;
coinex

چک کردن گوشی مردم در اماکن عمومی چین ؛ نیروی سرکوب درمانده از کنترل اینترنت! [+ فیلم]

بعد از تلاش‌های مجدانه دولت چین برای خنثی‌سازی صدای معترضان در چین، حالا پلیس این کشور دست به اقدام عجیبی زده است! چک کردن گوشی مردم در اماکن عمومی چین برای برسری اطلاعات و ارتباطات!

دولت چین هم این روزها شدیدا مشغول سرکوب معترضان است. اخیرا و در جریان آتش‌سوزی آپارتمانی در استان سین‌کیانگ چین که به مرگ 10 نفر انجامید، اعتراضات گسترده‌ای در سراسر چین و هنگ‌کنگ علیه سیاست‌های دولت کمونیست چین آغاز شد. این اعتراضات که چندی بعد با اعتصاب و درگیری گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون پیوند خورد، این روزها شدت بیشتری یافته است و همچنان ادامه دارد.

همین موضوع باعث شده تا چینی‌ها اقدامات مختلفی برای کنترل و جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات در سطح جامعه اجرا کنند که انتشار ویدیوهای آن در فضای مجازی خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: حذف خودکار ویدیوهای اعتراضات چین از گوشی های هواوی ؛ استبداد دیجیتال به سبک چینی!

چک کردن گوشی مردم در اماکن عمومی چین

آتش‌سوزی دردسرساز سین‌کیانگ که به مرگ 10 نفر انجامید نقطه شروع اعتراضات اخیر در این کشور است. مردم به سیاست‌های دولت در خصوص کنترل کووید 19 معترض هستند و معتقدند دولت با محدودیت‌های شدید به نحوی مانع از رسیدگی اورژانسی به این حادثه شده و حتی اجازه خروج به ساکنان ساختمان را به بهانه کنترل ویروس نداده است تا زنده زنده در آتش بسوزند!

در نتیجه این شرایط اعتراضات گسترده‌ای شکل گرفته و دولت کمونیست چین به طور گسترده و شدید در حال سرکوب اعتراضات است. برای جلوگیری از انتشار اخبار سرکوب و جنایت‌های نیروی سرکوب در فضای مجازی، حالا پلیس چین دست به اقدامی عجیب زده است، گشتن گوشی شهروندان در اماکن عمومی! ویدیو مربوط به این موضوع را در ادامه ببینید:

بنابر گزارش‌های موجود در حال حاضر پلیس چین گوشی‌های مردم عادی را در تلاش برای پیدا کردن شبکه‌های اجتماعی فراگیر خارجی مثل اینستاگرام، توییتر و تلگرام می‌گردد. علی‌رغم اینکه منابع مذکور از بازرسی‌های پلیس در مراکز حمل و نقل عمومی شانگهای خبر می‌دهند، گزارش رسانه آلمانی DW News حکایت از این دارد که شهروندان پکن و هانگژو هم با برخورد پلیس چین مواجه شده‌اند.

پلیس پکن نیز اقدام به ثبت اطلاعات شناسایی افرادی می‌کند که شبکه‌های اجتماعی مذکور را در گوشی دارند. حتی در مواردی پلیس مردم را به خاطر عدم حذف تصاویر و ویدیوهای اعتراضات تهدید به بازداشت کرده است. بازرسی پلیس همچنین دامنه بزرگی را دربرمی‌گیرد، از خیابان‌های سطح شهر تا ورودی‌های مراکز خرید. گفته می‌شود پلیس همچنین وی‌پی‌ان‌های مردم را حذف می‌کند تا مانع از دسترسی آزاد آن‌ها به اینترنت شود.

این روزها معترضین چینی از طریق شبکه‌های اجتماعی فیلترشده در چین مانند توییتر، اینستاگرام و تلگرام می‌کوشند اخبار و ویدیوهای مربوط به اعتراضات و سرکوب گسترده را منعکس کنند. با این وجود دولت چین با انتشار حجم عظیمی از محتوای نامرتبط که حساب‌های کاربری وابسته به آن منتشر می‌کنند در تلاش برای خفه‌کردن صدای معترضان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره چک کردن گوشی مردم در اماکن عمومی چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دیکتاتورها از روی دست هم کپی می‌کنند! – راستی در بند اوّل نوشته شده «برسری»، باید اصلاح شود به بررسی.

    پاسخ