coinex
otetmarket
propification.com

شهرهای فضایی با طراحی آکاردئونی ؛ ایده سینمایی دانشمندان برای سیارک‌ها!

گروهی از دانشمندان دانشگاه روچستر نیویورک ایده‌ای خلاقانه‌ای جهت تبدیل سیارک‌ها به شهرهای فضایی با طراحی آکاردئونی شکل در حال گردش را ارائه کرده‌اند.

ایده مطرح‌شده توسط دانشمندان دانشگاه روچستر نیویورک ‌شباهتی به داستان‌های علمی تخیلی دارد، مبنی بر تبدیل سیارک‌ها به شهرهای فضایی با طراحی آکاردئونی و در‌حال گردش با گرانش مصنوعی. با این کار می‌توان این سیارک‌ها را در آینده به شهرهایی برای سکونت تبدیل کرد. از طرفی ساکنان این شهرها می‌توانند چشم‌اندازهای بی‌نظیری از ماه و مریخ داشته باشند.

بیشتر بخوانید: کشف دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ ؛ گامی در جهت شناخت بیشتر سیارک‌ها

ساخت شهرهای فضایی با طراحی آکاردئونی

اوایل سال جاری میلادی دانشمندان دانشگاه روچستر نیویورک، این ایده را در قالب یک مطالعه مطرح کردند و نتایج آن تحت عنوان «تئوری وحشیانه» در نشریه Frontiers in Astronomy and Space Sciences منتشر شده است. «آدام فرانک» استاد فیزیک و نجوم و محقق دانشگاه روچستر و همچنین یکی از نویسندگان این مقاله درباره آن چنین اظهار نظر می‌کند: «مقاله ما لبه علمی و علمی-تخیلی را به تصویر می‌کشد».

در این طرح بدیع و نو، انبوهی از قلوه‌سنگ‌ها و صخره‌ها از جمله سیارک معروف «بن‌نو» توانایی این را دارند که در آینده به محلی برای سکونت آیندگان تبدیل شوند. علت مثال زدن سیارک بن‌نو این است که نمونه خوبی از یک توده قلوه‌سنگ بوده که از قطعات سنگ مناسب برای اسکان تشکیل شده است. نخستین بار ناسا در مأموریت Osiris-Rex این سیارک را مورد بررسی قرار داد.

شهرهای فضایی با طراحی آکاردئونی

گروه تحقیقاتی روچستر در راستای طرح خود توصیه می‌کنند که انبوهی از سنگ‌های یک سیارک توانایی تبدیل شدن به استوانه‌ای برای زندگی را داشته که پیرامون آن با شبکه‌ای نازک و مستحکم از نانوالیاف‌های کربنی پوشیده شده است. این طرح در واقع شبیه به آکاردئون خواهد بود.

ایده اصلی شهرهای فضایی با طراحی آکاردئونی از «استوانه اونیل» که نوعی سکونتگاه فضایی معلق برای اسکان انسان در فضا بوده، شکل گرفته است. استوانه اونیل نوعی ابرسازه است، که امکاناتی نظیر گرانش مصنوعی، سیستم کنترل آب‌و‌هوا و برخی امکانات دیگر را به انسان‌ها ارائه می‌کند. این ایده توسط فیزیکدانی به نام «جرارد اونیل» در دهه 1970 توصیف شد. اکنون نیز دانشمندان در بررسی جدید خود، به این ایده پرو بال داده و خلاقیت‌های دیگری به آن افزوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ایده جدید دانشمندان درباره تبدیل سیارک‌ها به شهرهای فضایی با طراحی آکاردئونی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر