;
coinex

تعطیلی بازار علاالدین در نتیجه افزایش قیمت دلار ؛ آیفون 13 صد میلیونی شد!

امروز و در یکی از عجیب‌ترین روزهای کشور از نظر قیمت دلار، برای ساعاتی حتی شاهد تعطیلی بازار علاالدین در نتیجه افزایش قیمت دلار بودیم!

امروز و در شرایطی که نرخ دلار در بازارهای مالی به طور لحظه‌ای در حال نوسان بود، عموم فروشندگان موبایل در بازار علاالدین دست از کار کشیدند و کرکره مغازه را پایین آوردند! در یک روز، حداقل 3 هزار تومان روی نرخ دلار رفته و فضای کسب‌وکارهای وابسته به دلار بسیار ملتهب است.

بیشتر بخوانید: فروش لوازم کامپیوتری با فاکتور دلاری ؛ دلار از معاملات خارجی حذف نشد که هیچ، به معاملات داخلی آمد!

تعطیلی بازار علاالدین در نتیجه افزایش قیمت دلار

همزمان با افزایش چشمگیر قیمت دلار که از آغاز امروز که از 42 هزار و 450 تومان به 43 هزار و 260 تومان در اواسط روز رسید، قیمت انواع گوشی‌های آیفون 13 هم جهشی ناگهانی یافت! در نتیجه این موضوع، مغازه داران علاالدین ترجیح دادند کرکره مغازه‌های خود را پایین بکشند. یکی از فروشندگان علاالدین گفت:

 «از صبح که قیمت دلار زیاد شد، آیفون ۱۳ پرو مکس که تا دیروز قیمت حدود ۸۰ تا ۸۲ میلیون داشت به ۱۰۰ میلیون تومان رسید. در این شرایط هیچ مشتری سراغ چنین گوشی نمی‌آید. این در حالی است که این نوسان قیمت دلار چند روزی بود که باعث خوابیدن بازار گوشی‌های تلفن همراه به خصوص آیفون شده بود.»

تعطیلی بازار علاالدین در نتیجه افزایش قیمت دلار ؛ آیفون 13 صد میلیونی شد!
تعطیلی بازار موبایل علاالدین در نتیجه افزایش قیمت دلار

او در ادامه اضافه کرد که ادامه چنین وضعیتی، بازار موبایل را به طور کامل تعطیل خواهد کرد. فروشنده دیگری نیز در همین باره گفت: «هیچ چشم‌اندازی برای آینده وجود ندارد، نه خریدار می‌تواند حرکتی کند و نه فروشنده‌. همه همکاران دست نگه‌داشتند تا ببینند چه پیش می‌آید. مگر می‌شود در عرض یکی دو ساعت حدود ۱۰ میلیون تومان روی یک محصول برود. امروز صبح که کار را شروع کردیم قیمت آیفون ۱۳ پرومکس یک ترا ۹۲ میلیون تومان بود و کمتر از دو ساعت بعد به ۱۰۰ میلیون تومان رسید.»

البته بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که تنها بازار گوشی شامل تعطیلی نشده، بلکه مراجعه به صفحات فروش لپ‌تاپ در فروشگاه‌ها نیز نشانگر توقف عملی خرید و فروش است چراکه مقابل بیشتر محصولات کلمه ناموجود ثبت شده است!

گفتنی است، ساعاتی بعد از انتشار این گزارش‌ها، فروشندگان کار خود در بازار علاالدین را از سر گرفتند. همچنین در حال حاضر قیمت دلار وارد کانال 44 هزار تومان شده و با نرخ 44 و 100 تا 44 و 500 تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این روزها قیمت دلار به حدی در نوسان است که برخی فروشندگان، محصولات را با نرخ دلاری معامله می‌کنند. حالا نیز شاهد تعطیلی بازار علاالدین در نتیجه افزایش قیمت دلار هستیم! نظر شما درباره این وضعیت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر