;
coinex

جاسوس عربستان سعودی در توییتر به سه و نیم سال زندان محکوم شد

جاسوس عربستان سعودی در توییتر با ارسال اطلاعات افراد منتقد برای مقامات عربستان سعودی هدایایی دریافت می‌کرده است. وی به سه و نیم سال زندان محکوم شد.

«احمد ابوآمو»، از کارمندان سابق توییتر به دلیل جاسوسی برای کشور عربستان سعودی محکوم به سه سال و نیم زندان شده است. وی در سال‌های 2013 تا 2015 در توییتر کار می‌کرده و در این مدت با استفاده از مقام و دسترسی خود به عنوان مدیر مشارکت رسانه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت، به اطلاعات شخصی کاربران منتقد دولت عربستان دسترسی داشته و آنها را برای مقامات سعودی ارسال می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: تهدید افشاگران توییتر توسط ایلان ماسک ؛ پیگیری حقوقی می‌کنم!

جاسوس عربستان سعودی در توییتر به سه و نیم سال زندان محکوم شد

به گزارش رویترز، ابوآمو یک ساعت 42 هزار دلاری از یک مقام سعودی به عنوان هدیه و همچنین دو حواله 100 هزار دلاری دریافت کرده است. در مقابل، او اطلاعات دو کاربر توییتر، از جمله شماره تلفن و تاریخ تولد آنها را فاش کرده است.

به علاوه، براساس شهادت مامور FBI، ابوآمو پس از ترک شرکت در سال 2015 نیز به تلاش‌های خود برای نفوذ در توییتر برای تأیید حساب‌های سعودی یا حذف پست‌های برجسته شده توسط دولت سعودی ادامه داده است.

در ماه اوت امسال، این جاسوس به اتهاماتی از جمله اقدام به عنوان مأمور یک دولت خارجی و همچنین کلاهبرداری، پولشویی و جعل سوابق محکوم شده بود. او اولین بار در سال 2019 همراه با یکی دیگر از کارمندان توییتر به دسترسی به هزاران حساب توییتر برای دولت عربستان متهم شده بود. کارمند دوم که «علی الزباره» نام دارد، قبل از محکوم شدن، آمریکا را ترک کرد.

جاسوس عربستان سعودی در توییتر به سه و نیم سال زندان محکوم شد

عربستان سعودی برای انتشار محتوای ضد دولتی در شبکه‌های اجتماعی، مجازات‌های سختی تعیین کرده است. یک شهروند سعودی در اوایل سال جاری میلادی به دلیل توییت اعتراض آمیز خود نسبت به دولت این کشور به 34 سال زندان و فرد دیگری به 16 سال زندان محکوم شده بود.

براساس شهادت «پایتر زاتکو»، رئیس سابق امنیت توییتر، عربستان سعودی احتمالا تنها دولت خارجی نیست که برای نفوذ به این شرکت تلاش کرده و به نظر می‌رسد دولت‌های هند و چین نیز نمایندگان خود در این شرکت را دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی جاسوس عربستان سعودی در توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر