;
coinex

حساب توییتری Mastodon و لینک‌های آن مسدود شد؛ سرکوب مخالفان ادامه دارد!

این روزها و حداقل یکی دو روز اخیر ایلان ماسک سخت مشغول محدودسازی مخالفان خود بوده و این موضوع با مسدودسازی حساب توییتری Mastodon ادامه دارد.

یک روز بعد از مسدودسازی حساب کاربری ElonJet که پروازهای جت خصوصی ایلان ماسک را دنبال می‌کرد، صبح امروز خبری در خصوص مسدودسازی حساب چند روزنامه‌نگار معروف رسانه‌های مطرح در توییتر منتشر شد. حالا نیز ظاهرا این پلتفرم به سراغ رقیب مدت اخیر خود، یعنی Mastodon رفته و حساب کاربری اصلی و لینک‌های آن را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: جاسوس عربستان سعودی در توییتر به سه و نیم سال زندان محکوم شد

حساب توییتری Mastodon

حالا اگر از صفحه اصلی شبکه اجتماعی رقیب توییتر @joinmastodon در توییتر بازدید کنید، با پیغام مسدود شدن این حساب مواجه خواهید شد. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که علت این تصمیم ناگهانی توییتر چیست، اما ممکن است علت این موضوع، موضع Mastodon و توییت‌های آن در خصوص ماجرای ElonJet باشد.

گفتنی است که ظاهرا بسیاری از لینک‌های Mastodon هم دیگر در توییتر کار نمی‌کنند و این شبکه اجتماعی آن‌ها را به عنوان بالقوه مضر دسته‌بندی کرده است. در حال حاضر، لینک‌های سرور اصلی mastodon.social و بیش از 10 دامنه دیگر آن توسط توییتر مسدود شده‌اند. با این وجود، اگر در توییت‌های خود از لینک‌های Mastodon استفاده کنید، پیغام خطایی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن آمده:

«ما نمی‌توانیم این درخواست را انجام دهیم زیرا این لینک توسط توییتر یا شرکای ما به عنوان بالقوه مضر شناسایی شده است.»

حساب توییتری Mastodon و لینک‌های آن مسدود شد؛ سرکوب مخالفان ادامه دارد!

این گزارش حاکی از آن است که بسیاری از کاربران توییتر در بیوگرافی پروفایل خود از لینک پروفایل Mastodon خود استفاده کرده‌اند. اکنون، لینک‌های ارتباط داده شده به سرورهای مسدود شده Mastodon مانند mstdn.social و mastodon.social غیرفعال شده و متن «این لینک ممکن است ناامن باشد» را نمایش می‌دهد.

از زمان تصدی تو‌ییتر توسط ایلان ماسک، بسیاری از تصمیمات این شبکه اجتماعی براساس ترجیحات شخصی و سیاسی او شکل گرفته است. در حالی که ماسک ابتدا اعلام کرده بود که توییتر هرگونه محتوای غیرقانونی را مجاز می‌کند، از آن زمان به دلایل شخصی برخی حساب‌های خاص را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ حساب توییتری Mastodon چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر