;
coinex

شرایط دریافت بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای کسب‌وکارها اعلام شد

جزئیات بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی توسط سازمان فناوری اطلاعات منتشر شد. کدام کسب‌وکارها وام 10 میلیاردی دریافت می‌کنند؟

شرایط و جزئیات دریافت بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ 10 میلیارد تومان در قالب تسهیلات توسط سازمان فناوری اطلاعات منتشر شد. این سازمان تسهیلات ذکر شده را برای پلتفرم‌های کاربردی و کسب‌وکاری، نرم‌افزارهای محتوامحور، آموزش مجازی و صنعت بازی‌‌های اینترنتی و بازاریابی و فروش محصولات در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: ملاک برخورداری از بسته حمایت از پلتفرم های داخلی چیست؟

شرایط دریافت بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام شد

فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ ادامه‌دار شده و اقتصاد دیجیتال روند زیان‌آوری را تجربه می‌کند. به شکلی که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی و دانش‌بنیان‌ها مجبور به تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌های خود و در مواردی نیز تصمیم به تعطیلی کسب‌وکارشان گرفته‌اند. در مقابل، دولت در حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتالی در ۱۰ آبان بسته حمایتی‌ای به همراه آیین‌نامه اجرایی آن رونمایی کرد. این آیین‌نامه‌ شامل مشوق‌های مالیاتی، تبلیغاتی و پرداختی برای کسب‌وکارها و پلتفرم‌ها مشخص بود.

پیش از این جزئیات مالیاتی این آیین‌نامه از سمت سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده بود و اکنون جزئیات و چگونگی دریافت تسهیلات برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از قطعی اینترنت با مسئولیت صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام شده است. بر اساس آیین‌نامه اجرایی بسته حمایتی دولت، صندوق نوآوری و شکوفایی مکلف شده است تا با ارائه تسهیلات به توسعه زیرساخت سکوها کمک کند.

بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس آیین‌نامه بسته حمایت مکلف شده است تسهیلات لازم با حداقل نرخ سود را به منظور تامین امکانات، تجهیزات شبکه، تجهیزات ذخیره‌سازی و پردازش داد‌ه‌ها، برای ارائه‌دهندگان خدمات ابری و مراکز داد‌ه‌ای که به سکوهای مشمول ارائه خدمات می‌کنند، در چارچوب اساسنامه خود فراهم کنند. اکنون جزئیات شکل حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شده است.

صندوق نوآوری و شکوفایی جزئیات چگونگی حمایت خود از کسب‌وکارهای اینترنتی آسیب‌دیده را بر اساس تکلیف قانونی خود مشخص کرده است. اساس حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی بر مبنای اعطای تسهیلات است و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه‌های پلتفرم‌های کاربردی و کسب‌وکاری، نرم‌افزارهای محتوامحور، آموزش مجازی یا صنعت بازی‌‌های اینترنتی مشغول به فعالیت هستند و همچنین کسب‌وکارهایی که بازاریابی و فروش محصولات آنها از طریق پلتفرم‌های خارجی انجام می‌شده، می‌توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

در جزئیات بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی محدودیت‌های اخیر اینترنت را به رسمیت شناخته و کسب‌وکارهایی که بر بستر پلتفرم‌های خارجی فعالیت می‌کرده‌اند در دایره حمایت خود قرار داده است.

در جزئیات بسته حمایتی آمده که صندوق نوآوری و شکوفایی برای هر شرکت تا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است که با نرخ ترجیحی و به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن نیز در یک دوره ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است. میزان تسهیلاتی که به هر شرکت تعلق می‌گیرد ۶ برابر مجموع هزینه‌های حقوق و دستمزد شرکت‌ها بر اساس لیست بیمه مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود. همچنین در ادامه تاکید شده است که سقف وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا مبلغ یک میلیارد تومان است و مستقیم از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌ها پرداخت خواهد شد.

بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی

در ادامه جزئیات منتشر شده از بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی مشخص شده است شرکت‌هایی که میزان تسهیلات آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد، برای دریافت تسهیلات از محل منابع اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی به شبکه بانکی معرفی می‌شوند. همچنین تسهیلات شرکت‌های خلاق نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان است که از طریق عاملیت صندوق‌های پژوهش و فناوری پرداخت می‌شود.

همچنین کاهش حداقل ۲۰ درصدی تعداد نصب، کاربر فعال، میزان بازدید یا ترافیک داده در مهر ۱۴۰۱ نسبت به مرداد ۱۴۰۱ از معیارهای اصلی تشخیص آسیب‌دیدگی کسب‌وکارها برای صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان شده است و در ادامه تاکید شده این تسهیلات شامل شرکت‌هایی می‌شود که دارای سوابق فروش هستند و فروش سال گذشته آن‌ها کمتر از ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

در نهایت در این بسته عنوان شده است که تسهیلات اعطایی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری با نرخ ۹ درصد و با حداقل تضمین و از طریق بانک‌های همکار صندوق با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد بود و بازپرداخت آن پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ دریافت تسهیلات آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر