;
coinex

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی ؛ رقابت دو سری از دو نسل

گوشی‌های شیائومی پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 4 پرو فایوجی دو گوشی‌ باکیفیت و پرطرفدار این برند هستند که علاوه بر قابلیت‌های بالا، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارند. در ادامه به مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی می‌پردازیم.

همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین دلیل شهرت برند شیائومی، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و منطقی آن است. این برند در تلاش است تا با ارائه گوشی‌های رقابتی، افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

گوشی شیائومی پوکو M4 پرو که از قابلیت اینترنت 5G بهره می‌برد، به شما این امکان را می‌دهد که لذت زیادی از وب‌گردی و تماشای ویدئوهای یوتیوب ببرید. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کاملاً منطقی، از قابلیت‌های کاربردی این تلفن هوشمند بهره‌مند شوید.

از سوی دیگر، شیائومی ویژگی‌های بسیار خوبی نیز برای گوشی پوکو ایکس 3 پرو در نظر گرفته است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. با وجود این‌که دو گوشی مذکور شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، تفاوت‌های بیشتری میان آن‌ها مشاهده می‌شود که بهتر است قبل از خرید هر یک از این گوشی‌ها از آن باخبر شوید تا بتوانید با توجه به نیاز خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی

گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو در تاریخ 24 مارس 2021 در بازار عرضه شد و در آن زمان، قیمتی نزدیک به 250 یورو داشت. از سوی دیگر، گوشی شیائومی پوکو M4 پرو چندین ماه بعد از آن، یعنی در تاریخ 9 نوامبر 2021 معرفی و 11 همان ماه در اختیار کاربران قرار گرفت و قیمت آن هم نزدیک به 230 یورو است.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر کیفیت ساخت و طراحی

این دو دستگاه از نظر طراحی تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. شما می‌توانید گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو را با ابعاد 165.3 × 76.8 × 9.4 میلی‌متر خریداری نمایید. این گوشی تا حد زیادی شبیه به نسخه معمولی پوکو ایکس 3 است و از نظر طراحی تفاوتی مشاهده نمی‌شود. وزن گوشی کمی زیاد بوده و با 215 گرم، احتمال دارد شما را در استفاده طولانی‌‌مدت اذیت کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی

این گوشی‌ به لطف داشتن گواهی IP53، در برابر گردوغبار و همچنین پاشش آب مقاوم است. به علاوه، گوشی‌ مذکور سیستم خنک‌کننده مایع هم دارد که از داغ شدن گوشی هنگام بازی‌های سنگین پیشگیری می‌کند. ازاین‌رو، شما می‌توانید ساعات طولانی از آن برای بازی کردن استفاده کنید و نگران داغ شدن گوشی هم نباشید.

بخش اعظم پنل جلویی این گوشی را نمایشگر آن پوشانده است و این صفحه‌نمایش نزدیک به 84.6 درصد از بدنه را به خود اختصاص می‌دهد. پنل جلویی این گوشی شیشه‌ای است و با فریم و پنل پشتی پلاستیکی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اغلب گوشی‌های هوشمند که در بازار هستند، طراحی مات یا براقی دارند. بااین‌حال، شیائومی پوکو ایکس 3 پرو ترکیبی از طراحی مات و شفاف است.

هنگام دست گرفتن این گوشی، جای اثر انگشت شما روی پنل پشتی می‌ماند که این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد. گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو دارای ماژول دوربین چهارگانه است که به‌صورت بیضی‌شکل در یک کادر دایره‌ای مشکی رنگی قرار گرفته‌اند.

در مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی مشاهده می‌کنیم که ماژول دوربین‌ها در بالا و وسط ایکس 3 پرو قرار گرفته است و یک فلاش LED هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود. لوگوی پوکو نیز در پایین‌تر دوربین و وسط طراحی براق وجود دارد.

مانند اغلب گوشی‌های پوکو و شیائومی، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه پاور در لبه سمت راست گوشی تعبیه شده‌اند. خوب است بدانید که روی دکمه پاور، حسگر اثر انگشت قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را باز کنید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی

در لبه سمت چپ این گوشی هم خشاب سیم‌کارت و یا درگاه حافظه را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان یا یک سیم‌کارت به همراه کارت حافظه استفاده نمایید. لبه سمت پایین هم یک اسپیکر استریو، میکروفون مکالمه، درگاه Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار دارد. میکروفون دوم به همراه فرستنده مادون‌قرمز هم در لبه بالایی گوشی تعبیه شده‌اند.

از سوی دیگر، گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو دارای دوربین دوگانه است که خیلی از افراد را متعجب می‌کند. دوربین اصلی این گوشی بالاتر و لنز دیگر هم پایین‌تر قرار دارد و قسمت عرضی بالای گوشی را کاملاً پوشانده‌اند. لنزهای دوربین به همراه لوگوی پوکو و فلاش LED در یک کادر مستطیلی مشکی رنگ قرار دارند و دوربین هم کمی بیرون‌زدگی دارد. گوشی پوکو ام 4 پرو نیز مانند پوکو ایکس پرو، با استفاده از گواهی IP53 در برابر گردوغبار و قطرات آب مقاوم است.

در مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر طراحی مشاهده می‌کنیم که این دستگاه با ابعاد 163.6 × 75.8 × 8.8 میلی‌متر با وزن 195 گرم عرضه می‌شود. پس می‌توان گفت که این گوشی خیلی خوش‌دست‌تر از پوکو X3 پرو است.

این گوشی همانند مورد قبلی، تنها بخش جلویی شیشه‌ای داشته و فریم و پنل پشتی آن کاملاً پلاستیکی هستند. محل قرارگیری دکمه‌ها و درگاه‌های مختلف هم مانند گوشی شیائومی پوکو X3 پرو است و تفاوتی از این منظر مشاهده نمی‌شود.

با استفاده از فرستنده مادون‌قرمز که در بخش بالایی این گوشی‌ها وجود دارد، شما می‌توانید از گوشی خود به‌جای کنترل انواع تجهیزات خانگی مانند تلویزیون استفاده کنید. دوربین سلفی هر دو گوشی هم در یک پانچ هول کوچک و در بالا و وسط نمایشگر واقع شده است. به‌طورکلی، اگر به دنبال گوشی خوش‌دست و سبک‌وزنی هستید، پیشنهاد ما شیائومی پوکو ام 4 پرو است.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ام 4 پرو پوکو M4 پرو 5G پوکو X3 پرو
ابعاد 163.6×75.8×8.8 میلی‌متر 165.3×76.8×9.4 میلی‌متر
وزن 195 گرم 215 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گردوغبار و قطرات آب IP53، مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب
رنگ بندی زرد، مشکی، آبی مشکی، آبی، برنزی

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی Civi 2 با گلکسی A53 فایو جی

مقایسه پوکو M5s با گلکسی M12

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro از نظر نمایشگر

شیائومی برای ساخت هر دو گوشی‌ از نمایشگر اقتصادی IPS LCD استفاده کرده است. گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی است که با نرخ نوسازی 120 هرتز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro
مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro

نکته مثبت نمایشگر این گوشی که پوکو ام 4 پرو از آن بی‌بهره است، پشتیبانی از قابلیت HDR10 است. علاوه بر این، نمایشگر این گوشی با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود و شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مقاومت این گوشی نسبت به پوکو ام 4 پرو بهتر است.

از طرف دیگر، در مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر نمایشگر مشاهده می‌کنیم که گوشی پوکو ام 4 پرو با یک نمایشگر 6.6 اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نمایشگر با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

ازاین‌رو، هنگام خرید این گوشی حتماً از گلس برای محافظت بیشتر استفاده نمایید. نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی هم کمتر از پوکو ایکس 3 پرو بوده و به‌اندازه 90 هرتز است. البته توجه داشته باشید که هر چه میزان نرخ نوسازی افزایش پیدا کند، مصرف باتری هم بیشتر خواهد شد. نکته منفی دیگری که درباره نمایشگر این گوشی وجود دارد، عدم پشتیبانی از قابلیت HDR10 است.

هر دو گوشی‌ با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، کیفیت قابل‌قبول و خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها برای تماشای فیلم و سریال استفاده نمایید. همچنین میزان روشنایی متوسط هر دو گوشی‌های پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 4 پرو 450 نیت است. بااین‌حال، این گوشی جزئیات تصویر را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو X3 پرو پوکو M4 پرو 5G پوکو X3 پرو
نوع نمایشگر IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، روشنایی متوسط 450 نیت IPS LCD، نرخ نوسازی 120 هرتز،‌ HDR10، روشنایی 450 نیت
سایز 6.6 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.8 درصد 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.6 درصد
رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 399 ppi 2400×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 3 گوریلا گلس 6

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro از نظر پردازنده و سیستم عامل

با وجود این‌که پوکو ایکس 3 پرو یک دستگاه کاملاً میان‌رده محسوب می‌شود، شیائومی برای ساخت آن از یک تراشه قدرتمند و پرچمدار استفاده کرده که می‌تواند برای هر کاری مناسب باشد. این گوشی با تراشه کوالکام اسنپدراگون 860 روانه بازار می‌شود.

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro

در مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی مشاهده می‌کنیم که پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای است. این هشت هسته شامل یک هسته Kryo 485 Gold با فرکانس 2.96 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 485 Gold با فرکانس کمتری به‌اندازه 2.42 گیگاهرتز و در نهایت، چهار هسته Kryo 485 Silver با فرکانس پایین 1.78 گیگاهرتز می‌شود. Adreno 640 هم کار پردازش گرافیکی این گوشی را انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، شیائومی برای ساخت گوشی پوکو ام 4 پرو از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 810 استفاده کرده است. پردازنده مرکزی این دستگاه شامل دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.4 و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی این گوشی‌ هم Mali-G57 MC2 است.

به‌طورکلی، پردازنده گوشی شیائومی پوکو M4 هم برای بازی‌های ویدئویی قابل‌قبول است و می‌تواند در حالت متوسط، کیفیت مناسبی در اختیار شما قرار دهد. البته توجه داشته باشید که اگر هنگام انجام بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی گرافیک و فریم ریت را در بالاترین حالت ممکن قرار دهید، هنگام بازی ممکن است گوشی شما کمی هنگ کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53

این در حالی است که گوشی پوکو ایکس 3 پرو پردازنده بسیار خوبی برای بازی‌های ویدئویی دارد و از این نظر، پوکو ام 4 پرو هرگز نمی‌تواند با آن رقابت کند. این گوشی با پردازنده قدرتمندی که دارد، هنگام بازی‌های ویدئویی با هیچ‌گونه لگ و باگی مواجه نمی‌شود.

ازآنجاکه هر دو گوشی مذکور در سال 2021 در بازار عرضه شدند، هر دو با سیستم‌عامل اندروید 11 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این دو گوشی با رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شوند و با استفاده از آن، می‌توانید تجربه بی‌نظیری داشته باشید. با استفاده از این رابط کاربری، می‌توانید آیکون‌های مختلف این دو گوشی همراه را طبق سلیقه خود، شخصی‌سازی کنید.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ام 4 پرو پوکو M4 پرو 5G پوکو X3 پرو
سیستم عامل
  • اندروید 11
  • قابل آپگرید به اندروید 12
  • MIUI 13
  • اندروید 11
  • قابل آپگرید به اندروید 12
  • MIUI 13 برای پوکو
تراشه دایمنسیتی 810 5G (6 نانومتری) اسنپدراگون 860 (7 نانومتری)
CPU 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55) 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.96 گیگاهرتز Kryo 485 Gold و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 Gold و چهار هسته‌ی 1.78 گیگاهرتز Kryo 485 Silver)
GPU Mali-G57 MC2 Adreno 640

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro از نظر رم و حافظه

شیائومی برای ساخت پوکو X3 پرو از رم 6 و 8 گیگابایتی استفاده کرده است. هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنید، می‌توانید گوشی را با رم بالاتری خریداری نمایید. رم گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو با نسخه‌های 4، 6 و 8 گیگابایتی عرضه می‌شود.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ام 4 پرو
مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ام 4 پرو

گوشی پوکو ایکس 3 پرو شیائومی با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. اگر احساس می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، می‌توانید به‌جای سیم‌کارت دوم، از کارت حافظه استفاده نمایید و حافظه گوشی خود را تا یک ترابایت افزایش دهید.

با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر حافظه متوجه می‌شویم که شیائومی پوکو ام 4 پرو با حافظه 64، 128 و 256 گیگابایت در دسترس عموم قرار می‌گیرد. مانند مورد قبلی، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه، فضای ذخیره گوشی را تا یک ترابایت افزایش دهید. تفاوت مهمی که این دو گوشی از نظر حافظه دارند، این است که نوع حافظه شیائومی پوکو ام 4 پرو UFS 2.2 و پوکو ایکس 3 پرو UFS 3.1 است. ازاین‌رو، متوجه می‌شویم که عملکرد حافظه گوشی دوم بهتر است.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ام 4 پرو پوکو M4 پرو 5G پوکو X3 پرو
درگاه حافظه microSDXC microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی
  • 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت 4 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 3.1

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro از نظر دوربین

همان‌طور که در ابتدا نیز گفتیم، گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو با دوربین دوگانه عرضه می‌شود. دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با سنسور 50 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این لنز ۲۶ میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد که این قابلیت در پوکو X3 پرو هم دیده می‌شود. دومین و آخرین لنز این گوشی هم با کیفیت 8 مگاپیکسل، پوشش 119 درجه و دیافراگم 2.2 روانه بازار می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی

این درحالی‌است‌که گوشی شیائومی پوکو X3 پرو با ماژول چهارگانه عرضه می‌شود. دوربین اصلی این گوشی‌ با سنسور 48 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 1.8 در دسترس عموم قرار می‌گیرد. لنز اولترا واید هم در این گوشی مانند گوشی قبل، دارای سنسور 8 مگاپیکسل، پوشش 119 درجه و گشودگی دیافراگم 2.2 است. لنزهای ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر در این گوشی با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 عرضه می‌شوند.

با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر دوربین متوجه می‌شویم که گوشی اول از قابلیت فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد. با استفاده از دوربین این گوشی، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 30، 60، 120 و 240 فریم بر ثانیه ضبط کنید. این گوشی‌ با پشتیبانی از قابلیت لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر، به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای باکیفیتی بگیرید.

از سوی دیگر، گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این گوشی، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 و یا 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. دوربین سلفی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو با سنسور 20 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. این درحالی‌است‌که دوربین سلفی پوکو ام 4 پرو 16 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.5 است.

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro پوکو M4 پرو 5G پوکو X3 پرو
تنظیمات دوربین
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، دیافراگم  f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 119 درجه، دیافراگم f/2.2
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 119 درجه، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
ویدیو 1080p@30/60fps 4K@30fps ،1080p@30/60/120/240fps ،1080p@960fps، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل، لنز واید، f/2.5 20 مگاپیکسل، لنز واید، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
قابلیت‌ها پانوراما HDR، پانوراما
ویدیو 1080p@30fps 1080p@30fps

مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro از نظر باتری

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو با یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی می‌تواند به مدت یک روز دوام داشته باشد. البته هنگام استفاده از این گوشی در بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی، مصرف باتری افزایش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع هم وجود پردازنده قدرتمند و نمایشگر 120 هرتزی این گوشی است.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی

از طرف دیگر، با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی متوجه می‌شویم که شیائومی پوکو ام 4 پرو با یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت روانه بازار می‌شود. ازآنجاکه این گوشی نسبت به پوکو X3 پرو پردازنده و نمایشگر ضعیف‌تری دارد، می‌تواند مدت‌زمان بیشتری شارژ را در خود نگه دارد.

این گوشی می‌تواند بین یک تا دو روز شارژدهی داشته باشد. البته سرعت شارژ این دو گوشی مشابه بوده و هر دو با شارژ سریع 33 واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. ازاین‌رو، در مدت‌زمان 30 دقیقه می‌توانید گوشی را به 59 درصد و در مدت‌زمان یک ساعت هم آن را به 100 درصد شارژ کامل برسانید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی پوکو M4 پرو 5G
پوکو X3 پرو
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 33 وات، 100 درصد در 59 دقیقه (به گفته کمپانی) شارژ سریع 33 وات، 59 درصد در 30 دقیقه، 100 درصد در 59 دقیقه (به گفته کمپانی)

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو M5s با پوکو M4 پرو فایو جی

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7

سایر مشخصات

در انتها می‌توانید سایر مشخصات این دو گوشی را در جدول‌های زیر مشاهده کنید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر تنظیمات صدا

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو X3 پرو پوکو M4 پرو پوکو X3 پرو
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد دارد
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ام 4 پرو پوکو M4 پرو پوکو X3 پرو
تکنولوژی شبکه GSM / HSPA / LTE / 5G GSM ،HSPA ، LTE
سنسورها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.1، A2DP، LE 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC بله (بسته به بازار عرضه) دارد (بسته بازار عرضه)
رادیو رادیو FM رادیو FM، قابلیت ضبط
USB
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از OTG
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از OTG
اینفرارد دارد دارد

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی از نظر قیمت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ام 4 پرو پوکو M4 پرو پوکو X3 پرو
تاریخ معرفی  9 نوامبر 2021 22 مارس 2021
تاریخ عرضه  11 نوامبر 2021 24 مارس 2021
قیمت جهانی حدود 230 یورو حدود 260 دلار

کلام آخر

گوشی‌های شیائومی پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 4 پرو دو گوشی‌ ارزشمند شیائومی محسوب می‌شوند. اگر شما نیز قصد خرید یکی از این گوشی‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی را به‌دقت مطالعه فرمایید. ما در مقایسه POCO X3 Pro با POCO M4 Pro تمام ویژگی‌های این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کردیم و متوجه شدیم که شیائومی پوکو ایکس 3 پرو  از چند نظر گزینه بهتری است.

سؤالات متداول

شیائومی پوکو ایکس 3 پرو بهتر است یا پوکو ام 4 پرو؟

هر یک از گوشی‌های مذکور ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. اما به‌طورکلی، شیائومی پوکو X3 پرو به دلیل داشتن پردازنده قدرتمند و نمایشگر بهتر، گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. البته POCO X3 Pro یک نکته منفی هم دارد و آن هم وزن زیاد آن است. این در حالی است که POCO M4 Pro علاوه بر داشتن وزن کمتر، قیمت مناسب‌تری نیز دارد. بااین‌حال، پردازنده این دستگاه کمی ضعیف است.

قیمت پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 4 پرو در بازار ایران چقدر است؟

قیمت پوکو ایکس 3 پرو حدود 8 تا 9 میلیون تومان است. پوکو M4 پرو فایو جی نیز با قیمت 5.000.000 تا 6.600.000 تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

دیدگاه شما درباره مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    من ام 4 پرو رم 8 رو گرفتم از همه لحاظ عالیییی اصلا رقیب ندارن سرعت بالا کیفیت عالی برا گیم هم خیلی خوبه کلا در همه چیز عالی

    پاسخ

    من یک ساله دوکو x3pro دارم که واقعا از همه لحاظ بی رقیبه و در بازی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشته

    پاسخ

    همین گوشی من الان که دارم می‌نویسم دوکو ایکس ۳ ی عالیه عشقمه هرچیییی بازی یا برنامه دانلود میکنم کم نمیاره مون خونه مادر بزرگم بودم لیوان آبم افتاد رو گوشیم نه سوخت نه شکست یکی دو ساله کار می‌کنه حافظه زیادی داره کلا دوسش دارم ولی خب یک بار گوشیمو فلش کردم قفلش باز نمیشد یادم رفته بود رمز شو ولی عاشق گوشیمم دوربینش خوب نیست عالیههههه کسی میخواد گوشی بخره دوکو ایکس ۳ بخره . گوشی سامسونگ نخرید بیوفته تو آب میپوکه ! فقط دوکو ایکس ۳!!!!

    پاسخ

    وات ذ فاز شانس بود نسوخت🗿

    پاسخ

    از نظر قیمت و از نظر تکنولوژی اینترنتی همون نسل 5G گوشی M4 بهتر هست و یک مورد هم بگم اغلب گوشی های شیائومی دارای پردازنده کوال کام با شبکه 4/5 ایران مشکل دارن و رو خیلی از گوشی ها دیده شده نمیتونن به شبکه 4/5 وصل بشن برای نمونه : رد می نوت 11 با پردازنده کوال کام همین وضعیت رو داره و در مناطق خاصی از کشور که یک نوع از زیر مجموعه های 4/5 فعال هست میتونه بهش وصل بشه اما گوشی M4 با پردازنده مدیا تک در 99 درصد شبکه همه اپراتورها میتونه راحت رو 4/5 بره و اینترنت بسیار پرسرعتی رو بده . در موارد دیگر هم خب خودتون همه چی رو نوشتید و گوشی X3 برتری دارد و عالی هست .

    پاسخ

    شش ماهه پوکو M4 5G را خریدم بسیار راضی هستم با قیمت ارزان ببشترین امکانات و کیفیت ساخت عالی را دارد . سرعت بالای اینترنت و نگهداری شارژ بیش از دو روز بعلاوه ابعاد و وزن مناسب دارد .خودم مدل ۶۴ گیگ رنگ خاکستری را گرفتم عالیه .

    پاسخ

    گوشی poco m4 pro 5G یکی دو ماهه گرفتمش قدرتش عالیه و قابل قبول .سنگینترین بازیم توش ریختم و جواب داد خدایش لک و هنگی نداره و راحتم باهاش و از پولی ک باباتش دادم راضیم من اکثرا اهل نت و بازیم پس متوجه میشین چی میگم ن گرم میشه ن سنگینه و تو استفاده بلند مدتم اذیت نمیکنه ک گذینه اخرشم باطری هس زود پر میشه کافیه ی نیم ساعت بزنی تو برق. 128 با رم 6 عالیه و پاسخگو همه چی هست .کسایی ک دارن نووش جونتون حالشو ببرین .
    ممنون بابت مطلب مفیدتون سایت عالی شماین

    پاسخ

    خیلییی از چیزایی که نوشتید اشتباهه من گوشی پوکو x4دارم. دوربینش 108 مگا پیکسلی داره نرخ نوسازی 120 هرز رم 8 ,256
    تو کالاف دیوتی موبایل روی قدرت آخر هنگ نمیکنه ! بروزرسانیش هم اومده

    پاسخ

    ممنون از دیدگاهی که به اشتراک گذاشتید. در این مقاله، گوشی‌های POCO X3 Pro و POCO M4 Pro مقایسه شدند. مشخصات گوشی شما ذکر نشده

    پاسخ