;
coinex

دستور کره شمالی برای نامگذاری کودکان : میهن پرستانه و انقلابی مثل «بمب» و «تفنگ»!

کره شمالی دست به ابداع جدیدی در خصوص نامگذاری کودکان زده که می‌تواند مورد تقلید کشورهای هم مسلکش قرار گیرد. اما دستور کره شمالی برای نامگذاری کودکان چیست؟

پیونگ‌یانگ در مدت اخیر و از طریق رسانه‌های رسمی خود به مردم اینچنین القا کرده که نام‌‌های متداول در این کشور به اندازه کافی انقلابی و میهن‌پرستانه نیست و بهتر است والدین از این به بعد به فکر استفاده از نام‌هایی انقلابی باشند که بیشتر جنبه نظامی و ایدئولوژیک دارند. حتی رسانه‌های رسمی کره شمالی به افراد توصیه کرده‌اند نام‌هایشان را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: ضرر 1.5 میلیارد دلاری قطعی اینترنت برای کسب‌وکارهای آنلاین

دستور کره شمالی برای نامگذاری کودکان

آنطور که دیلی میل گزارش داده، تا پیش از این والدین در کره شمالی می‌توانستند اسامی که پایان آن‌ها به حروف صدادار از جمله واژه «ری» به معنای عزیر و یا «سو می» به معنای بسیار زیبا را انتخاب کنند. اما حالا رهبران کره شمالی به والدین دستور داده‌اند که در صورتی که نام فرزندانشان خیلی انقلابی نیست، حتما جهت تغییر آن‌ها اقدام کرده، نام‌هایی با جنبه ایدئولوژیک و نظامی برگزینند!

دستور کره شمالی برای نامگذاری کودکان : میهن پرستانه و انقلابی مثل «بمب» و «تفنگ»!

این کشور در تصمیمی جدید از والدین می‌خواهد تا اسامی‌ که خود میهن‌پرستانه و انقلابی تلقی‌شان می‌کند، از جمله «تفنگ، وفاداری، بمب و ماهواره» را برای فرزندانشان انتخاب کنند. یک شهروند کره شمالی بدون اینکه نامش فاش شود در مصاحبه‌ای با رادیو آسیای آزاد گفته است:

«شهروندان این کشور اعتراض دارند که چرا مقامات مردم را مجبور به تغییر اسامی فرزندانشان می‌کنند.»

دستور کره شمالی برای نامگذاری کودکان : میهن پرستانه و انقلابی مثل «بمب» و «تفنگ»!

همچنین این کشور اعلام کرد، افرادی که پایان اسم آن‌ها به یک حرف بی‌صدا ختم نمی‌شود، تا پایان سال مهلت دارند نامی را انتخاب کنند که از منظر سیاسی با استاندارهای انقلابی این کشور مطابقت داشته باشد. مقامات کره شمالی همچنین تاکید کردند، شهروندان نباید از اسامی استفاده کنند که در کره جنوبی مشهور و محبوب هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستور کره شمالی برای نامگذاری کودکان چیست؟ آیا رهبران یک کشور حق دخالت در نامگذاری کودکان را دارند؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کره شمالی آینده ایرانه.

    پاسخ