;
coinex

دی اکتیو کردن اینستاگرام ؛ چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم ؟

اگر فکر می‌کنید فضای اینستاگرام به درد شما نمی‌خورد، یا اینکه می‌خواهید مدتی از آن فاصله بگیرید، می‌توانید با دی اکتیو کردن اینستاگرام به‌صورت دائمی و یا موقت، این کار را انجام دهید. چند روش برای غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

از خطرات امنیت اینستاگرام می‌ترسید؟ می‌خواهید شبکه‌های اجتماعی را برای مدتی کنار بگذارید؟ آیا فردی در اینستاگرام شما را آزار می‌دهد؟ یا اینکه کلا از این شبکه اجتماعی خسته شده‌اید؟ هر دلیلی که برای حذف اکانت اینستاگرام دارید، ما به شما کمک می‌کنیم. اما اگر هنوز کاملا از اینستاگرام خسته نیستید و فقط برای مدتی به استراحت احتیاج دارید، می‌توانید حساب کاربری خود را موقتا غیرفعال کنید.

در این مقاله به آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام به‌صورت دائمی و موقت در گوشی‌های آیفون و اندرویدی می‌پردازیم. همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه اطلاعات خود را قبل از دیلیت پیج اینستاگرام دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

اگر نگران حریم خصوصی و سلامت روان خود هستید، یا اینکه می‌خواهید زمان خود را بهتر مدیریت کنید، با دیلیت پیج اینستاگرام و یا غیرفعال کردن حساب کاربری به‌صورت موقت می‌توانید کمی به خودتان استراحت بدهید. شبکه‌های اجتماعی با وجود تمام ویژگی‌های مثبت و مزایایی که دارند، از چند جهت می‌توانند چالش‌هایی را برای کاربران ایجاد کنند.

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام
آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

اگر شما هم از آن دسته کاربران هستید، احتمالا با این سوال روبرو شده‌اید که چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم ؟ در ادامه توضیح می‌دهیم که نحوه غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام چگونه است. شما همچنین می‌توانید اکانت خود را برای همیشه پاک کنید. کاربران گوشی‌های آیفون و اندروید به روش‌های مختلفی می‌توانند حساب کاربری خود را در اینستاگرام غیرفعال کنند. روشی هم برای دانلود و ذخیره اطلاعات حساب کاربری وجود دارد که در پایان به آن اشاره می‌کنیم.

آموزش دیلیت پیج اینستاگرام در آیفون

تنها در چند گام ساده می‌توانید دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام را در گوشی‌های آیفون انجام دهید. کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی آیفون خود باز کنید و از قسمت بالا و سمت راست نمایشگر، روی گزینه منو (سه خط) ضربه بزنید.
  • در این قسمت، تنظیمات را باز کرده و قسمت Account را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Delete account را انتخاب کنید.

آموزش دیلیت پیج اینستاگرام در آیفون

با انتخاب گزینه Delete account، اینستاگرام به شما توصیه می‌کند که به جای دیلیت پیج اینستاگرام ،‌ حساب کاربری خود را برای مدتی غیرفعال کنید. با غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام درواقع حساب کاربری شما مخفی می‌‌شود و هروقت که خواستید، دوباره می‌توانید حساب خود را برگردانید. اما با دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام ، راه برگشتی وجود ندارد. اگر از کار مطمئن هستید، در این قسمت، گزینه Delete account را انتخاب کنید.

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام
دی اکتیو کردن اینستاگرام

در این قسمت، اینستاگرام یک بار دیگر از شما می‌پرسد که آیا از کار خود مطمئن هستید یا خیر. اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید، کافی‌است روی گزینه Continue deleting account ضربه بزنید.

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

روند دی اکتیو کردن اینستاگرام هنوز تمام نشده است. این اپلیکیشن برای اطمینان بیشتر، موانعی را سر راه شما قرار می‌دهد. در این قسمت باید به این سوال جواب دهید که چرا می‌خواهید حساب خود را حذف کنید. چند دلیل به‌صورت پیش‌فرض به شما نمایش داده می‌شود که برای هرکدام از آنها، راه‌حلی ارائه شده است. در پایان مقاله، دلایل پیش‌فرض اینستاگرام را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

پس از انتخاب دلیل، باید پسورد خود را وارد کنید. در آخر همین صفحه، گزینه Delete را در کنار نام کاربری خود مشاهده می‌کنید که با فشار دادن آن، حساب کاربری شما در اینستاگرام برای همیشه حذف می‌شود.

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام
چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم ؟

بیشتر بخوانید:

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام در اندروید

دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام در اندروید به‌راحتی iOS نیست. بنابر دلایل نامشخصی، کاربران گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانند از طریق اپلیکیشن گوشی، حساب کاربری خود را حذف کنند و برای این کار باید وارد سایت اینستاگرام شوند و در قسمتی که تقریبا مخفی شده، به گزینه دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام دسترسی داشته باشند. کاربران آیفون هم می‌توانند از این روش برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی خود استفاده کنند.

سایت Instagram.com را باز کنید و وارد حساب کاربری (Sign in) شوید.

سپس وارد صفحه Delete Account page شوید. اگر هنوز وارد حساب کاربری نشده‌اید، در این قسمت فرصت دارید که لاگین کنید.

سپس صفحه زیر برای شما باز می‌شود. اینستاگرام از شما می‌پرسد که دلیل حذف اکانت اینستاگرام چیست؟ شما می‌توانید یکی از جواب‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید. اگر از شما خواسته شد، پسورد خود را وارد کنید. اینستاگرام همچنین راهکارهای دیگری را هم ارائه می‌دهد که اگر نظر خود را تغییر داده باشید، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام در اندروید

 

 

در آخر، اگر از دی اکتیو کردن اینستاگرام خود مطمئن هستید، گزینه‌ Delete پایین صفحه را که نام کاربری شما در کنار آن دیده می‌شود، انتخاب کنید.

30 روز طول می‌کشد تا حساب کاربری برای همیشه حذف شود. شما در این مدت فرصت دارید که نظر خود را تغییر دهید. در غیراینصورت، حساب کاربری شما برای همیشه حذف می‌شود.

دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام

اگر هنوز برای دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام تصمیم نگرفته‌اید، اما می‌خواهید کمی از محیط آن فاصله بگیرید، می‌توانید حساب کاربری خود را به‌صورت موقت غیرفعال کنید. در این صورت، می‌توانید اکانت خود را دوباره فعال کنید. دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام از طریق سایت اینستاگرام امکان‌پذیر است.

وارد سایت Instagram.com شوید و لاگین کنید.

دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام
غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

سپس در قسمت بالا و سمت راست مرورگر، روی عکس پروفایل خودتان بزنید و از منوی باز شده، گزینه Profile را انتخاب کنید.

دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام

در صفحه پروفایل، گزینه edit profile را انتخاب کنید.

دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام

تا پایین صفحه اسکرول کنید و روی لینک temporarily disable my account کلیک کنید.

دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام

در این قسمت باید به این سوال جواب دهید که دلیل شما برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام چیست. از منوی موجود، گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس، پسورد خود را وارد کنید. در آخر، گزینه temporarily disable account را انتخاب کنید.

دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام
دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام

با این کار، حساب کاربری شما در اینستاگرام به‌صورت موقت غیرفعال می‌شود. وقتی اکانت خود را غیرفعال می‌کنید، دیگران نمی‌توانند با سرچ کردن، حساب کاربری شما را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

دانلود اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

همان‌طور که در ابتدای مقاله وعده دادیم، روش دانلود اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام را به شما توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت دائمی یا موقت، اطلاعات خود را دانلود کنید تا در صورت نیاز بتوانید آنها را برگردانید. روش دانلود اطلاعات حساب کاربری در اینستاگرام برای iOS و اندروید یکسان است. برای این کار کافی‌است مراحل زیر را انجام دهید:

وارد پروفایل خود در اینستاگرام شوید و در قسمت بالا و سمت راست، منوی سه‌خط را باز کنید. گزینه Your Activity را انتخاب کنید.

دانلود اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، اسکرول کنید تا به گزینه Download Your Information برسید.

دانلود اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل
چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم ؟

پس از انتخاب گزینه دانلود، باید ایمیل خود را وارد کنید تا اطلاعات شما به ایمیل ارسال شود. سپس گزینه Request download را بزنید.

دانلود اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل

در این قسمت،‌ اینستاگرام از شما می‌خواهد که پسورد خود را وارد کنید. با این کار، اطلاعات شما به آدرس ایمیلی که داده‌اید ارسال می‌شود و می‌توانید آن را دانلود کنید.

دانلود اطلاعات اینستاگرام از طریق مرورگر گوشی یا کامپیوتر

روش دیگری هم برای دانلود اطلاعات وجود دارد که برای آن باید وارد سایت Instagram.com شوید و لاگین کنید. روی عکس پروفایل خود که با اندازه کوچک در بالا و سمت راست مرورگر دیده می‌شود، کلیک کنید و وارد صفحه پروفایل شوید.

گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید و آنقدر اسکرول کنید تا به Privacy and security برسید. در صفحه Privacy and Security اسکرول کرده و Data download را پیدا کنید. سپس روی Request download کلیک کنید.

 

حالا باید آدرس ایمیل را وارد کنید تا اطلاعات به آن ارسال شوند. همچنین باید انتخاب کنید که فایل اطلاعات را در فرمت HTML می‌خواهید یا JSON.

در آخر باید پسورد خود را وارد کنید و سپس Request download را بزنید. با این کار، اطلاعات به ایمیل شما ارسال می‌شوند.

آموزش فعال کردن اکانت اینستاگرام

در این قسمت به شما می‌گوییم اکانتی که موقتا غیرفعال کرده‌اید را چطور دوباره فعال کنید. برای این کار باید دوباره وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.

وارد وب‌سایت instagram.com شوید، نام کاربری (username) و رمز عبور (password) را بزنید تا تمام اطلاعات حساب شما بازیابی شود. به همین سادگی می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را دوباره فعال کنید.

بازگردانی پیج بعد از حذف اکانت

پس از حذف اکانت اینستاگرام، شما یک ماه فرصت دارید که پیج خود را بازیابی کنید. در این مدت، اکانت شما برای هیچ کاربری نشان داده نمی‌شود. در قسمت دایرکت‌ها نیز کسانی که قبلا با شما چت کرده‌اند، نام شما را با عنوان Instagrammer مشاهده خواهند نمود. اگر پس از دیلیت اکانت اینستاگرام، مایل بودید حساب خود را بازیابی کنید، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید.
  • یوزرنیم یا همان نام کاربری و پسورد (رمز عبور) پیج حذف شده‌‌ی خود را وارد کنید.
  • در این مرحله با هشداری روبرو می‌شوید که یادآوری می‌کند این پیج در مرحله‌ی حذف اکانت  قرار دارد. در این جا اینستاگرام از شما می‌پرسد که آیا مایل هستید پیج خود را بازگردانی کنید یا خیر.
  • در صورتی که مایل به بازگردانی پیج خود باشید، گزینه‌ی Keep Account را انتخاب نمایید. در غیر این صورت، بر روی گزینه‌ی «back to Login page» کلیک کنید.
  • در صورتی که گزینه‌ی بازیابی اکانت خود را انتخاب کرده باشید، اکانت شما دوباره بازیابی می‌شود. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید فعالیت خود در اینستاگرام را از سر بگیرید.
حذف اکانت اینستاگرام
دی اکتیو کردن اینستاگرام

گزینه‌های پیش‌فرض برای دلیل دی اکتیو کردن اینستاگرام

در فرآیند دیلیت اکانت اینستاگرام، دلیل شما برای حذف دائمی اکانت پرسیده می‌شود. ما در مورد تک تک این دلایل، توضیح مختصری خواهیم داد. این موارد عبارتند از:

  • Too busy/Too distracting: دلیل شما برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام کمبود وقت و یا پرت شدن حواستان است. در این مورد اینستاگرام پیشنهاد خواهد کرد به جای پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه، اپلیکیشن را از گوشی حذف کنید.
  • Trouble getting started: به دلیل عدم آشنایی با برنامه اینستاگرام، تصمیم گرفتید از اینستاگرام خارج شوید. با انتخاب این مورد، اینستاگرام پیشنهاد می‌کند به جای پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام، مطالب مرتبط را بخوانید.
  • Created a second account: به دلیل ایجاد حساب کاربری دوم، اقدام به حذف اکانت اینستاگرام کرده‌اید. در این گزینه، به شما گفته می‌شود مطمئن شوید اکانت درست را حذف می‌کنید.
  • Concerned about my data: به علت نگرانی از اطلاعات شخصی اقدام به دیلیت اکانت اینستاگرام می‌کنید!
  • Privacy concerns: دلیل شما برای دیلیت اکانت اینستاگرام مسائل حریم خصوصی است. در این حالت اینستاگرام پیشنهاد می‌کند به جای حذف اکانت اینستا از روش‌هایی مانند پرایویت کردن پیج استفاده کنید.
  • Can’t find people to follow: به این دلیل اقدام به حذف اکانت اینستا می‌کنید که نمی‌توانید افراد دیگر را فالو نمایید. در این گزینه، اینستاگرام پیشنهاد می‌کند بجای حذف اکانت اینستاگرام مطالب مرتبط را مطالعه کنید.
  • Too many ads: دلیل‌تان برای پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام، وجود بیش از حد محتوای تبلیغاتی است.
  • Want to remove something: انگیزه شما برای دیلیت اکانت اینستاگرام پاک شدن بخشی از سوابق اکانتتان است. در این گزینه، اینستا پیشنهاد می‌کند به جای حذف اکانت، سوابق مربوطه را پاک نمایید.
  • Something else: در صورتی که دلایل دیگری برای حذف اکانت دارید، این گزینه را انتخاب نمایید.

چند نکته در مورد دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر بعد از دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام همچنان موقع جستجو، اسم پیج شما قابل مشاهده است، نگران نباشید! پس از حذف اکانت اینستاگرام مدت کوتاهی طول می‌کشد تا اطلاعات پیج شما به طور کامل از اینستاگرام پاک شود. اما اگر بعد از یک روز همچنان با این مشکل مواجه می‌شوید، حافظه‌ی کش اینستاگرام پاک کنید.

مراحل دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام در اینستاگرام فارسی، انگلیسی و نیز بیشتر نسخه‌های غیررسمی اینستاگرام دقیقا مشابه است.

سوالات متداول

آیا بعد از دیلیلت پیج اینستاگرام امکان بازگردانی وجود دارد؟

پس از دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام ، امکان بازگردانی حساب کاربری شما وجود ندارد. پس از دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام  تا 30 روز مهلت دارید که دوباره حساب کاربری خود را فعال کنید در غیر این‌صورت، اکانت شما برای همیشه حذف خواهد شد.

تفاوت دیلیت پیج اینستاگرام با دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام چیست؟

در دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی، تاریخچه فعالیت شما، از جمله عکس‌ها، ویدیوها،‌ آرشیو استوری‌ها، پیام‌ها، لایک‌ها و فالورها برای همیشه حذف می‌شوند. اما در حالت موقت، تمام فعالیت‌های شما پنهان می‌شوند و بعد از اینکه دوباره حساب را فعال کنید، قابل دسترسی هستند.

بیشتر بخوانید:‌

منبع: xda-developers ،hootsuite

نظر شما در باره نحوه دی اکتیو کردن اینستاگرام چیست؟ آیا جواب این سوال که چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم ؟ پیدا کردید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر