;
coinex

شکایت از ایلان ماسک به دلیل تبعیض جنسیتی در تعدیل نیروی توییتر

اخیرا در پی اخراج بی‌سابقه کارکنان پلتفرم توییتر شاهد تنظیم شکایت از ایلان ماسک توسط کارکنان سابق این شبکه اجتماعی بودیم.

پس از این‌که ایلان ماسک به عنوان مالک توییتر مشغول به کار شد، اقدامات او جهت ایجاد تغییرات اساسی در توییتر جنجال آفرین شد. یکی از تصمیمات عجیب او، اخراج گسترده کارکنان این پلتفرم بود. در پی اخراج بی‌سابقه کارمندان، بسیاری از آن‌ها از مالک جدید توییتر شکایت کردند و اکنون نیز دو تن از کارمندان سابق توییتر به دلیل تبعیض جنسیتی در تعدیل نیرو، از ایلان ماسک شکایت کردند. ناگفته نماند که طی این اخراج‌ها که در آبان ماه سال جاری صورت گرفت، تقریبا نصف کارمندان پلتفرم مذکور برکنار شدند. طبق آمار منتشر شده تعداد کارکنان اخراج شده زن بیشتر از کارمندان اخراج شده مرد است.

براساس اطلاعات منتشر شده، ایلان ماسک 57 درصد از کارکنان خانم را برکنار کرده، در حالی که این میزان برای آقایان 47 درصد اعلام شده است. باتوجه به توضیحات ارائه شده در شکایت از ایلان ماسک، هیچ دلیل منطقی برای این اختلاف چشمگیر وجود ندارد. شاید برخی از افراد باور داشته باشند که هدف اصلی آقای ماسک از این تصمیم، حفظ نیروی بیشتر در بخش‌های مربوط به مهندسی است؛ اما باتوجه به اخبار منتشر شده، متوجه می‌شویم که حتی در بخش‌های مربوط به مهندسی نیز تعداد کارمندان زن برکنار شده بیشتر از کارکنان مرد اخراج شده است.

بیشتر بخوانید: تعلیق 1.5 میلیارد حساب کاربری توییتر ؛ طرح جدید ایلان ماسک برای کاربران غیرفعال

شکایت از ایلان ماسک به‌خاطر تبعیض جنسی

در ادامه متن دادخواست به این موضوع اشاره شده که در تاریخ 4 نوامبر سال جاری، حدود 63 درصد از کارمندان زن در بخش‌های مهندسی بنابر دستور رئیس جدید توییتر برکنار شدند؛ در حالی که تعداد آقایان اخراج شده بخش مهندسی، 48 درصد اعلام شده است. البته تبعیض جنسی در تعدیل نیرو که دلیل اصلی شکایت از ایلان ماسک توسط دو نفر از کارمندان سابق توییتر بود، تنها به بخش مهندسی ختم نمی‌شود و در سایر بخش‌ها نیز شاهد همین موضوع بودیم. به صورت کلی عواقب تصمیمات عجیب ایلان ماسک گریبان‌گیر 51 درصد از زنان و 42 درصد از کارمندان مرد توییتر شد.

در این‌جا خالی از لطف نیست که به توییت‌های ایلان ماسک که خصومت تبعیض آمیز او علیه زنان را نشان می‌داد نیز اشاره کنیم. همچنین، کارمندان اخراج شده توییتر ادعا دارند که برخی از سیاست‌های جدید آقای ماسک مانند اجباری شدن 12 ساعت کار در طول روز، به ضرر کارکنان خانم است. باتوجه به این‌که اکثر خانم‌ها باید علاوه بر کار، به مراقبت از کودکان خود بپردازند رعایت چنین قوانینی برای کارمندان زن غیر ممکن خواهد بود.

شکایت کارکنان سابق توییتر از ایلان ماسک

شکایت از ایلان ماسک به دلیل تبعیض جنسی در تعدیل نیروهای کار، چهارمین شکایت دسته‌ جمعی کارکنان توییتر از مالک این پلتفرم خواهد بود. یکی دیگر از شکایت‌های گسترده کارکنان به دلیل رعایت نکردن قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) صورت گرفته بود که طبق این قانون کمپانی‌هایی که تعداد کارکنان آن‌ها بیش از 100 نفر است باید 60 روز قبل از اخراج گسترده، کارمندان خود را از این موضوع باخبر کنند.

پیش از این نیز کارمندان سابق توییتر یک شکایت نامه دسته جمعی به دلیل درخواست ایلان ماسک جهت حضور همه کارمندان در دفترکار تنظیم کردند. به باور کارمندان برکنار شده توییتر، این درخواست آقای ماسک به ضرر کارمندان دارای معلولیت بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت از ایلان ماسک توسط کارمندان سابق توییتر به دلیل تبعیض‌های جنسی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر