;
coinex

جک ما موسس علی بابا بعد از 6 ماه در ژاپن رویت شد!

یکی از بزرگترین کارآفرینان چینی، جک ما موسس علی بابا پس از 6 ماه در ژاپن پیدا شد. وی به دنبال کلکسیون آثار هنری بوده است.

اخیرا دولت چین دچار مشکلات بسیاری با کسب‌وکارهای حوزه دیجیتال و تکنولوژی شده است. در میان این مشکلات فشار بر کارآفرینان و شرکت‌های تکنولوژی چینی افزایش پیدا کرده است. در نتیجه این مشکلات، کارآفرین مشهور چینی، جک ما؛ موسس علی بابا نیز مدتی ناپدید شده بود و دور از انظار زندگی می‌کرد. حال وی پس از 6 ماه در توکیو رویت شده است.

بیشتر بخوانید: توافق توییتر و اپل ؛ نزاعی که با چند دقیقه قدم زدن رفع شد!

موسس علی بابا دور از وطن زندگی می‌کند!

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز «جک ما» در این 6 ماه بی‌خبری و زندگی مخفیانه، مکررا سفرهایی را به آمریکا و اسراییل داشته است. البته پیش‌تر شایعاتی در خصوص  زندانی شدن او در پی افزایش فشارهای دولت چین بر شرکت علی بابا به گوش می‌رسید.

اما اخیرا اخبار حاکی از سفر وی به برخی کشورها است. تحلیل گران از ابتدای شروع فشارهای دولت بر این باور بودند که دولت چین قصد دارد با ادامه روند سخت‌گیرانه خود بر شرکت علی بابا و  دیگر شرکتهای بزرگ اینترنت، سهم خود را از مالکیت این شرکت‌ها افزایش دهد و بخش خصوصی را نابود کند!

موسس علی بابا

شایان ذکر است که این سیاست اشتباه سبب افت صنعت تکنولوژی در چین و خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از بازار این کشور شده است. اکنون نیز یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ این کشور در حوزه تکنولوژی، در توکیو زندگی می‌کند و  آشپز و تیم امنیتی مخصوص خود را نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیدا شدن موسس علی بابا در توکیو چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌‌های تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر