;
coinex

اولتیماتوم مرکز ملی فضای مجازی به کمپانی متا ؛ فقط 10 روز وقت دارید!

اولتیماتوم مرکز ملی فضای مجازی به کمپانی متا به این کمپانی بزرگ 10 روز فرصت داده تا نمایندگی خود در ایران را برای سازگان شدن با مقررات داخلی کشور معرفی کند.

مرکز ملی فضای مجازی با ارسال نامه‌ای اعتراضی خطاب به مارک زاکربرگ مدیر ارشد متا خواستار پاسخگویی این شرکت به مکاتبات رسمی گذشته از طرف نهادهای مسئول در کشور شده است. در این نامه ضمن اعتراض به عملکرد متا و پلتفرم‌های تحت مالکیت آن در مدت اخیر، از زاکربرگ خواسته شده تا ظرف 10 روز نمایندگی متا در ایران را معرفی کند.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

اولتیماتوم مرکز ملی فضای مجازی به کمپانی متا

در گزارش مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص، مشخص می‌شود که این مرکز پیش از این نیز با متا در خصوص اعمال قوانین داخلی ایران مکاتباتی داشته ولی گویا هیچگاه پاسخی از سوی متا دریافت نکرده است. به نظر می‌رسد این نامه، نوعی اخطار رسمی مرکز ملی فضای مجازی به متا برای اعمال قوانین درخواستی کشور باشد.

همه این‌ها در حالی است که از زمان شدت گرفتن اعتراضات از اواخر شهریورماه تاکنون، دو پلتفرم پرطرفدار و پرکاربرد متا در ایران، یعنی اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده و دسترسی کاربران ایرانی به آن‌ها تنها با وی‌پی‌ان میسر شده است.

مرکز ملی فضای مجازی اما در نامه خود به متا نسبت به «بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا (اینستاگرام)» اعتراض کرده است.

اولتیماتوم مرکز ملی فضای مجازی به کمپانی متا ؛ فقط 10 روز وقت دارید!

در این نامه مهمترین اعتراضات حکومت علیه عملکرد متا تحت عناوینی چون انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، ترویج رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران از طریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر روی سکوهای وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی، تجزیه‌طلبی و زمینه‌سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر مطرح شده‌اند.

همچنین ترویج رفتارهای نامناسب جنسی برای کودکان و نوجوانان و عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی، ارائه خدمات جنسی و روسپی‌گری و آموزش رفتارهای ناهنجار و هلاف قوانین کشور از دیگر موارد مورد اشاره مرکز ملی فضای مجازی ذیل عنوان «نقض اصول اخلاقی» معرفی شده‌اند.

در پایان، مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا 10 روز زمان داده تا برای فراهم شدن امکان فعالیت پایدار پلتفرم‌های پرطرفدارش در ایران، اقدامات مدنظر جمهوری اسلامی مانند معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستفر در ایران را انجام دهد تا فعالیت اینستاگرام و تلگرام در ایران با سیاست‌ها و مقررات کشور وفق یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اولتیماتوم مرکز ملی فضای مجازی به کمپانی متا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر