;
coinex

انحلال شورای اعتماد و ایمنی توییتر ؛ پس‌لرزه‌های تصمیمات ایلان ماسک!

با کناره‌گیری برخی از اعضا و همچنین اعلام عدم نیاز توییتر به آن‌ها، انحلال شورای اعتماد و ایمنی توییتر دور از ذهن نبوده و اکنون این اتفاق افتاده است.

اخیراً توییتر در پی استعفای برخی از اعضای کلیدی شورای اعتماد و ایمنی خود، انحلال شورای اعتماد و ایمنی توییتر را اعلام کرده است. خبرگزاری رویترز در این مورد ادعا دارد که توانسته ایمیلی که به دست اعضای شورای اعتماد و ایمنی رسیده را مشاهده کند و در بخشی از گزارش خود اعلام کرده است:

«با حرکت توییتر به سمت یک مرحله تازه، در حال ارزیابی مجدد بهترین روش برای دریافت مشورت‌های برون‌سازمانی در محصولات و سیاست‌هایمان هستیم. به‌عنوان بخشی از این فرایند، تصمیم گرفتیم که شورای اعتماد و ایمنی بهترین ساختار ممکن برای انجام این کار نیست».

گفتنی است که این گروه در سال 2016 تشکیل شده، تا در تصمیم‌گیری‌ها درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان، جلوگیری از خودکشی و ایمنی آنلاین به این شبکه اجتماعی مشاوره‌هایی را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: حراج لوازم دفتر توییتر توسط ایلان ماسک ؛ خساست ثروتمندترین مرد جهان تا کجا ادامه دارد؟

انحلال شورای اعتماد و ایمنی توییتر

با انحلال شورای اعتماد و ایمنی توییتر ، این شرکت حتی صفحه توییتری مربوط به این شورا را از وب‌سایت خود حذف کرده است. شورای اعتماد و ایمنی در واقع از گروه‌های مدنی، آکادمیک و سایر نهادهای طرفدار ایمنی تشکیل شده بود و در مسیر توسعه محصولات، برنامه‌ها و قوانین توییتر، به این شبکه اجتماعی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کرد.

انحلال شورای اعتماد و ایمنی توییتر

واشنگتن پست نیز درباره زمان ارسال این ایمیل اعلام کرده است که این ایمیل کمتر از یک ساعت قبل از زمان تعیین‌شده برای جدیدترین جلسه شورای اعتماد و ایمنی با مدیران شرکت برای آن‌ها ارسال شده است. لازم به یادآوری است که هفته گذشته نیز سه نفر از اعضای این شورا به دلیل نگرانی کاربران درباره ایمنی این شبکه اجتماعی، کناره‌گیری خود را از این گروه اعلام کرده بودند.

در این مورد پیش‌تر «ان کالیر»، از اعضای همین شورا در توییتی چنین اظهار نظر کرده بود: «با توجه به شواهد تحقیقاتی و برخلاف ادعاهای ایلان ماسک، واضح است که ایمنی و سلامت کاربران توییتر روبه‌افول است‌» ماسک نیز در واکنش به این ادعا، اتهام بزرگ اجتناب از مقابله با سوءاستفاده از کودکان توسط اعضای شورای اعتماد و ایمنی را مطرح کرده بود.

گفتنی است که در بخش دیگری از این ایمیل منتشر شده توسط رویترز ذکر شده است: «تلاش ما برای تبدیل توییتر به یک مکان ایمن و منبعی برای دسترسی به اطلاعات حالا سریع‌تر و پیشروتر از هر زمان دیگری شده و همچنان از ایده‌های شما برای حرکت پیرامون چگونگی دستیابی به این اهداف در آینده استقبال می‌کنیم».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره انحلال شورای اعتماد و ایمنی توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر