;
coinex

تعطیلی یک استارتاپ ایرانی دیگر و بیکاری 100 نفر از کارکنان آن

این روزها و با محدودیت‌های گسترده اینترنتی، تعطیلی استارتاپ‌ها چیز خیلی عجیبی نیست و حالا بار دیگر شاهد تعطیلی یک استارتاپ ایرانی دیگر و بیکاری 100 نفر از کارکنان آن هستیم.

به نظر می‌رسد هرچقدر هم که کارشناسان و برخی دغدغه‌مندان حوزه اقتصاد دیجیتال فریاد بزنند، کسی نمی‌خواهد متوجه شود که محدودیت‌های اینترنتی کسب‌وکارهای زیادی را به ورطه نابودی انداخت است. موضوعی که از جنبه‌ای دیگر به معنای بیکاری عده زیادی از متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ و فضای استارتاپی کشور است که این روزها تحت فشارهای مالی شدیدی قرار دارند. حالا یک استارتاپ دیگر نیز قربانی این وضعیت شده و احتمالا معیشت 100 خانواده تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: عدم اقبال سرمایه‌گذاران خطرپذیر به استارتاپ‌ها و دردسرهای تامین سرمایه دلاری!

تعطیلی یک استارتاپ ایرانی دیگر و بیکاری 100 نفر از کارکنان آن

فروشگاه اینترنتی پلازیو، جدیدترین قربانی فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی است که ساعاتی پیش در توییتر اعلام کرده به دلایلی از جمله محدودیت‌های اینترنتی و بسته بودن راه‌های جذب سرمایه به فعالیت خود پایان می‌دهد و با 100 نفر از کارکنانش خدحافظی می‌کند. این استارتاپ در رشته توییتی ضمن پرداختن به شرایط موجود و تلاش بی‌وقفه برای بقا از پایان فعالیت خود خب رداده است:

«هر کسب‌وکاری برای بقا و ماندگاری می‌کوشد. فروشگاه پلازیو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همواره برای بقا و ماندن تلاش کرده است. اما در این روزهای پرتلاطم، باتوجه به وضعیت موجود کشور، پلازیو ناچار است علی‌رغم میل باطنی، پایان کار رسمی خود را اعلام کند.»

تعطیلی یک استارتاپ ایرانی دیگر و بیکاری 100 نفر از کارکنان آن

پلازیو با تاکید بر اینکه این تصمیم اصلا آسان نبوده، محدودیت‌های اینترنتی، بسته بودن راه‌های جذب سرمایه، موانع و آماده نبودن زیرساخت‌های گمرک و همچنین موانع کلی بر سر راه اهداف میان‌مدت و بلند مدت شرکت را از دلایل اصلی تعطیلی عنوان کرده است:

«در حال حاضر، افق روشنی برای ادامه فعالیت در عرصه تجارت الکترونیک و تحقق شعار شرکت یعنی بازاری به وسعت جهان نمی‌بینیم.»

این مجموعه که از سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده بود، حدود 100 نیروی انسانی را در بخش‌های مختلف به کار گرفته که حل با مرگ این کسب‌وکار، این افراد نیز به جمعیت روبه رشد جویای کار اضافه خواهند شد. گفتنی است که اواسط آبان ماه سال جاری،‌ پلتفرم انجام میدم به عنوان یکی از معروف‌ترین استارتاپ‌های حوزه فریلسنیگ کشور از تصمیم خود برای توقف کامل فعالیت تا پایان سال 1401 خبر داد. البته این شرکت به تازگی اعلام کرد بنابر تعامل‌های صورت گرفته، به عنوان بخشی از پلتفرم «پارس کدرز» به حیات خود ادامه می‌دهد.

تعطیلی کسب‌وکارها ناشی از وضعیتی است که بارها پیامدهای آن از سوی کارشناسان و فعالان دغدغه‌مند اقتصاد دیجیتال گوشزد شده بود. باید دید این بی‌قیدی نسبت به آینده اقتصاد دیجیتال کشور و معیشت فعالان این حوزه تا چه زمانی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعطیلی یک استارتاپ ایرانی دیگر و بیکاری 100 نفر از کارکنان آن در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر