد، در شمار بهترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد. این خودرو که از موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی معروف پورشه بهره می‌گیرد با فناوری‌های صورت گرفته در میل‌لنگ، توربو شارژر، سیستم مکش، اینترکولر و نصب اگزوز تیتانیومی سبک‌تر، می‌تواند 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‎‌های پورشه کاین GT را گیربکس هشت سرعته تیپترونیک بر عهده دارد. این گیربکس در همکاری با سیستم AWD تمامی 4 چرخ را به حرکت وا می‌دارد.

بهترین ماشین های جهان
بهترین ماشین های جهان

پورشه کاینGT عنوان سریع‌ترین کاین تولیدی و یکی از سریع‌ترین شاسی‌ بلندهای جهان را از آن خود کرده است. این مدل جدید برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند تنها 3.3 ثانیه زمان است.

کاین توربو GT در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به نهایت سرعت 299 کیلومتر در ساعت را دارد که آن هم در مقایسه با حداکثر سرعت 285 کیلومتر برای مدل توربو بسیار زیاد است. با وجود این خصوصیات قدرتی پورش می‌توان گفت این مدل یکی از برترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود.

تایرهای مخصوص از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد کاین توربو GT به شمار می‌رود. این تایرها توسط شرکت ایتالیایی پیرلی تولید شده‌اند. کمپانی پورشه همچنین سیستم‌های دیگری چون: مدیریت فعال سیستم تعلیق با عنوان PASM، کنترل داینامیک شاسی، مدیریت فرمان و فرمان‌پذیری اکسل عقب در مدل توربو GT قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

تویوتا لندکروز سری 300

یکی از بهترین ماشین های جهان تویوتا لندکروز است که در مدل‌های مختلف به بازار ارائه می‌شود و طرفدارن مختص به خود را دارد. این خودور که به عنوان یکی از بهترین ماشین‌ های جهان نیز به شمار می‌رود، گزینه‌ای مناسب برای مسافرت‌های برون شهری و آفرود است.

تویوتا لندکروزر مدل 2022 با پیشرانه تنفس طبیعی، در تیپ‌های مختلف عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند با توجه به سلیقه و توانایی مالی خود مدل مورد نظر را خریداری کنند. این شاسی بلند جدید مانند نسل قبل به پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر مجهز است که توان 271 اسب بخار را با گشتاور 385 نیوتن متر تولید می‌کند.

بهترین خودورهای جهان
برترین خودورهای دنیا

لندکروزر سری 300 مصرف سوخت ترکیبی حدود 13 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را حدود 11 ثانیه طی می‌کند. این ویژگی قدرتی لندکروز را به یکی از بهترین خودروهای جهان تبدیل کرده است.

همچنین باید یادآوری کرد که امکانات رفاهی و ایمنی، تا حدی جایگاه پایین‌تری را نسبت به نسخه‌های فول آپشن توربو دارد. در لندکروزر سری 300 خبری از استارت دکمه‌ای با حسگر اثر انگشت نیست و همچنین تهویه اتوماتیک 4 کاناله، سردکن و گرمکن صندلی‌های عقب، گرمکن فرمان، سیستم ترن اسیست، آنالیز هوشمند آفرود، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، رادار خطی، قفل دیفرانسیل جلو، رادار تابلو خوان، رهیاب ماهواره‌ای آنلاین با نمایشگر مستقل جلو آمپر در این مدل وجود ندارد.

در نمونه فول آپشن لندکروزر نسل جدید، امکاناتی مانند صندلی‌های برقی، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی حرفه ای JBL، سانروف، چراغ های LED، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل، شارژر بی‌سیم، تلفن همراه، تهویه اتوماتیک سه کاناله، نمایشگر لمسی هوشمند، استارت دکمه‌ای، قفل دیفرانسیل مرکزی و محور عقب به صورت مستقل، تنظیم حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند جلو در پیچ‌ها، کرال کنترل، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، یخچال کنسول مرکزی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لکسوس LS500

این خودرو که به عنوان اولین مدل از میان سدان‌های ساخت لکسوس توانسته با ترکیبی منحصر به‌ فرد از رنگ بدنه و فضای کابین و ویژگی‌های سفارشی ساخته شده در رده برترین خودروهای دنیا قرار بگیرد.

بهترین خودورهای جهان
بهترین ماشین های جهان

بدون شک یکی از مهمترین ویژگی‌های این خودرو را می‌توان رنگ بدنه آن دانست. قرمز تیره و جذابی که برای اولین بار به عنوان پوشش برای نمونه‌ای از LS500 استفاده شده است. شرکت لکسوس این رنگ را به عنوان طیفی تیره و متالیک از رنگ قرمز توصیف کرده که در ساعت‌های مختلف روز و زیر نور خورشید جلوه‌ای خاص از خود به نمایش می‌گذارد که بسته به زاویه تابش و ساعت، متفاوت خواهد بود.

پوشش چرم صندلی‌ها تحت فرآیند خاصی قرار گرفته که باعث شده رنگ سفید آن درخشش خاصی داشته باشد و با رنگ مشکی داشبورد، فرمان و پوشش کف خودرو تضاد زیبایی ایجاد کند.

مشابه نمونه‌های استاندارد لکسوس LS500 مدل 2020، نسخه‌های سری Inspiration از همان پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو شش سیلندر بهره می‌برد که 416 اسب‌بخار قدرت داشته و 599 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه، سدان لوکس لکسوس را مجبور می‌کتد که ظرف 4.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد. همین ویژگی‌ها لکسوس را به یکی از بهترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نیسان GTR

در سال 2008 نیسان GTR به بازار خودروهای جهان عرضه شد و پس آن طی سال‌های متمادی نمونه‌های جدید و پیشرفته آن بازار را قبضه کرد.

نیسان GTR سه حالت رانندگی برای کنترل قوای محرکه، سیستم تعلیق و کنترل کشش در نظر گرفته و البته هر یک را می‌توان به‌صورت مستقل نیز تنظیم و در آن حالت رانندگی کرد. رانندگان از بین حالت‌های نرمال، Save و R برای قوای محرکه، حالت‌های نرمال، کامفورت و R برای سیستم تعلیق و حالت‌های نرمال، خاموش و R برای کنترل کشش می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

برترین خودورهای دنیا
برترین خودورهای دنیا

قرار دادن قوای محرکه و کنترل کشش در حالت R باعث می‌شود که لانچ کنترل وارد میدان شود. از زمان عرضه GTR در سال 2008 تا به الان با یکی از سریع‌ترین خودروها از زمان شروع به حرکت روبرو بوده‌ایم.

این خودرو در نسخه نیسمو شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را 2.5 ثانیه‌ای طی می‌کند. همچنین حداکثر سرعت این خودور 330 کیلومتر بر ساعت است. برخلاف سوپرکارهای مدرنی همچون آکورا NSX و مک لارن، GTR در زمان لانچ شدن فرایند راحتی ندارد. باید دور پیشرانه را به 5 هزار رسانده، کلاچ را رها کرده و اجازه دهید سیستم چهار چرخ محرک و لاستیک‌ها بقیه کار را انجام دهند. نتیجه این کار شتاب‌گیری پرسرعت این خودور است.

نسخه GT-R T-Spec مدل 2022، از سیستم انتقال نیرو نسخه پریمیوم، از نوع 3.8 لیتری تویین توربو به قدرت 565 اسب بخار و 633 نیوتون‌متر به همراه سیستم دو دیفرانسیل دائم و گیربکس دو کلاچ 6 سرعته اتوماتیک قدیمی بهره می‌برد. این خودوری نیسان با وجود نسخه‌های متفاوت در رده برترین خودروهای دنیا قرار می‌گیرد.

تمامی خودروهای نام برده شده در رده بهترین خودروهای جهان قرار می‌گیرند و هر کدام متناسب برای رانندگی در جاده‌های برون شهری یا درون شهری هستند. این خودروها می‌توانند در برابر هر مشکل جاده‌ای حداکثر توان خود را به کار بگیرند.

سوالات متداول

در بین خودروهای نام برده، کدامیک از موتور برقی و الکترونیکی بهره می‌برد؟

بنز EQS جدیدترین مدل خودروهای الکترونیکی گروه خودروسازی بنز است. این خودرو از موتور الکترونیکی استفاده می‌کند.

سریع‌ترین خودروی بی ام و در تاریخ خودروسازی این برند کدام مدل است؟

بی ام و ام 78 که از سری قدرتمندترین خودروهای BMW و همچنین بهترین ماشین های جهان به شمار می‌رود، در 4 نسخه متفاوت در بازار عرضه شده است. این خودرو، عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ بی ام و شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودروهای جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام یعنی بوگاتی شیرون لامبور گینی و تسلا و…
    ارزش خرید ندارن من از هیچ کدوم اینا خوشم نیومد همچون پراید
    یعنی من سوار پیکان یا نیسان بشم سوار پراید نمیشم
    من اگه بزرگ شدم بوگاتی شیرون لامبور گینی و تسلا رو میگیرم

    پاسخ

    بیش از چهل مدل فرقون تو ایران تولید میشه،یکی شون حداقل اسم میبردید،عقده ای نشیم!چهل سال حکومت پخمه ها بر نخبه ها نباید یه نقطه سفید تو پرونده اش باشه؟

    پاسخ