;
coinex

بررسی گلکسی A04e ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

کمتر از دو ماه پیش، سامسونگ از گوشی جدید خود با نام گلکسی A04e رونمایی کرد. بررسی گلکسی A04e سامسونگ به شما کمک می‌کند که هنگام خرید، انتخاب بهتری داشته باشید.

سامسونگ هم مانند بسیاری از برندهای تولیدکننده گوشی، در تلاش است که بتواند گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیتی را روانه بازار کند و در این زمینه هم بسیار موفق بوده است. گوشی گلکسی A04e سامسونگ یکی از گوشی‌های کاملاً مقرون‌به‌صرفه این برند است که به‌تازگی معرفی و سپس روانه بازار شد. این گوشی به‌عنوان یکی از اعضای خانواده گلکسی A04 و گلکسی A04s معرفی شده است.

این گوشی هوشمند با دوربین 13 مگاپیکسلی کاملاً معمولی، یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد که از نظر باتری کاملاً شما را غافلگیر می‌کند. اگر شما نیز قصد خرید این اسمارت‌فون را دارید، بهتر است با بررسی Galaxy A04e اطلاعات بیشتری درباره این گوشی کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A04e

گوشی‌های اقتصادی برای کارهای پیچیده و برنامه‌های سنگین طراحی نشده‌اند و برای کارهای معمولی و روزانه مناسب هستند؛ این موضوع درباره گلکسی A04e سامسونگ هم صدق می‌کند و تقریباً همه قابلیت‌های موجود در این گوشی همان چیزی است که باید از یک گوشی اقتصادی انتظار داشته باشید. بررسی مشخصات فنی گلکسی A04e نشان می‌دهد که آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر.

بررسی گلکسی A04e
بررسی گلکسی A04e

درمجموع می‌توان عملکرد شارژدهی باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را یکی از مهم‌ترین مزایای آن دانست. در ادامه، جدول مشخصات گلکسی A04e را مشاهده می‌کنید و پس از آن به بررسی Galaxy A04e سامسونگ از نظر نمایشگر، دوربین، باتری، عملکرد و قابلیت‌های اتصال می‌پردازیم.

بررسی گلکسی A04e مشخصات فنی گلکسی A04e
طراحی و ساختار
  • 164.2×75.9×9.1 میلی‌متر
  • 188 گرم
  • پنل جلوی شیشه‌ای، پنل پشتی و فریم پلاستیکی
  • تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) یا دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
نمایشگر
  • PLS LCD، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • 6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 81.8 درصد
  • 720×1600 پیکسل،‌ نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ
پردازنده
  • مدیاتک هلیو G35 (12 نانومتر)
  • پردازنده هشت هسته‌ای (4 هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
نرم‌افزار اندروید 12، رابط کاربری One UI Core 4.1
رم و حافظه
  • رم 3 و حافظه 32 گیگابایت
  • رم 4 و حافظه 32 گیگابایت
  • رم 3 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
دوربین اصلی
  • لنز واید 13 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، فوکوس خودکار
  • سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • فلش LED
  • ضبط ویدیوی 1080p@30fps
دوربین سلفی لنز واید 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2
باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپرساعت
اسپیکر
  • اسپیکر مونو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 b/g/n
  • بلوتوث 5.0
  • GPS
  • USB Type-C ، OTG
سایر ویژگی‌ها شتاب‌سنج، مجاورت

بررسی گلکسی A04e از نظر طراحی و ساختار

پنل پشتی و فریم گوشی گلکسی A04e سامسونگ کاملاً از پلاستیک تولید شده است، اما هنگام در دست گرفتن آن اصلاً احساس بدی به شما دست نخواهد داد.

بررسی گلکسی A04e

دو دوربین در پنل پشتی گلکسی A04e سامسونگ دیده می‌شوند که به صورت مجزا و با اندازه نسبتاً بزرگی در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته‌اند. این دوربین‌ها مستقیما در پنل پشتی جا گرفته‌اند و یک فلاش LED با اندازه نسبتاً کوچک هم در میان آن‌ها قرار گرفته است. مثل همه گوشی‌های سامسونگ، لوگوی این برند را هم می‌توانید در پایین و وسط پنل پشتی مشاهده کنید که نشان دهنده اصالت گوشی گلکسی A04e سامسونگ است.

این اسمارت‌فون در ابعاد 164.2×75.9×9.1 میلی‌متر و وزن بسیار خوب 188 گرم ساخته شده است. به همین دلیل هم هنگام استفاده طولانی، اصلاً دست شما خسته نخواهد شد و می‌توانید تا ساعت‌ها بدون خستگی از گوشی گلکسی A04e سامسونگ استفاده کنید. بااین‌حال، شاید از نظر برخی از افراد، ضخامت این گوشی کمی زیاد باشد.

بیشتر بخوانید:

مانند بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار،‌ دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راستی قرار گرفته‌اند. سمت چپ این گوشی هم محل قرارگیری خشاب سیم‌کارت است. این گوشی در دو مدل تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارته موجود است و از نصب کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی A04e از نظر طراحی و ساختار نشان می‌دهد که درگاه تایپ سی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم در لبه پایینی قرار گرفته‌اند.

بررسی گلکسی A04e
بررسی مشخصات گلکسی A04e

گلکسی A04e برخلاف بسیاری از گوشی‌های هم‌رده و جدید موجود در بازار، از قابلیت حسگر اثر انگشت پشتیبانی نمی‌کند. ازاین‌رو، برای باز کردن قفل گوشی مجبور می‌شوید حتماً از رمز دستی استفاده کنید.

اگرچه بخش اعظمی از پنل جلویی این گوشی را نمایشگر آن پوشانده، اما حاشیه‌های نسبتاً زیادی در بالا و پایین آن مشاهده می‌کنیم که کمی توی ذوق می‌زنند. دوربین سلفی این گوشی هم در یک ناچ قطره‌ای نسبتاً بزرگ در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته است.

در این اسمارت‌فون خبری از گواهی IP نیست؛ بنابراین هیچ مقاومتی دربرابر نفوذ گردوغبار و پاشش آب ندارد. به‌طورکلی، بررسی مشخصات گلکسی A04e نشان می‌دهد که سامسونگ در طراحی این گوشی از فرمول گوشی‌های پایین‌رده استفاده کرده است.

بررسی Galaxy A04e از نظر نمایشگر

گوشی گلکسی A04e سامسونگ به نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD با تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ مجهز شده است که با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، کیفیت نسبتاً خوبی برای کارهای معمولی و روزمره دارد. نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت‌فون به‌اندازه 81.8 درصد است. بررسی گلکسی A04e نشان می‌دهد که حاشیه اطراف نمایشگر نسبتاً زیادتر از سایر گوشی‌های هم‌رده گلکسی A04e سامسونگ است.

بررسی گلکسی A04e

به دلیل LCD بودن نمایشگر، نباید انتظار روشنایی چندانی از آن داشته باشید و با روشنایی حداکثری 400 نیت، احتمال دارد در فضای باز یا زیر نور مستقیم خورشید هنگام کار کردن با آن کمی با مشکل مواجه شوید. نرخ نوسازی 60 هرتزی این گوشی هم کاملاً معمولی است و در این بازه قیمتی انتظار بیشتری از آن نمی‌رود.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی گلکسی A04e از نظر عملکرد

از نظر پردازنده هم سامسونگ از همان فرمول اقتصادی استفاده کرده و در این گوشی، یک پردازنده مدیاتک هلیو G35 قرار داده است. این پردازنده 12 نانومتری می‌تواند برای بازی‌های معمولی و همچنین کارهای روزمره کار شما را راه بیندازد. بااین‌حال، در این گوشی باید استفاده از بازی‌های سنگین و پیشرفته را فراموش کنید.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده که شامل 4 هسته Coretex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته 1.8 می‌شود. مسئولیت پردازنده گرافیکی این گوشی هم بر عهده PowerVR GE8320 است که در این بازه قیمتی کاملاً راضی‌کننده است.

اگر به دنبال یک گوشی با قدرت سخت‌افزاری بالاتری در این بازه قیمتی هستید، بهتر است به سراغ گوشی‌های دیگری مانند گلکسی A04s یا گلکسی A13 بروید که پردازنده قوی‌تری دارند. اگرچه این گوشی هم می‌تواند برای کارهای روزمره مناسب باشد.

بررسی گلکسی A04e
بررسی مشخصات فنی گلکسی A04e

ازآنجاکه این گوشی به‌تازگی معرفی شده، از نظر نرم‌افزار نسبتاً جدید است. این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI Core 4.1 عرضه می‌شود. اگر به گوشی‌های سامسونگ علاقه داشته باشید، استفاده از این رابط کاربری بسیار لذت‌بخش خواهد بود و اصلاً احساس میان‌رده یا پایین‌رده بودن به شما دست نخواهد داد.

سامسونگ برای گوشی گلکسی A04e نسخه‌های رم 3 و 4 گیگابایتی را در نظر گرفته که مطمئناً رم 4 گیگابایتی آن می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. این نسخه‌ها دارای حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی هستند که شما می‌توانید بسته به نیاز و هزینه خود، بهترین گزینه را خریداری کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای گوشی گلکسی A04e سامسونگ، پشتیبانی از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه است که می‌توانید فضای ذخیره گوشی خود را تا یک ترابایت افزایش دهید. به همین دلیل هم اصلاً نگران فضای ذخیره 32 و یا 64 گیگابایتی این گوشی نباشید.

بررسی مشخصات فنی گلکسی A04e از نظر دوربین

همان‌طورکه در بخش طراحی هم به اختصار توضیح دادیم، گلکسی A04e سامسونگ دو دوربین دارد که هریک از آن‌ها به صورت مجزا در پنل پشتی قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این گوشی دارای یک لنز واید 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 است که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات فنی گلکسی A04e

با بررسی گلکسی A04e متوجه می‌شویم که در این اسمارت‌فون، خبری از لنز اولترا واید نیست و دومین لنز هم یک دوربین تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 است. به‌طورکلی، استفاده از دوربین این گوشی برای کارهای حرفه‌ای اصلاً پیشنهاد نمی‌شود و فقط برای کارهای معمولی، می‌تواند تا حدودی کار شما را راه بیندازد.

بااین‌حال، برای عکاسی با گوشی باید وقت زیادی بگذارید. با استفاده از دوربین اصلی این گوشی، می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ذخیره کنید که چندان نمی‌توان روی آن حساب کرد.

یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 هم در بالای نمایشگر گلکسی A04e تعبیه شده است که در این بازه قیمتی می‌تواند کار شما را راه بیندازد. در مقایسه با بقیه گوشی‌های هم‌رده گلکسی A04e، می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی از نظر دوربین عملکرد چندان خوبی ندارد و اگر می‌خواهید از گوشی خود برای عکاسی هم استفاده کنید، نباید انتظار چندان زیادی از آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A04e سامسونگ از نظر باتری

در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم که گوشی گلکسی A04e سامسونگ از نظر باتری عملکرد خیلی خوبی دارد. مهم‌ترین دلیل این موضوع هم داشتن باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است. این باتری شارژدهی خوبی دارد و در صورتی که کاربر پرمصرفی نباشید، احتمالا بیش از یک روز هم دوام می‌آورد.

بررسی گلکسی A04e
بررسی گلکسی A04e

درصورتی‌که موقع کار کردن با گوشی از برنامه‌های سبک‌تر استفاده کنید، می‌تواند عملکرد شارژدهی خود را به 1.5 روز نیز برساند. بااین‌حال، نکته منفی باتری این گوشی این است که شارژ مجدد گوشی بسیار زمان‌بر است.

همچنین توجه داشته باشید که در جعبه سامسونگ گلکسی A04e هیچ آداپتوری وجود ندارد و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. به‌طورکلی، اگرچه این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، اما عملکرد شارژدهی خیلی خوبی دارد و می‌تواند کاملاً راضی‌کننده باشد.

بررسی مشخصات گلکسی A04e از نظر صدا و قابلیت‌های اتصال

همان‌طور که از هر گوشی اقتصادی دیگری انتظار می‌رود، گوشی گلکسی A04e سامسونگ هم دارای یک اسپیکر مونو است که کیفیت صدای قابل‌قبولی دارد. در بخش طراحی هم به اختصار توضیح دادیم که این گوشی از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل هم می‌توانید با اتصال هندزفری سیمی، از گوش کردن به موسیقی و پادکست‌های مختلف لذت ببرید.

گوشی گلکسی A04e سامسونگ دارای وای‌فای نسخه 4 و بلوتوث نسخه 5.0 است. این گوشی از قابلیت اینترنت سریع 5G پشتیبانی نمی‌کند و از نظر شبکه هم کاملاً معمولی است. حسگرهای شتاب‌سنج، حسگر مجاورت و حسگر نور محیط هم در این گوشی وجود دارند. نداشتن حسگر اثر انگشت یکی از مهم‌ترین ضعف‌های گوشی گلکسی A04e به شمار می‌رود.

قیمت گلکسی A04e سامسونگ

به‌طورکلی، عوامل زیادی در تعیین قیمت گلکسی A04e سامسونگ دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نسخه‌های رم و حافظه داخلی این گوشی است. یعنی هرچه حافظه داخلی بالاتری انتخاب کنید، قیمت گلکسی A04e نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما به‌طورکلی، این گوشی قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. قیمت گلکسی A04e سامسونگ نزدیک به 134.99 پوند تعیین شده و در بازار گوشی‌های اقتصادی رقابت می‌کند. قیمت A04e در بازار ایران، در زمان نگارش این مقاله حدود 3.600.000 تا 4.200.000 تومان است.

سؤالات متداول

آیا گوشی گلکسی A04e سامسونگ ارزش خرید دارد؟

بررسی گلکسی A04e مشخص می‌کند که اگر به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای کارهای معمولی و روزانه هستید و نمی‌خواهید از آن برای کارهای سنگین استفاده کنید، گلکسی A04e سامسونگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. ولی اگر می‌خواهید از گوشی خود برای بازی‌های ویدیویی یا برنامه‌های سنگین استفاده کنید، بهتر است به سراغ گوشی‌های گران‌قیمت‌تر بروید.

نقاط قوت و ضعف گلکسی A04e چیست؟

با بررسی مشخصات گلکسی A04e متوجه می‌شویم که قابلیت‌هایی مثل شارژ عالی، پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری و قیمت مقرون‌به‌صرفه، از جمله ویژگی‌های مثبت این گوشی هوشمند محسوب می‌شوند. همچنین این گوشی از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی می‌کند و در این بازه قیمتی، نمایشگر نسبتاً باکیفیتی دارد. پردازنده و دوربین ضعیف نیز از نقاط ضعف این گوشی هستند؛ البته می‌دانیم که این گوشی در بازار گوشی‌های اقتصادی رقابت می‌کند و به همین دلیل، نمی‌توان انتظار چندان بالایی از آن داشت.

قیمت گلکسی A04e در بازار ایران چقدر است؟

قیمت A04e در زمان نگارش این مقاله، 3.200.000 تا 4.900.000 تومان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی گلکسی A04e چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر