;
coinex

راه‌ اندازی نخستین مرکز تست تصادف ایران در آینده نزدیک

به زودی شاهد راه‌ اندازی نخستین مرکز تست تصادف ایران خواهیم بود. این مرکز با هدف نظارت بر کیفیت تولیدات خودروهای داخلی راه اندازی خواهد شد تا از آسیب های بیشتر جلوگیری شود.

تصادفات جاده‌ای، شهری و بین شهری یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در ایران است. به طور تقریبی 1100 نفر فقط در ایام نوروز 1401 در تصادفات برون شهری جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمارهای به دست آمده  ۸ درصد از علل اصلی تصادفات، مربوط به تغییر مسیر ناگهانی بوده و رتبه سوم در تلفات جاده را به خود اختصاص داده است. اما عمده آسیب‌ها به دلیل بی‌کیفیت بودن خودروهایی است که توسط خودروسازان داخلی تولید می‌شوند. این در حالیست که محصولات این دو شرکت خودروسازی از مراحل 85 گانه استاندارد گذر کرده و به بازار عرضه می‌شود. حالا رئیس مرکز ملی تائید صلاحیت استاندارد اعلام کرده که به زودی نخستین مرکز تست تصادف در ایران راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بخشنامه مالیات خودروهای لوکس ابلاغ شد + متن کامل بخشنامه

راه‌ اندازی نخستین مرکز تست تصادف ایران

مسئله مهم توجه نکردن صنعت خودروسازی به کیفیت تولیداتشان است. خودروهای بنجلی که با بی‌کیفیت‌ترین متریال و دقت تولید شده و برای جبران تقاضا مشتریان عرضه می‌شوند. چیزی که با اعلام خبر راه‌ اندازی نخستین مرکز تست تصادف ایران به ذهن متبادر می‌شود این است که، خودروهای بی‌کیفیتی که تاکنون جان هزاران را نفر را گرفته چه سازمانی تائید و راهی بازار کرده است. آیا به همان میزان حساسیتی که استاندارد بودن این خودروها را تائید می کرد قرار است تست تصادف انجام شود؟! باید منتظر ماند و دید که راه اندازی این مرکز حافظ جان و مال مردم است یا ضمانتی بر سودهای کلان خودروسازان!

راه‌ اندازی نخستین مرکز تست تصادف ایران

اما اگر بخواهیم امیدوارانه به این خبر نگاه کنیم، راه‌ اندازی نخستین مرکز تست تصادف ایران را می‌توان به فال نیک گرفت؛ چراکه سالهاست که فقدان چنین مراکزی که تنها به سودهای کلان فکر نکنند احساس می‌شود. به گفته رئیس مرکز ملی تائید صلاحیت استاندارد ایران، این مرکز به زودی با همکاری شرکت‌های بازرسی راه‌اندازی خواهد شد.

محمود هاشمی می‌گوید که سازمان ملی استاندارد در تلاش است تا شرایط لازم برای مهیا کردن این آزمون‌ها را در کشور فراهم آورد تا خودروسازان داخلی طبق آن استانداردها عمل کرده و محصولات با کیفیت عرضه کنند.

هاشمی با بیان اینکه راه‌اندازی چنین مرکزی به شدت احساس می‌شد و در صورت افتتاح آن شاهد افزایش اعتماد مشتریان ایرانی خواهیم بود گفت: «در بحث آزمون جاده و تست تصادف خودرو کارهای خوبی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان ملی استاندارد در حال انجام است، تا یک سال آینده شاهد بازگشایی مرکز تست تصادف در کشور باشیم، اما تا زمان بازگشایی این مراکز برای انجام تست‌های لازم فعلا مطابق گذشته از ظرفیت شرکت‌های خارجی استفاده می‌کنیم.»

در اوایل سال جاری پروژه راه‌اندازی مرکز تست تصادفات با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت بازرسی و استاندارد ایران، هلدینگ رایزکو، آذین خودرو و شرکت آرتاویل تایر صورت پذیرفت و در حضور معاون حمل و نقل وزارت صمت و رئیس سازمان گسترش صنایع ایران کنسرسیوم مرکز تست تصادفات و آزمون‌های ایمنی و کیفیت خودرو امضا شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه اندازی نخستین مرکز تست تصادف ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر