;
coinex

شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

به تازگی گوشی شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) رونمایی شده است و مشخصات فنی آن رضایت بخش است. در این نوشتار به بررسی این اسمارت فون می پردازیم.

حدود یکماه پیش بود که پوکو M4 پرو پدیدار شد و اطلاعات زیادی پس از آن منتشر گردید. حالا پس از یکماه انتظار برای رونمایی از این محصول، پوکو از میان‌رده اقتصادی خود رونمایی کرده است. در این نوشتار قصد داریم به بررسی شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) بپردازیم و از زوایای مختلف آن را بررسی کنیم.

پوکو سال گذشته از پوکو M3 پرو رونمایی کرد که میان رده خوبی محسوب می‌شود و طرفداران زیادی هم پیدا کرد. حالا اما این کمپانی از اسمارت فون جدید خود با نام پوکو M4 پرو فایوجی معرفی نموده. رویداد اخیر پوکو بسیار جذاب بوده است چرا که یک گوشی جدید از برندی محبوب عرضه شده است. در این نوشتار قصد داریم به بررسی این گوشی بپردازیم.

شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro)

پوکو مدت‌ها پیش با گوشی پوکو ایکس 3 پرو وارد بازار شد و تقریبا به واسطه عرضه همین گوشی بود که در صدر جدول محبوب ترین‌ها میان رده‌ها قرار گرفت. ما در مقاله‌ای جداگانه به پوکو ایکس 3 پرو، پوکو اف 3 و مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 پرداخته ایم که می‌توانید آنها را مفصلا مطالعه نمائید.

یکماه پیش بود که اطلاعاتی از گوشی جدید پوکو ام 4 پرو فاش شد و سپس در وبسایت‌های مختلف لیست شد. مشخصات فنی این اسمارت فون در حد یک میان رده است و برای اکثر کاربران رضایت بخش خواهد بود. زمان عرضه این اسمارت فون به گفته پوکو 11 نوامبر است و به علت درخواست‌های زیاد کاربران پوکو شرایط را سریعا مهیا کرده است.

از جمله مشخصات فنی این گوشی می‌توان به قلب تپنده آن یعنی تراشه دایمنسیتی 810 فایوجی و ماژول گرافیکی مالی جی 57 اشاره کرد. باتری 5000 میلی آمپری با فست شارژ 33 واتی نیز از دیگر قابلیت‌های این گوشی است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا به بررسی کامل شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) 

شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro)
مشخصات فنی پوکو M4 پرو / قیمت پوکو M4 پرو

طراحی و ساخت

در خصوص پوکو M3 پرو در مقاله ای جداگانه به بررسی پرداختیم. در خصوص طراحی و ساخت این گوشی باید گفت که ضخامتی در حدود 8.8 میلی‌متر دارد.

ابعاد این گوشی به طور دقیق 163.6 در 75.8 است و وزنی 195 گرمی دارد. خوشبختانه وزن این اسمارت فون میان رده در شرایط خوبی قرار دارد و با وجود باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری توانسته‌اند ضخامت و وزن گوشی را در سطح سایر میان رده‌ها نگاه دارند.

پوکو ام 4 پرو فایوجی از دو سیمکارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و در رنگ بندی زرد و مشکی و آبی روانه بازار خواهد شد. در پنل جلویی شاهد حضور یک نمایشگر 6.6 اینچی هستیم که حدود 84.8 درصد آن را صفحه نمایش پوشانده است.

همچنین شیشه نمایشگر را کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌کند و به شدت پیشنهاد می‌کنیم که برای گوشی خود از محافظ بهتری استفاده نمائید و تهیه قاب را فراموش نکنید. در پنل پشتی نیز و در سمت چپ، بخشی از گوشه سمت چپ به رنگ سیاه است و در آن کادر ماژول‌های دوربین قرار گرفته‌اند.

ماژول‌های دوگانه این گوشی در کادری مستطیل شکل تعبیه شده‌اند و در کنار آنها شاهد قرارگیری فلاش ال ای دی نیز هستیم.

شاید رنگ مشکی که در پنل پشتی به کار رفته است، کمی توی ذوق بزند اما این طراحی در نسخه قبلی هم استفاده شده بود. در دال این کادر مشکی رنگ، لوگوی پوکو با فونتی تقریبا درشت نوشته شده است.

دکمه تنظیم صدا و کلید پاور روی فریم سمت راست تعبیه شده‌اند و سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور ادغام شده است. این اقدام جزو سیسات های شیائومی و پوکو است که سنسور اثر انگشت را با پاور یکی می کنند.

در قسمت پایینی نمایشگر هم درگاه تایپ سی و بخش پشتیبانی از کابل OTG را داریم. پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) مجهز به جک 3.5 میلی متری هدفون هم است. شیائومی پوکو M4 پرو از بهترین گوشی های شیائومی است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) 

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro)
مشخصات Poco M4 Pro / مشخصات Poco M4 Pro

نمایشگر

نمایشگر از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک اسمارت فون است و پوکو در این زمینه پیشرفتی نسبت به قبل نداشته است. ما در پوکو ام 3 پرو شاهد پنل IPS LCD هستیم که همان در سری جدید نیز به کار رفته است. تنها تفاوت‌هایی که سری جدید نسبت به سری قبلی دارد در زیر خواهد آمد.

شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) مجهز به یک پنل 6.6 اینچی است که نسبت به پوکو ام 3 پرو یک کمی تغییر داشته است. در عوض میزان تراکم پیکسلی از 405 پیکسل در هر اینچ به 399 پیکسل در هر اینچ رسیده است که علت آن را نمی‌دانیم.

در پوکو ام 4 پرو نمایشگر 6.6 اینچی حدود 84.8 درصد از نمای جلویی را پوشانده است و نسبت تصویر آن 20:9 است. وضوح این صفحه نمایش 2400 در 1080 است که مانند دیگر میان رده از استاندارد موجود پیروی می‌کند.

نرخ نوسازی تصویر در این گوشی هوشمند 90 هرتز است و پوکو از نرخ بالاتر 120 هرتزی بهره نبرده است. گویا برای سری M چنین رفرش ریتی را کافی دانسته است. روشنایی این نمایشگر نیز 450 نیت است که در مقایسه با پوکو ام 3 پرو پیشرفت خوبی داشته است.

دوربین

در پوکو ام 3 پرو شاهد ماژول سه گانه بودیم که به ترتیب 48، 2 و 2 مگاپیکسل بودند. این در حالی است که سری جدید این گوشی هوشمند دارای دوربین عریض و اصلی 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن از لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro)
مشخصات فنی پوکو M4 پرو / مشخصات فنی پوکو M4 پرو

لنز 50 مگاپیکسلی یک لنز 26 میلی‌متری است که از گشودگی دیافراگم 1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. فوکوس خودکار باعث می‌شود که تصاویر با کیفیت بهتری ثبت شوند. همچنین دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی زاویه ای 119 درجه‌ای دارد و گشودگی دیافراگم آن 2.2 خواهد بود.

در کنار مجموعه لنزها شاهد فلاش ال ای دی هستیم. شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) می‌تواند به واسطه دوربین اصلی‌اش فیلم برداری در حد 1080 با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه انجام دهد.

دوربین سلفی آن نیز 16 مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم آن 2.5 است. لنز سلفی نیز قادر است ویدئوهای شما را با 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند.

سخت افزار

از هر چه که بگذریم، از کنار سخت افزار یک گوشی نمی‌توان به سادگی عبور کرد. شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) مجهز به تراشه مدیاتک، دایمنسیتی 810 است که با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده است. همچنین خوشبختانه مانند سری قبلی این گوشی از مودم فایوجی بهره می‌برد.

این تراشه متشکل از هشت هسته است که شامل دو هسته با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز است که مبتنی بر کورتکس A76 است. شش هسته دیگر این تراشه با بیشینه فرکانس 2 گیگاهرتزی است و مبتنی بر کورتکس A55 خواهد بود. ماژول گرافیکی این اسمارت فون مالی جی 57 است.

خوشبختانه این گوشی از درگاه کارت حافظه جانبی برخوردار است و می توانید فضای ذخیره سازی را تا میزان دلخواه افزایش دهید.

حداقل رم این گوشی 4 گیگابایت و حداکثر رم آن 6 گیگابایت خواهد بود. همچنین در دو نخه 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. نرم افزار شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro) مبتنی بر اندروید پیش فرض 11 است و از لانچر اختصاصی پوکو MIUI 12.5 است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro)
قیمت پوکو M4 پرو / قیمت پوکو M4 پرو

باتری

باتری از قسمت‌هایی است که طرفداران شیائومی و علی الخصوص پوکو به آن اهمیت خاصی می‌دهند. اصولا همه دوست دارند که گوشی داشته باشند که باتری آن روزها دوام آورد و بتوانند با آن به فعالیت بپردازند.

فست شارژ این گوشی 33 واتی است و 100 درصد آن در 59 دقیقه کامل خواهد شد. هنوز این قسمت تحت بررسی قرار نگرفته است اما با توجه به تجربه کاری از پوکو ام 3 پرو باید حدود 14 ساعت فعالیت مداوم را پاسخگو باشد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با گوشی های پوکو، مقاله بهترین گوشی های پوکو و بهترین گوشی های شیائومی 2021 را بخوانید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شیائومی پوکو M4 پرو (Poco M4 Pro)  چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    نگو تروخدا 🤣

    پاسخ

    همین که از صفحه LCD استفاده شده کافیه که یه نـــــه بزرگ بهش بگم.

    پاسخ