;
coinex

نخستین نمایشگر 600 هرتزی جهان توسط BOE معرفی شد

به‌تازگی نخستین نمایشگر 600 هرتزی جهان که توسط کمپانی چینی BOE توسعه یافته است، در کنفرانس World Display Industry معرفی شد.

اکنون حدود یک دهه است که نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی 60 به‌عنوان استاندارد و نمایشگرهای 120 هرتزی به‌عنوان ایده‌آل شناخته می‌شوند. باتوجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در سراسر دنیا، دور از انتظار نیست که در آینده صفحه نمایش‌های 60 و 120 هرتزی کنار گذاشته شوند و نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی بیشتر جایگزین آن‌ها شوند. کمپانی چینی BOE باور دارد که در حال‌حاضر دستگاه‌های هوشمند نیازمند فناوری‌های جدید هستند؛ به همین دلیل طی کنفرانس World Display Industry از یک نمایشگر 16 اینچی با میزان نوسازی 600 هرتز رونمایی کرد.

کمپانی BOE در کنار معرفی نخستین نمایشگر 600 هرتزی جهان سایر محصولات خود را معرفی کرد. از جمله این محصولات می‌توان به یک نمایشگر Mini-LED با میزان رفرش‌ریت 165 هرتز و صفحه نمایش خمیده به شکل Z اشاره کرد. تا این لحظه اطلاعات دقیقی از مشخصات و امکانات نمایشگر 600 هرتزی ذکر شده، در دست نداریم؛ اما باتوجه به این‌که مدت زیادی از ارتقا نمایشگرهای OLED از میزان 165 هرتز به 240 هرتز نمی‌گذرد، احتمال استفاده از نمایشگرهای 600 هرتز توسط این کمپانی چینی بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: نمایشگر جدید ال جی مانند پارچه نرم و منعطف است!

مشخصات نخستین نمایشگر 600 هرتزی جهان

متاسفانه مشخصات این نمایشگر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما پیش‌بینی کردن مشخصات آن غیرممکن نیست. در حال‌حاضر سایر کمپانی‌های تولیدکننده و توسعه دهنده نمایشگرها از پنل‌های LCD نوع TN یا IPS بهره می‌برند؛ به همین جهت دور از انتظار نیست که BOE نیز از فناوری مشابه‌ برای ساخت نخستین نمایشگر 600 هرتزی جهان استفاده کند. درباره کیفیت تصاویر نیز می‌توان گفت که در بهترین شرایط شاهد رزولوشن FHD+ و نسبت تصویر 16:10 خواهیم بود.

نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 600 هرتز

باید گفت که استفاده از نمایشگر 600 هرتزی می‌تواند توجه بسیاری از کاربران و خریداران را به کمپانی BOE جلب کند، چراکه نرخ نوسازی در این نمایشگر تقریبا 3 برابر بیشتر از سایر محصولات موجود در بازار است؛ اما این کمپانی چینی در اوایل سال 2021 از صفحه نمایش 27 اینچی با نرخ تازه‌سازی 500 هرتز رونمایی کرد که طبق گفته‌های BOE، از رابط 8 مسیره eDP بهره می‌برد.

طبق گفته‌های تحلیل‌گران یک تصویر با وضوح 1080 و رفرش‌ریت 600 هرتز و عمق‌رنگ 8 بیت، در رابط‌های 1.4 eDP عملی نیست. ناگفته نماند که BOE می‌تواند استفاده از DisplayPort 2.0 را در دستور کار خود قرار دهد و نسخه 2.1 این فناوری در جدیدترین کارت‌ گرافیکی AMD Radeon 7000 پشتیبانی شده است؛ اما کارت گرافیک‌های انویدیا در سری RTX4000 به رابط eDP 1.4 محدود می‌شوند. به‌‌علاوه، انتظار نمی‌رود که نسخه‌های لپ‌تاپ این کارت گرافیک‌ها از eDP 2.0 برخوردار شوند. در نتیجه می‌توان گفت که زمان زیادی تا عرضه نمایشگر‌های 600 هرتزی باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نخستین نمایشگر 600 هرتزی جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر