;
coinex

افشاگری‌های جدید از توییتر ؛ ایجاد لیست سیاه، ممانعت از ترند شدن برخی توییت‌ها و دستکاری بازدیدها!

با انتشار تحقیقاتی از افشاگری‌های جدید از توییتر تحت عنوان «پرونده‌های توییتر»، به نظر می‌رسد تیمی از کارمندان توییتر، لیست‌های سیاه برای این پلتفرم ایجاد می‌کرده‌اند.

پیش‌تر ایلان ماسک وعده انتشار اطلاعات محرمانه‌ای را موسوم به پرونده‌های توییتر (Twitter Files) داده بود تا با این کار نشان دهد حامی آزادی بیان است. حال قسمت دوم افشاگری‌های جدید از توییتر تحت عنوان اسناد «پرونده‌های توییتر» منتشر شده که نشان می‌دهد، تیمی از کارمندان در این شبکه اجتماعی لیست‌های سیاه ایجاد کرده، تا مانع از ترندشدن برخی توییت‌ها شوند و عمداً با ایجاد محدودیت‌هایی، از بازدید برخی موضوعات پرطرفدار جلوگیری می‌کردند. همچنین کلیه این اقدامات بدون اطلاع کاربران به انجام می‌رسیده‌اند.

لازم به ذکر است که در راستا این سیاست ایلان ماسک قبلاً، وی اجازه انتشار اسنادی از توییتر را داده که نشان می‌داد این شبکه اجتماعی به چه نحوی جلوی انتشار مقاله‌ای درباره پسر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا را گرفته است. حال در ادامه این روند، رشته توییتی توسط حساب کاربری Weiss منتشر شده که نشانه‌ای مبنی بر افشاگری‌های جدید از توییتر و برخی فعالیت‌های مخفیانه این شبکه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: افشای نقش توییتر در سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن ؛ ایلان ماسک افشاگری می‌کند!

افشاگری‌های جدید از توییتر ؛ قسمت دوم

در قسمت دوم افشاگری‌های جدید از توییتر، نام چهار مدیر ارشد توییتر از جمله «ویجایا گده»، رئیس بخش حقوقی، سیاست و اعتماد توییتر، «یوئل راث»، رئیس جهانی اعتماد و ایمنی این شبکه اجتماعی و حتی «پاراگ آگراول» و «جک دورسی» مدیران عامل سابق توییتر جلب توجه کرده است. طبق ادعا Weiss حساس‌ترین تصمیم‌های توییتر همواره توسط این گروه گرفته می‌شد و آن‌ها چنین موضوعاتی را مدیریت می‌کردند. وی همچنین در ادامه توضیحات خود می‌گوید فعالیت این گروه‌ها ظاهراً خارج از دسترس ناظران و فرآیندهای موجود نظارت استاندارد بوده است.

او به منظور اثبات ادعاهای خود، اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشته که خبر از چگونگی محدودیت برخی حساب‌های کاربری توییتر، می‌دهند.

پیش از این ایلان ماسک، مالک جدید توییتر از سیاست‌های جدید این شبکه اجتماعی صحبت‌هایی را مطرح کرده و یکی از دلایل اصلی خرید این شبکه اجتماعی را، ایجاد محیطی برای تمامی کاربران با سلایق مختلف برای طرح کردن راحت ایده‌های خود اعلام کرده بود و از تلاش خود برای اجرایی شدن آزادی بیان در این پلتفرم به معنای واقعی خبر داده بود. لذا از زمان ورود به توییتر، ایلان ماسک تصمیم‌های جنجال برانگیزی برای توییتر گرفته است.

در همین راستا در حال حاضر جزئیات بیشتری درمورد عملکرد تیم داخلی توییتر، قبل از تصاحب این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. رشته توییتی که توسط حساب کاربری Weiss توییت شده نشانه‌ای مبنی بر وجود تیم‌هایی از کارمندان توییتر بوده، که بلک لیست یا همان لیست‌های سیاه این شبکه اجتماعی را ایجاد می‌کرده‌اند.

این تیم‌های کاری از ترند شدن برخی از توییت‌ها جلوگیری کرده و عمداً اجازه نمی‌دادند برخی توییت‌های مربوط به موضوعات پرطرفدار در این شبکه اجتماعی بتوانند بازدید خوبی بگیرند. لازم به ذکر است که کلیه این فعالیت‌ها بدون اطلاع کاربران توییتر و به صورت محرمانه صورت می‌گرفته‌اند.

افشاگری‌های جدید از توییتر

به نظر می‌رسد که توییتر با استفاده از Visibility Filtering، قصد داشته تا جستجوی برخی اکانت‌ها را مسدود کرده و متعاقباً دسترسی به توییت‌های چنین حساب‌های کاربری محدود کند. در این مورد Weiss اعلام کرده که توییتر مانع نمایش برخی پست‌های پرطرفدار می‌شده و محدودیت‌هایی را در به نمایش درآمدن آن‌ها ایجاد می‌کرده است.

پس از انتشار این گزارش، ایلان ماسک با انتشار توییتی بیان کرد که این شبکه اجتماعی قصد دارد بر روی به‌روزرسانی نرم‌افزاری کار کند تا وضعیت واقعی حساب‌های کاربری را نشان دهد. این به‌روزرسانی به وضوح وضعیت shadowbanned کاربران را نشان می‌دهد و آن‌ها متوجه می‌شوند پست‌ها یا حتی حساب کاربری آنها به عمد محدود شده‌اند یا خیر.

به نظر افشاگری‌های جدید از توییتر بسیار برای کاربران این شبکه اجتماعی خبرهای جالب توجهی در پی دارند و حال باید دید در ادامه، پرونده‌های توییتر چه اطلاعات دیگری را فاش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتشار قسمت دوم افشاگری‌های جدید از توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر