;
coinex

الزام عضویت در پیامرسان داخلی برای تایید غیرحضوری دارو ؛ کوچاندن اجباری کاربران به پلتفرم‌‌های ادامه دارد!

یکی از شروط تایید غیرحضوری دارو برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت، الزام عضویت در پیامرسان داخلی است. بنابراین این بیمه به دنبال نصب اجباری پلتفرم‌های داخلی است.

با وجود اینکه بحث‌های بسیاری پیرامون عدم تمایل کاربران ایرانی به نصب پیامرسان‌های داخلی شکل گرفته اما اخیراً تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان‌دهنده الزام عضویت در پیامرسان داخلی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت جهت «تأیید غیرحضوری دارو» است.

البته هنوز این خبر به‌طور رسمی تایید نشده، اما با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این امر برای تأیید داروی بیماران خاص در نظر گرفته شده تا به‌جای خدمات حضوری، بتوانند با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی خدمات غیرحضوری دریافت و مستندات خود را ارسال کنند.

آنطور که از شواهد مشخص است این موضوع در راستای طرح تأیید نسخه غیر‌حضوری فوری برای بیماران استان البرز مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: نمی توان مردم را با دستور به پیام رسان های داخلی منتقل کرد

ماجرای الزام عضویت در پیامرسان داخلی برای تایید نسخه غیرحضوری دارو

اوایل آبان‌ماه سال جاری، در خبری که از سوی خبرگزاری برنا منتشر شد، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز از امکان تأیید نسخه غیرحضوری خبر داد. «داود زارع» در رابطه با این مسئله اعلام کرد:

«تأیید داروهای بیماران خاص بدون حضور در اداره کل بیمه سلامت اجرا می‌شود. بیماران بدون هزینه رفت‌وآمد و اتلاف وقت، تنها با مراجعه به داروخانه، از طریق پیام‌رسان داخلی مستندات خود را ارائه می‌کنند و حدود 30 تا 60 دقیقه بعد تأیید نسخه برای آن‌ها ارسال می‌شود».

همانطور که در تصویر زیر مشخص است، الزام عضویت در پیامرسان داخلی شرط تأیید غیرحضوری دارو برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت بوده، و این افراد باید ضمن داشتن کد رهگیری نسخه الکترونیک و یکی از پیام‌رسان‌های داخلی ایتا، سروش یا روبیکا را نصب کنند.

الزام عضویت در پیامرسان داخلی

البته ارائه خدمات به شرط عضویت در پیام‌رسان‌های ایرانی، بحث تازه و جدیدی هم نیست. در ماه اردیبهشت‌ امسال نیز زمزمه‌هایی به منظور اجبار استفاده از پیامرسان داخلی «وی» برای ثبت رجیستری گوشی‌های مسافری مطرح شده بود که بعد‌ها اختیاری بودن این امر از سوی سخنگوی گمرک اعلام شد. همچنین پیش از این دانشگاه آزاد و گمرک نیز برای ارائه خدمات به مخاطبانشان، آن‌ها را ملزم به استفاده از پیامرسان‌های داخلی کرده بودند.

خرداد ماه سال گذشته نیز، دانشجویان جهت ورود به سامانه آموزش‌یار دانشگاه آزاد باید رمز دوم را از پیام‌رسان آی‌گپ دریافت می‌کردند که این موضوع انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد را به‌همراه داشت. البته پیامرسان آی‌گپ صراحتاً در این رابطه اظهار نظر کرد که در اجرایی‌شدن این موضوع، دخالتی نداشته و همه چیز به سیاست‌های خود دانشگاه آزاد مربوط بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره الزام عضویت در پیامرسان داخلی برای تایید غیرحضوری دارو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر