;
coinex

همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو در پروژه توسعه فیبر نوری

تفاهم‌نامه همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو امضا شد. این دو وزارتخانه برنامه‌هایی برای توسعه فیبر نوری در سر دارند که به زودی عملی می‌شود.

همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو برای توسعه فیبر نوری آغاز شد. بر طبق دیدار وزاری دو وزارتخانه ذکر شده، مقرر شده است که توسعه شبکه فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم به 80 درصد برسد. این مهم بر اساس ظرفیت‌های موجود در وزارت نیرو صورت خواهد گرفت تا در نهایت طرح شبکه ملی اطلاعات بتواند آن را عملی کند و به نتیجه قطعی برساند.

بیشتر بخوانید: طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری توسط مجلس تصویب شد

همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو در توسعه فیبر نوری

همکاری میان دو وزارتخانه ارتباطات و نیرو برای توسعه فیبرنوری قرار است بر اساس ظرفیت‌های موجود در وزارت نیرو صورت بگیرد تا در نهایت طرح شبکه ملی اطلاعات به انجام برسد. مقرر شده تا پایان دولت سیزدهم توسعه فیبر نوری به ۸۰ درصد برسد.

عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات خبر همکاری با وزارت نیرو را در تیرماه امسال اعلام کرده اما تا به امروز از چگونگی این همکاری جزئیاتی منتشر نشده بود. بر این اساس در مناطق جغرافیایی که امکان فیبرگذاری توسط وزارت ارتباطات وجود ندارد، قرار است از ظرفیت‌های کابلی وزارت نیرو استفاده شود. اما امروز زارع‌پور از وزارت نیرو خواست تا برای تامین برق چهار قطب مرکز داده، که قرار است در آینده راه‌اندازی شود، به این وزارتخانه کمک کند تا پروژه فیبرنوری به سرانجام برسد.

همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو

وزیر ارتباطات در این دیدار با تاکید بر اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان طرح کلیدی دولت سیزدهم عنوان کرد:

در یک سال گذشته پیشرفت این پروژه به حدود ۶۰ درصد رسیده است. با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوع و با کیفیت در یک بستر امن و پرسرعت به مردم ارائه می‌شود.

در ادامه زارع‌پور به نیاز ضروری برای راه‌اندازی چهار قطب مرکز داده در کشور اشاره داشت و افزود: «برای تامین برق این ۴ مرکز به‌عنوان مراکز قطب داده کشور نیاز به همکاری وزارت نیرو داریم.»

طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای از دیگر اولویت‌های دولت است که در این دیدار زارع‌پور بر آن تاکید کرد و گفت:

این پروژه به‌عنوان یک پروژه راهبردی و ملی نیاز مردم به سرعت‌های بالای چندصدمگابیت برثانیه را تامین می‌کند. ضمن اینکه توسعه نسل‌های جدید تلفن همراه نیازمند تامین شبکه فبیرنوری است.

زارع‌پور با این مقدمه از علی‌اکبر محرابیان خواست تا وزارت نیرو برای انجام پروژه‌ فیبرنوری با ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش با وزارت ارتباطات همکاری کند.

در ادامه علی‌اکبر محرابیان نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های شبکه ملی اطلاعات برای همکاری در توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها اعلام آمادگی کرد و افزود: «هر امکانی که در اختیار وزارت نیرو است برای استفاده در این پروژه در اختیار قرار می‌گیرد.»

او همچنین روند هوشمندسازی وزارت نیرو را از طریق فناوری‌های جدید تشریح کرد و گفت:

«اولویت ما هوشمندسازی کنتور 5 میلیون مشترک پرمصرف است که می‌توانیم در این حوزه نیز با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشیم.»

در آخر در این جلسه مقرر شد تا مدل همکاری برای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها ظرف چند روز آینده از طریق معاونین این دو وزارتخانه مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو در پروژه توسعه فیبر نوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر