;
coinex

بحران خروج دارایی از بایننس ؛ آیا بزرگترین صرافی بازار رمزارزها به سرنوشت FTX دچار می‌شود؟

با توجه به بحران خروج دارایی از بایننس که در طی 24 ساعت نیم میلیون دلار از آن خارج شده است، صدای زنگ خطر برای صرافی بایننس خیلی بلندتر به گوش می‌رسد.

با بررسی داده‌های Coinglass در روزهای اخیر، متوجه می‌شویم که کاربران در طول 24 ساعت رقمی در حدود نیم میلیون دلار، معادل حدوداً 30.300 بیت‌ کوین را از صرافی بایننس خارج کرده‌اند که این رقم با توجه به اتفاقات اخیر کمی غیرعادی به نظر می‌رسد.

مطابق انتظارات تلاش مدیرعامل بایننس، «چانگ پنگ ژائو»، عادی جلوه دادن این مسئله است. او ضمن انتشار توییتی اعلام کرد که برداشت‌ USDC افزایش پیدا کرده و آن‌ها به همین دلیل مجبور شده‌اند موقتاً، برداشت‌‌های این استیبل کوین را متوقف کنند.

با اینکه مدیرعامل این صرافی قصد دارد با اظهارات خود شرایط را عادی جلوه داده و جو را آرام کند، اما آنطور که از شواهد مشخص است ترس شدیدی نسبت به وضعیت بایننس در بازار شکل گرفته و حجم بالایی از دارایی‌ها از این صرافی برداشت شده است، که این امر اصلاً عادی نیست و بازار این شایعات را داغ‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقش بایننس در فروپاشی صرافی FTX چیست؟

بحران خروج دارایی از بایننس تا چه حد جدی است؟

با اینکه ژائو توقف برداشت‌ها را به تبادل توکن ارتباط داده است و اعلام کرده که بعد از باز شدن بانک‌ها این مشکل نیز برطرف می‌شود، اما شایعه‌های مختلفی در فضای مجازی در مورد بحران مالی بایننس در حال انتشار است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران نگرانند که بایننس نیز سرنوشتی مشابه با صرافی FTX داشته باشد و اگر چنین سناریویی اتفاق بیفتد، بحران تمام وجود بازار کریپتو را به طور جدی تهدید خواهد کرد و شاید تیر خلاصی به بازار رمزارزها زده شده و این بازار را به کلی نابود کند.

بحران خروج دارایی از بایننس

رویتزر نیز در گزارشی در خصوص بایننس این صرافی را از زمان تأسیس آن در سال 2018، به عنوان وب‌سایتی برای فعالیت‌های غیرقانونی قلمداد کرده است. در مقاله منتشر شده توسط رویترز، به این موضوع تاکید شده که دپارتمان عدالت بایستی بایننس را به دلیل ایجاد تزلزل در بازار ارزهای دیجیتال، با جریمه روبرو سازد.

بایننس نیز در واکنش به اتهام رویترز ضمن انتشار توییتی از مواضع خود دفاع کرده و ادعا می‌کند با حضورش در بازار، دنیای رمزارزها را به محیطی امن‌تر بدل کرده و به تیم خود برای کسب چنین افتخاری می‌بالد.

از سوی دیگر برخی از تحلیلگران بازار عقیده دارند که نباید به چنین شایعه‌هایی دامن زد، زیرا بایننس دارایی بیت کوین دارد و به سرنوشت FTX دچار نخواهد شد. با این حال ترس شدید و FUD در بازار در مورد وضعیت بایننس به وجود آمده که حالا حالاها برطرف نخواهد شد. براساس داده‌های آماری بازار به نظر می‌رسد که ترس کاربران بی مورد هم نبوده زیرا ذخایر و دارایی صرافی بایننس تا حدودی کمتر شده است. در این راستا داده‌های DefiLlama از کاهش 3 تریلیون دلاری ذخایر این صرافی خبر داده است.

در حالی این مسائل در رسانه‌ها و فضای مطرح شده که وزارت دادگستری ایالات متحده، از سال 2018 تحقیقاتی را جهت بررسی تبعیت این صرافی از قوانین ضدپولشویی و مرتبط با تحریم‌های آمریکا آغاز کرده ولی هنوز تصمیم نهایی در مورد وضعیت فعالیت این صرافی اعلام نشده است. به هر حال برای روشن شدن نتیجه این موضوع با توجه به وضعیت بایننس و موجی از شایعات که در مورد آن وجود دارد، باید چشم انتظار آینده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بحران خروج دارایی از بایننس و سرنوشت این صرافی بزرگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر