;
coinex

قاچاق مواد مخدر با چاپگر سه بعدی

پلیس فدرال استرالیا و FBI توانستند با همکاری هم از قاچاق مواد مخدر با چاپگر سه بعدی توسط یک سازمان بین المللی عملیات خلافکارانه جلوگیری کنند.

در گزارشی که اخیراً از سوی گاردین منتشر شده اشاره شده که دو مرد 33 و 36 ساله که اعضای ارشد یک سازمان بین المللی عملیات خلافکارانه بوده‌اند در پی قاچاق مواد مخدر با چاپگر سه بعدی بودند. آن‌ها در تلاش برای قاچاق 30 کیلوگرم مواد مخدر در چاپگر سه بعدی توسط پلیس استرالیا دستگیر شد‌اند.

پیش از این نیز پلیس فدرال استرالیا (AFP) و FBI با همکاری یکدیگر در عملیات گسترده پیام‌رسان ANOM در سال 2018 تا 2021 توانستند با رهگیری موفق پیام‌ها، 30 مورد واردات مت‌آمفتامین به استرالیا در سال 2020 را کشف کنند.

بیشتر بخوانید: قاچاق پردازنده و گوشی با تظاهر به بارداری در چین! [+ فیلم]

ماجرای قاچاق مواد مخدر با چاپگر سه بعدی

پلیس فدرال استرالیا با تلاش واحد جنایی آن از نقشه خلافکاران برای قاچاق مواد مخدر با چاپگر سه بعدی با خبر شده و جلوی واردات 30 کیلوگرم مواد مخدر به ارزش 30 میلیون دلار را گرفتند. این سازمان‌ها در طی عملیاتی موفق به کشف این مواد قبل از ورود آن‌ها به استرالیا شده و این مواد مخدر را در آمریکا شناسایی و کشف کردند.

پلیس استرالیا تصاویر را منتشر کرده که پرینتر سه بعدی توقف تولید شده‌ی Flashforge Creator 3 را نمایش می‌دهد به نظر می‌رسد که قاچاقچیان مواد تلاش داشتند با استفاده از این پرینتر 3D مقدار زیادی مواد مخدر را وارد استرالیا کنند. این چاپگر سه بعدی صنعتی دارای درب بوده و ابعاد نسبتاً بزرگی نیز دارد و همین امر می‌تواند دلیل انتخاب خلافکاران برای استفاده از آن باشد. وزن این چاپگر نیز نسبتاً بالا بوده و 52 کیلوگرم عنوان شده، بنابراین 30 کیلوگرم مت‌آمفتامین احتمالاً قرار بوده در چندین دستگاه پرینتر سه بعدی با این مدل قاچاق شود.

قاچاق مواد مخدر با چاپگر سه بعدی

در این مورد قاچاق دو مرد دستگیر شدند که یکی از دو مرد دستگیر شده در اواخر ماه ژوئن (تیر ماه) توسط اداره تحقیقات جنایی شهر تایپه در تایوان دستگیر شده است و دیگری نیز در ماه اکتبر (مهرماه) در شهر دیگری در تایوان بازداشت شده است. هر دوی آن‌ها به حمل غیرقانونی مواد مخدر متهم بوده و در صورت مجرم شناخته شدن بابت این اتهام، احتمالاً به حبس ابد در تایوان محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قاچاق مواد مخدر با چاپگر سه بعدی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر