;
coinex

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول [آموزش تصویری]

پیا‌مک تبلیغاتی احتمالا یکی از آزاردهنده‌ترین اعلان‌هایی است که روی گوشی خود دریافت می‌کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را آموزش دهیم.

احتمالاً همه شما با پیامک‌های تبلیغاتی مواجه شده‌اید که در هر ساعتی از شبانه‌روز برای شما فرستاده می‌شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از این پیامک‌های تبلیغاتی حاوی محتویات غیرضروری و غیرواقعی هستند. ازاین‌رو، بهتر است بدانیم که این پیامک‌ها را چگونه غیر فعال کنیم تا از شر آن‌ها خلاص شویم.

بیشتر بخوانید:

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

دریافت پیامک‌های تبلیغاتی یکی از آزار دهنده‌ترین موضوعاتی است که احتمالاً با آن روبرو شده‌اید. برخی مواقع این پیامک‌های تبلیغاتی آن‌قدر زیاد هستند که تمام فضای پیامک‌های دریافتی ما را اشغال می‌کنند. تقریباً همه مشترکین همراه اول و ایرانسل با این‌گونه مشکلات مواجه هستند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند از شر آن خلاص شوند.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول
نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

برخی از این پیامک‌های تبلیغاتی از ما می‌خواهند که در برخی مسابقات شرکت کنیم. حتی برخی از آن‌ها می‌توانند اطلاعات کاربران را بدزدند. به همین دلیل بسیار مهم است که این پیامک‌ها را غیرفعال کنیم تا از بروز این گونه مشکلات امنیتی پیشگیری کنیم. به نظر شما چگونه می‌توان پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورهایی مانند ایرانسل و همراه اول را غیرفعال کرد؟

در ادامه با آموزش غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول همراه ما باشید.

آموزش غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

اگر سیم‌کارت ایرانسل دارید و نمی‌دانید چگونه می‌توان این پیامک‌های آزار دهنده را غیرفعال کرد، با این بخش همراه ما باشید. بهترین و ساده‌ترین روش برای غیرفعال کردن این‌گونه پیامک‌ها برای کاربران اپراتور ایرانسل، اقدام کردن از طریق پیامک است.

برای اینکه بدانید چه پیامک‌های تبلیغاتی روی سیم‌کارت شما فعال است، تنها کافی است که کد #800* را شماره‌گیری کنید. با شماره‌گیری این کد، می‌توانید تمام سرویس‌های فعال روی سیم‌کارت خود را مشاهده کنید. این سرویس‌ها به‌صورت یک لیست نمایش داده می‌شوند. در این لیست، می‌توانید پیامک‌هایی که به آن‌ها علاقه ندارید را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل با شماره‌گیری #800*

بعد از اینکه با شماره‌گیری کد #800* لیستی از پیامک‌های ناخواسته را مشاهده کردید، می‌توانید هر یک از آن‌ها را که بخواهید، غیرفعال کنید. اگر کد #2*800* را بگیرید، می‌توانید تا ابد از شر این‌گونه پیامک‌های تبلیغاتی خلاص شوید. با شماره‌گیری این کد، تمام سرویس‌های فعال روی سیم‌کارت شما غیرفعال خواهند شد.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

با آموزش نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول متوجه می‌شویم که اگر نمی‌خواهید همه پیامک‌های تبلیغاتی فعال روی سیم‌کارت خود را غیرفعال کنید، تنها کافی است که سرویس موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس کلمه «لغو» و یا «OFF» را به سرشماره سرویس موردنظر خود ارسال کنید. با استفاده از این روش، شما می‌توانید به‌راحتی پیامک‌های مفید را برای خود نگه داشته و سرویس‌های غیرضروری را هم غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی با استفاده از برنامه ایرانسل من

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت ایرانسل خود را غیرفعال کنید، استفاده از برنامه ایرانسل من (My Irancel) است. برای استفاده از این برنامه، وارد برنامه ایرانسل من شده و روی گزیه منو (سه خط موجود در بالای صفحه) بزنید.

بعد از انجام این کار، باید گزینه پرونده را انتخاب کنید و بعد وارد بخش تنظیمات شوید. در این بخش، می‌توانید تمام مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت ایرانسل خود را مشاهده کنید. بعد از مشاهده صفحه جدید، شما باید روی گزینه غیرفعال‌سازی ضربه بزنید تا پیامک‌های تبلیغاتی غیرفعال شوند.

اگر می‌خواهید پیام‌های تبلیغاتی خود را مجدداً فعال کنید، دوباره وارد همان صفحه شده و گزینه فعال‌سازی را انتخاب کنید. خواهید دید که پیام‌های تبلیغاتی مجدداً برای شما فعال شده است.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول
نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

نحوه غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی ایرانسل از طریق پیامک و پشتیبانی

یکی دیگر از روش‌هایی که در نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول مشاهده می‌کنیم، استفاده از پیامک و پشتیبانی مخصوص ایرانسل است. شما می‌توانید از طریق پیامک و یا پشتیبانی، به‌راحتی پیام‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، تنها کافی است که عدد 2 را به شماره 5005 ارسال نمایید. با انجام این کار، شماره شما وارد بلک لیست پیام‌های تبلیغاتی خواهد شد و در نتیجه، هیچ‌گونه پیام تبلیغاتی را از طریق سیم‌کارت ایرانسل خود دریافت نخواهید کرد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ایرانسل سرویسی تعیین کرده که با استفاده از آن کاربران می‌توانند با پشتیبانی تماس حاصل کنند و پیام‌های تبلیغاتی خود را حذف نمایند. برای تماس با پشتیبانی، شما می‌توانید با شماره تلفن 700 تماس بگیرید و از اپراتور مخصوص، درخواست لغو سرویس پیامکی مورد نظر خود را داشته باشید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این روش یا هر روش دیگر، معمولاً پیام تبلیغاتی پس از 24 ساعت برای سیم‌کارت شما غیرفعال خواهد شد.

قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل از طریق کد دستوری #5006*

علاوه بر کد دستوری #800*، روش‌های دیگر نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا پیامک تبلیغاتی سیم‌کارت ایرانسل خود را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این‌گونه پیامک‌ها، شما می‌توانید کد #5006* را شماره‌گیری کنید. پس از شماره‌گیری این کد، با منویی روبه‌رو خواهید شد و سپس باید عدد 1 را ارسال کنید که مربوط به پیامک تبلیغاتی است.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

در این بخش از آموزش نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول متوجه می‌شویم که دو گزینه پیش روی شماست که گزینه اول مربوط به دریافت پیامک تبلیغاتی و گزینه دوم مربوط به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی است. اگر می‌خواهید پیامک‌های تبلیغاتی ارسالی به گوشی ایرانسل خود را غیرفعال کنید، باید گزینه دوم را انتخاب نمایید. بدین ترتیب، شما می‌توانید پیامک تبلیغاتی سیم‌کارت ایرانسل خود را به‌صورت دائمی غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید:

لغو پیامک تبلیغاتی برای سیم‌کارت همراه اول

علاوه بر سیم‌کارت‌های ایرانسل، بسیاری از کاربران همراه اول هم با پیامک‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوند که آن‌ها را آزار می‌دهند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت همراه اول را غیرفعال کرد، به این بخش توجه داشته باشید.

آموزش غیر فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول با شماره‌گیری کد #8999*

اولین و رایج‌ترین روش برای غیرفعال کردن پیامک‌های آزار دهنده تبلیغاتی، شماره‌گیری کد #8999* است. بعد از اینکه این کد را در تلفن گوشی خود تأیید کردید، با دو گزینه روبرو می‌شوید که یکی از آن‌ها برای غیرفعال کردن و دیگری برای فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی است.

اگر می‌خواهید پیامک های تبلیغاتی سیم کارت همراه اول خود را غیرفعال کنید، تنها کافی است که گزینه اول را انتخاب و ارسال کنید. در مرحله بعد، پیامکی از طرف همراه اول دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد که درخواست شما با موفقیت به انجام رسیده است. بعد از این کار، دیگر پیامک تبلیغاتی از طریق سیم‌کارت همراه اول خود دریافت نخواهید کرد. همچنین شما می‌توانید عدد 1 را به همین شماره ارسال کنید.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول
نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی همراه اول

آموزش غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی همراه اول با تماس با شماره 9990

با بررسی نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول متوجه می‌شویم که روش دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند که پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت همراه اول خود را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، شما می‌توانید با سرشماره 9990 تماس بگیرید و بعد از وصل شدن اپراتور، از او برای غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی درخواست دهید. سپس، پیامک‌های تبلیغاتی گوشی همراه اول شما بعد از گذشت 24 ساعت غیرفعال خواهند شد.

لغو پیامک‌های تبلیغاتی از طریق برنامه همراه من

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت همراه اول خود را غیرفعال کنید، استفاده از برنامه همراه من است. این اپلیکیشن که شباهت زیادی به برنامه ایرانسل من دارد، مخصوص سیم‌کارت‌های همراه اول بوده و با استفاده از آن می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید.

برای اینکه بتوانید با استفاده از این برنامه پیامک‌های غیرضروری را غیرفعال کنید، کافی است که وارد این برنامه شده و از بخش پایین صفحه، به بخش «خدمات» بروید. آن‌قدر به پایین بیایید که گزینه «پیامک انبوه» را مشاهده کنید. بعد از یافتن این بخش، وقت آن می‌رسد که تیک آن را برداشته و پیامک تبلیغاتی گوشی همراه اول خود را غیرفعال کنید.

بعد از انجام این کار و پس از گذشت چند دقیقه، از طرف همراه اول پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که نشان از موفقیت‌آمیز بودن درخواست شما دارد. این روش به شما کمک می‌کند که پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت همراه اول خود را برای همیشه غیرفعال کنید.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی رایتل

بعد از اینکه با نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول آشنا شدید، وقت آن است که بدانید چگونه می‌توان پیامک‌های تبلیغاتی رایتل را غیرفعال کرد. اگر سیم‌کارت رایتل دارید، باید بدانید که روش‌های متنوعی پیش روی شماست تا بتواند پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، شما می‌توانید یک پیامک خالی به سرشماره 800 و یا 195 ارسال کنید. بدین ترتیب، پیامک‌های تبلیغاتی گوشی شما به‌راحتی غیرفعال خواهند شد. علاوه‌براین، شما می‌توانید کد دستوری #800* و یا #195* را شماره‌گیری کنید. علاوه بر موارد ذکرشده، شما این امکان را دارید که با استفاده از برنامه «رایتل من»، پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت رایتل خود را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید:

انواع پیامک‌های تبلیغاتی

بعد از اینکه نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه را یاد گرفتید، خوب است با نحوه عملکرد آنها نیز آشنا شوید. باید بدانید که انواع مختلفی برای پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارند. در ادامه، برخی از این پیامک‌ها را مشاهده می‌کنید.

پیامک‌های تبلیغاتی

پیامک‌های تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین انواع پیامک هستند که کسب‌وکار مخصوصی را تبلیغ می‌کنند. در این‌گونه پیامک‌ها، احتمالاً از روش‌های متنوعی مانند ارسال کد تخفیف، اطلاع‌رسانی و یا پیشنهادهای ویژه استفاده می‌کنند. البته باید بدانید که دریافت این‌گونه پیامک‌ها، هیچ هزینه‌ای برای کاربران ندارد و از شما هزینه‌ای کسر نمی‌شود. این بدان معنی است که پیام‌های تبلیغاتی فقط برای فرستنده هزینه دارد و هزینه‌ای برای دریافت‌کننده نخواهد داشت.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول
آموزش غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

در بسیاری موارد، شما به رستوران و یا مغازه‌ای می‌روید که از شما شماره تلفن می‌گیرند و از شماره تلفن شما برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اگر نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را بدانید و آن را برای پیامک‌های تبلیغاتی غیرفعال کنید، دیگر پیام‌های مربوط به رستوران یا مغازه موردنظر خود را نیز نخواهید دید. پس در نتیجه، تا زمانی که خودتان نخواهید، هیچ‌گونه پیام تبلیغاتی از مغازه محبوب خود مشاهده نخواهید کرد.

پیامک‌های خدماتی

یکی دیگر از انواع پیامک که برای اغلب مردم ارسال می‌شود، پیامک‌های خدماتی هستند. این‌گونه پیامک‌ها غالباً از طرف آژانس‌های مسافرتی و یا بانک‌ها برای کاربران ارسال می‌شوند و به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را غیرفعال کنید. این پیامک‌ها بیشتر برای اطلاع‌رسانی برای شما ارسال می‌شوند و اصلاً امکان غیرفعال کردن آن را نخواهید داشت.

پیامک‌های ارزش افزوده

یکی از رایج‌ترین و در عین حال، آزارهنده‌ترین پیامک‌هایی که برای بسیاری از افراد فرستاده می‌شود، پیامک‌های ارزش افزوده هستند. برخی از افراد، به این‌گونه پیامک‌ها، پیام‌های خدمات مبتنی بر محتوا نیز می‌گویند. این بدان معنی است که طرف مقابل نوعی خدمات به کاربران ارائه می‌دهند و به‌ازای آن، از آن‌ها هزینه دریافت می‌کنند. این هزینه به‌عنوان شارژ از کاربران کسر می‌شود.

شاید برخی از افراد گمان کنند که محتوای ارائه شده این برنامه‌ها و سرویس‌ها بسیار ارزشمند است و ارزشش را دارد. درحالی‌که در بسیاری مواقع، برخی از شرکت‌ها و یا افراد سودجو با ارئه وعده‌های توخالی، در تلاش هستند که مردم را در سرویس‌های پولی خود عضو کنند.

نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

بعد از اینکه آن‌ها در این‌گونه سرویس‌ها عضو شدند، شرایط را برای آن‌ها روزبه‌روز سخت‌تر می‌کنند. به همین دلیل این پیامک‌ها می‌توانند از نظر اقتصادی آسیب‌های زیادی به شما بزند و باید نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول بشناسید تا بتوانید از این‌گونه هزینه‌ها پیشگیری کنید.

البته توجه داشته باشید که برخی از این‌گونه پیامک‌ها می‌توانند تا حدی هم مفید باشند. برای مثال، برخی از زنان باردار پیامک‌های ارزش افزوده‌ای دریافت می‌کنند که توصیه‌های مهم و ضروری را در بر دارند. این‌گونه سرویس‌ها می‌توانند تأثیر زیادی در افزایش سلامت مادران باردار داشته باشد. به همین دلیل هم باید بدانید که کدام سرویس پیامکی برای شما نامناسب است و می‌خواهید کدام سرویس را نگه دارید.

سخن نهایی

در بسیاری مواقع، دریافت پیامک‌های تبلیغاتی بی‌نیاز و بدون محتوای ضروری می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. ما در این مقاله، نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را برای شما عزیزان توضیح دادیم. پس اگر شما هم از دریافت پیامک‌های آزار دهنده تبلیغاتی خسته شده‌اید، این مقاله به شما کمک می‌کند که بتوانید در کمترین زمان، از شر آن‌ها خلاص شوید. البته فراموش نکنید که برخی از پیامک‌ها مفید هستند و سعی کنید آن‌ها را غیرفعال نکنید.

 

سؤالات متداول

چند روش برای غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول وجود دارد؟

روش‌های زیادی برای غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌توانند کارساز باشند. برای مثال، شما می‌توانید از طریق شماره‌گیری، ارسال پیامک و یا حتی استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، شما می‌توانید از طریق برنامه‌هایی مانند ایرانسل من، همراه من و رایتل من اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقاله نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول چیست؟ لطفا نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر