;
coinex

بررسی گلکسی A04s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی گلکسی A04s یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ است که حدود 1 سال قبل روانه بازار شد. در ادامه به بررسی گلکسی A04s سامسونگ می‌پردازیم.

این گوشی هوشمند به‌عنوان نسل جایگزین گلکسی A03s شناخته می‌شود. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این گوشی هوشمند در اختیار شما قرار خواهیم داد که مطالعه آن می‌تواند کمک بیشتری در انتخاب درسته گلکسی A04s داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23)

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73)

بررسی گلکسی A04s سامسونگ

قبل از این‌که به بررسی مشخصات گلکسی  A04s سامسونگ بپردازیم، لازم است بگوییم که این گوشی هوشمند در تاریخ 31 اوت 2022 معرفی شد و بنابر گفته سامسونگ، قرار است در آینده نزدیک و در ماه سپتامبر در بازار عرضه شود.

قیمت گلکسی A04s سامسونگ نزدیک به 180 یورو خواهد بود که یک گوشی مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد. به همین دلیل هم می‌توانیم این تلفن همراه را در میان فهرست بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 4 میلیون تومان بیاوریم. البته توجه داشته باشید که قیمت گلکسی A04s سامسونگ تا حد زیادی به نسخه‌های رم و حافظه داخلی آن بستگی دارد.

مشخصات گلکسی A04s سامسونگ
 

تاریخ عرضه و قیمت

  • معرفی در تاریخ 31 اوت 2022
  • عرضه در آینده نزدیک (سپتامبر 2022)
  • قیمت نزدیک به 180 یورو
طراحی
  • 164.7×76.7×9.1 میلی‌متر
  • وزن 195 گرم
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
  • در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و مسی
نمایشگر
  • 6.5 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز
  • حداکثر روشنایی 400 نیت
  • نسبت نمایشگر به بدنه 80.7 درصد
  • تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ
پردازنده
  • اگزینوس 850 (8 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 و چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52
نرم‌‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری One UI Core 4
رم و حافظه داخلی
  • رم 3 گیگابایت با حافظه 32 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 32 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
دوربین
  • سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با سنسور 2 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور 5 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
صدا دارای اسپیکر مونو با پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
اتصالات
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0، A2DP، LE
  • دارای GPS با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
  • پشتیبانی از NFC
  • رادیو نامشخص
  • USB Type-C 2.0
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجازی مجاورت

بررسی گلکسی A04s سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی

گوشی گلکسی A04s سامسونگ طراحی معمولی دارد و همان طور که از یک گوشی نسبتاً پایین رده انتظار می‌رود، تماماً پلاستیکی است. تنها پنل جلویی این گوشی هوشمند شیشه‌ای است و نسبت نمایشگر به بدنه تقریباً 80.7 درصد در نظر گرفته می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی مذکور حاشیه‌های نسبتاً زیادی دارد که کمی توی ذوق می‌زند. این حاشیه در بخش بالایی و پایینی نمایشگر افزایش پیدا می‌کند.

بررسی گلکسی A04s سامسونگ
بررسی گلکسی A04s سامسونگ

در بالا و وسط نمایشگر هم یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای تعبیه شده است. سه دوربین اصلی در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده‌اند و یک فلش LED کوچک نیز در کنار آن‌ها دیده می‌شود.

این سه لنز دوربین با اندازه یکسانی در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و لوگوی سامسونگ را هم می‌توانید در وسط و پایین پنل پشتی مشاهده نمایید. دکمه‌های پاور و کم‌وزیاد کردن صدا نیز در لبه سمت راستی قرار دارند که روی دکمه پاور، حسگر اثر انگشت نیز تعبیه شده است و با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را باز کنید.

شما می‌توانید گوشی گلکسی سامسونگ را با ابعاد 164.7×76.7×9.1 میلی‌متر و وزن نسبتاً سبک 195 گرم خریداری کنید. این وزن سبک باعث می‌شود که هنگام استفاده طولانی هم دست شما خسته نشود. در بررسی گلکسی A04s سامسونگ مشاهده می‌کنیم که این تلفن همراه دو سیم‌کارته است و برای استفاده از آن‌ها حتماً باید سیم‌کارت‌های خود را به‌اندازه نانو در بیاورید.

بررسی مشخصات فنی Galaxy A04s از نظر نمایشگر

همان طور که در بخش طراحی نیز ذکر کردیم، نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی هوشمند به‌اندازه 80.7 درصد است. گلکسی A04s دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی با تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ است. این نمایشگر با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد که شاید هنگام مطالعه کمی چشم شما را اذیت کند.

بررسی گلکسی A04s سامسونگ

سامسونگ در ساخت این گوشی همراه از نمایشگر اقتصادی نوع PLS LCD استفاده کرده است و همین موضوع هم یکی از دلایل مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت این گوشی به نظر می‌رسد. نرخ نوسازی در نمایشگر این گوشی هوشمند به‌اندازه 90 هرتز است که سرعت قابل‌قبولی دارد.

ازآنجاکه حداکثر میزان روشنایی نمایشگر این گوشی به‌اندازه 400 نیت است، به احتمال زیاد هنگام کار کردن با آن در زیر نور مستقیم خورشید اذیت خواهید شد. به‌طورکلی، نمایشگر این گوشی کیفیت قابل‌قبولی دارد و نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، می‌توانید از آن استفاده داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

بررسی مشخصات فنی Galaxy A04s از لحاظ عملکرد

در این گوشی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی خبری از پردازنده اسنپدراگون نیست و سامسونگ در این گوشی هوشمند از پردازنده مخصوص به خود، یعنی اگزینوس استفاده کرده است. بررسی گلکسی A04s سامسونگ نشان می‌دهد که در این گوشی هوشمند، پردازنده اگزینوس 850 تعبیه شده است. می‌توانید مطمئن باشید که این پردازنده 8 نانومتری عملکرد خوبی دارد و می‌تواند برای کارهای روزمره پاسخگوی نیاز شما باشد.

پردازنده مرکزی گلکسی A04s سامسونگ 8 هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته  Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند هم برعهده Mali-G52 بوده که عملکرد پردازشی نسبتاً خوبی دارد.

البته به احتمال زیاد هنگام استفاده طولانی از این گوشی هوشمند کمی با مشکل روبرو می‌شوید که نسبت به هزینه پرداختی شما کاملاً طبیعی است. این در حالی است که هنگام استفاده عادی و روزمره، گلکسی A04s سامسونگ می‌تواند پاسخگوی اغلب نیازهای شما باشد.

نکته مهم دیگری که در پردازش و عملکرد یک گوشی هوشمند تأثیر دارد، حافظه رم آن است. این تلفن همراه با نسخه‌های رم 3 و 4 گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای آن‌ها، حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل هم شما می‌توانید بسته به نیاز و هزینه خود، گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید.

همان طور که در ابتدای این نوشتار نیز توضیح دادیم، قیمت گلکسی A04s سامسونگ تا حد بسیار زیادی به انتخاب شما درباره فضای ذخیره و رم آن بستگی دارد. پس اگر می‌توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید، رم 4 با حافظه 128 گیگابایتی می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. عملکرد این نسخه در بررسی گلکسی A04s سامسونگ نیز تأثیر زیادی دارد.

این در حالی است که رم 3 با حافظه 32 گیگابایتی این تلفن همراه با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری عرضه می‌شود. نکته مثبت درباره گلکسی A04s سامسونگ این است که این گوشی هوشمند از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند که این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید فضای ذخیره گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. پس اگر خواستید این گوشی را با حافظه پایین‌تری خریداری کنید، نگرانی درباره این موضوع نخواهید داشت.

بررسی گلکسی A04s سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی A04s سامسونگ نظر نرم‌افزار

در آینده نزدیک، شما می‌توانید این گوشی هوشمند را با اندروید 12 خریداری کنید که با رابط کاربری One UI Core 4 در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این رابط کاربری که مخصوص گوشی‌های سامسونگ است، عملکرد خوبی دارد و هنگام استفاده از آن با هیچ مشکل خاصی مواجه نخواهید شد و از این بابت می‌توانید مطمئن باشید.

بررسی مشخصات گلکسی A04s سامسونگ از لحاظ دوربین

اولین خبرهایی که درباره گلکسی A04s سامسونگ پخش شد، این بود که این گوشی هوشمند با دوربین 50 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. به همین دلیل هم تقریباً اغلب افراد اطلاعات کمی درباره دوربین این گوشی دارد. همان طور که در بخش طراحی نیز شرح دادیم، گلکسی A04s سامسونگ با دوربین سه‌گانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در زیر یکدیگر تعبیه شده‌اند.

در بررسی گلکسی A04s سامسونگ مشاهده می‌کنیم که دوربین اصلی این گوشی هوشمند دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 است. این لنز واید از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و برای عکاسی عادی و روزمره مناسب خواهد بود.

سایر دوربین‌های این گوشی همراه شامل لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور تشخیص عمق تصویر با سنسور 2 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 است. همان طور که مشاهده می‌کنید، در گلکسی A04s سامسونگ خبری از لنز اولترا واید نیست.

بررسی گلکسی A04s سامسونگ

دوربین گلکسی A04s از قابلیت پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند و همچنین یک فلاش LED هم در کنار دوربین‌ها تعبیه شده است که عکاسی در شب را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. با استفاده از این گوشی هوشمند، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید که این کیفیت از یک گوشی پایین رده انتظار می‌رود.

در وسط و بالای نمایشگر آن هم یک دوربین سلفی تعبیه شده است که با سنسور 5 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.2 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این لنز واید به شما این امکان را می‌دهد که از خود عکس بگیرید و کیفیت متوسطی هم دارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) 

بررسی مشخصات فنی Galaxy A04s از نظر باتری

بررسی گلکسی A04s سامسونگ نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند با یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت در اختیار شما قرار خواهد گرفت و عملکرد شارژدهی متوسط و نسبتاً خوبی دارد.

در صورت استفاده معمولی، این باتری می‌تواند تا یک روز دوام داشته باشد و نیازی به شارژ مجدد آن نخواهید داشت. البته این گوشی با شارژ 15 وات عرضه می‌شود که برای شارژ کردن آن نیاز به زمان نسبتاً زیادی دارید.

بررسی گلکسی A04s سامسونگ
بررسی گلکسی A04s سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy A04s از نظر صدا

در این گوشی خبری از اسپیکرهای استریو نیست و سامسونگ در گلکسی A04s از اسپیکر منو استفاده کرده است و کیفیت معمولی دارد. این در حالی است که هنگامی که صدا را تا آخر زیاد می‌کنید، به احتمال زیاد کیفیت آن پایین خواهد آمد. اما نکته مثبت گلکسی A04s سامسونگ این است که گوشی مذکور از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از هندزفری، آهنگ و پادکست گوش دهید.

بررسی مشخصات گلکسی A04s سامسونگ از لحاظ اتصالات

با بررسی اتصالات این گوشی هوشمند متوجه می‌شویم که از وای‌فای نسخه 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات پشتیبانی می‌کند. نسخه بلوتوث این گوشی هم 5.0 است و همچنین با GPS در اختیار شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر موارد ذکر شده، این تلفن همراه از قابلیت NFC نیز پشتیبانی می‌کند و USB آن هم Type-C است.

بررسی گلکسی A04s سامسونگ از نظر قابلیت‌ها

این تلفن همراه با شتاب‌سنج و سنسور مجازی مجاورت در اختیار شما قرار خواهد گرفت و همان طور که در بخش طراحی نیز گفتیم، یک حسگر اثر انگشت در لبه سمت راستی آن و روی دکمه پاور تعبیه شده است که به شما کمک می‌کند در زمان کمتری قفل گوشی را باز کنید. البته احتمال دارد گاهی اوقات این حسگر گیر کند و باید چند بار آن را تکرار کنید.

بررسی گلکسی A04s سامسونگ

سخن نهایی

گوشی گلکسی A04s سامسونگ از گوشی‌های پایین رده این برند به شمار می‌رود که به‌تازگی توسط سامسونگ معرفی شده و قرار است در ماه سپتامبر روانه بازار شود. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی گلکسی A04s سامسونگ پرداخته و تمام قابلیت‌های آن را برای شما شرح دادیم.

اگر شما نیز قصد خرید یک گوشی پایین رده با قیمت مقرون‌به‌صرفه و منطقی را دارید، گلکسی A04s سامسونگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته فراموش نکنید که نباید از این گوشی هوشمند توقع زیادی داشته باشید و همه چیز بستگی به هزینه‌ای دارد که پرداخت می‌کنید. با بررسی مشخصات گلکسی A04s سامسونگ متوجه می‌شوید که این گوشی برای استفاده روزمره مناسب است.

سؤالات متداول

به نظر شما گوشی سامسونگ گلکسی A04s ارزش خرید دارد؟

اگر نیاز شما در حد استفاده روزمره و کارهای کاملاً معمولی محدود می‌شود و نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید گوشی کنید، گلکسی A04s سامسونگ می‌تواند برای شما مناسب باشد. این در حالی است که این گوشی برای گیمرها و کسانی که به طور مداوم از گوشی خود استفاده می‌کنند، گزینه چندان مناسبی نخواهد بود.

دوربین گلکسی A04s سامسونگ چگونه است؟

گلکسی A04s سامسونگ با دوربین سه‌گانه در اختیار شما قرار می‌گیرد و یک لنز واید با سنسور 50 مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است. در این گوشی خبری از لنز اولترا واید نیست و سایر لنزهای آن شامل سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی سنسور تشخیص عمق تصویر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر