;
coinex

افزایش پهنای باند فرکانسی ایرانسل و همراه اول در 23 استان کشور تایید شد

طرح افزایش پهنای باند فرکانسی ایرانسل و همراه اول به زودی اجرا می‌شود. این دو اپراتور به زودی شاهد ارتقای باند فرکانسی خود به 20 مگاهرتز هستند.

طرح افزایش پهنای باند فرکانسی ایرانسل و همراه اول با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، به زودی اجرایی می‌شود. این دو اپراتور هم‌اکنون 15 مگاهرتز از باند فرکانسی 2600 مگاهرتزی را در اختیار دارند و درصدد ارائه هرچه بهتر خدمات خود به مشترکین و با سرعت بالاتر هستند. از همین‌ رو آنها درخواست افزایش پهنای باند خود را دادند که کمیسیون تنظیم مقررات با ارتقا پهنای باند به عدد 20 مگاهرتز موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: تعدیل نیروی گسترده شرکت‌ها در نتیجه فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی

افزایش پهنای باند فرکانسی ایرانسل و همراه اول

مصوبه ۳۴۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد رگولاتوری در ازای دریافت ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از هر اپراتور دو تکه پنج مگاهرتزی از فرکانس ۲۶۰۰ مگاهرتز را در اختیار همراه اول و ایرانسل قرار می‌دهد. این تکه باندهای جدید برای ۲۳ استان هستند و کل کشور را شامل نمی‌شوند.

افزایش پهنای باند فرکانسی ایرانسل و همراه اول

در این مصوبه آمده است، همراه اول و ایرانسل هم‌اکنون دو تکه ۱۵ مگاهرتزی از باند فرکانسی ۲۶۰۰ مگاهرتز را در اختیار دارند و با موافقت رگولاتوری این تکه‌ها به ۲۰ مگاهرتز افزایش می‌یابند.

استان‌هایی که پهنای باند اپراتورهای همراه در آنها افزایش می‌یابد عبارت‌اند از: «آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش پهنای باند فرکانسی ایرانسل و همراه اول چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر