;
coinex

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی ابلاغ شد

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی در ادامه اطلاعیه بسته حمایتی دولت برای جبران خسارات کسب‌کارهای آنلاین ابلاغ شده است.

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی به طور کامل ابلاغ شد. این طرح در ادامه خبر «بسته حمایتی دولت برای جبران خسارات کسب‌کارهای آنلاین» با اعلام وزیر ارتباطات همراه شد. سازمان امور مالیاتی کشور نیز جزئیات این احکام را به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرده است. این بخش شامل یک تبصره دیگر نیز می‌شود که در ادامه مطلب می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت فعالیت آمیتیس با تصویب آیین نامه حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین قطعی شد

ابلاغ احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی پلتفرم

بسته حمایتی دولت برای پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای داخلی دهم آبان تصویب شد و از همان روز تلاش‌هایی برای فراهم‌آوردن امکانات لازم برای اجرای این طرح آغاز شده است. هفته گذشته، ضوابط شناسایی و بهره‌مندی از آیین‌نامه حمایت از پلتفرم‌های داخلی اعلام شد. امروز هم، وزیر ارتباطات از پیگیری مراحل اجرای این مصوبه خبر داد و اعلام کرد:

به‌زودی اسامی پلتفرم‌های داخلی مورد‌حمایت برای فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی مشخص و اعلام خواهد شد. یک نفر را هم به‌طور‌ویژه مأمور کردم که اجرای این آیین‌نامه را دنبال کند که در‌نهایت به خروجی مطلوب برای کسب‌وکارهای اینترنتی تبدیل شود.

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی

حالا سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ی احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی اقتصاد دیجیتال را به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد تا این طرح یک گام دیگر به اجرا نزدیک‌تر شود.

با‌‌‌‌ توجه‌‌‌‌‌‌ به این که ماده ۶ آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب‌وکارها، سازمان امور مالیاتی را موظف کرده است که برای تمام کسب‌وکارهای مشمول که فاقد سابقه مالیاتی بابت فعالیت مذکور در نظام مالیاتی باشند و فعالیت خود را به سکوهای مشمول انتقال دهند مشوق‌‏هایی اعمال کند، این سازمان اکنون سه طرح تشویقی در نظر گرفته و ابلاغ کرده است.

سازمان امور مالیاتی کشور در نخستین طرح برای کسب‌وکارهای مشمول این آیین‌نامه «معافیت از تسلیم اظهارنامه و نگه‌داری اسناد و مدارک بابت درآمد (فروش کالا یا ارائه خدمت) حاصله در سکوهای مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌‏های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن (۳۰ برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد)» را در نظر گرفته است.

علاوه‌بر‌این، برای این کسب‌وکارها حداقل نرخ مالیات مقطوع به‌صورت پلکانی در نظر گرفته شده و در تبصره این بند نیز آمده است که «تمام مشمولان این بند از هرگونه جریمه ناشی از تسلیم‌نکردن اظهارنامه و نگه‌داری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم‌های آتی معاف خواهند شد». بخشنامه مربوط به این طرح را نیز سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد تهیه و ابلاغ می‏‌‌کند.

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی

در آخرین حکم از احکام مطرح‌شده سازمان امور مالیاتی نیز چنین آمده است:

محسوب‌کردن تمام هزینه‌های ایجاد و توسعه سکوها و کسب‌وکار در سکوهای داخلی جزء هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی تا سقف مقرر. سازمان امور مالیاتی کشو‌ر مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، بخشنامه‌های مرتبط را تهیه و به همه واحدهای مربوط ابلاغ کند. سقف هزینه‌های قابل‌قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

این بخش البته تبصره‌ای هم دارد که در آن ذکر شده است که درصورت انجام این فعالیت یا ارائه خدمات به‌وسیله کسب‌وکارهای مشمول این تصویب‌نامه، تمام معافیت‏‌ها و بخشودگی‌های مؤدیان که در قانون مالیات‌‏های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه‌های صادره سازمان امور مالیاتی کشور حسب نوع فعالیت و خدمات تعیین شده است، از معافیت‌‏ها و بخشودگی‏‌های مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوط برخوردار می‌‏شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابلاغ احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای داخلی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر