;
coinex

زمان ورود خودروهای چانگان به ایران مشخص شد

زمان ورود خودروهای چانگان به ایران مشخص شد. شرکت سایپا که عهده‌دار واردات محصولات چانگان است در مورد زمان رسیدن این خودروها به کشور توضیحاتی داد.

زمان ورود خودروهای چانگان به ایران با اعلام سایپا مشخص شد. چند روز پیش اولین محموله خودروهای واردتی توسط شرکت “کوشا خودرو” به کشور وارد شدند. این محموله شامل چند مدل دستگاه خودرو از شرکت کره‌ای “کیاموتورز” بود. حال سایپا نیز آنطور که وعده داده، قرار است از بهمن‌ماه سال جاری خودروهای چانگان CS35 و چانگان CS55 پلاس را وارد کشور کند. باید منتظر ماند و دید که وعده سایپا عملی می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: افزایش دو برابری ظرفیت ارزی واردات خودرو در سال 1402 ؛ ترفند جدید دولت برای کنترل بازار

سایپا از زمان ورود خودروهای چانگان به ایران خبر داد

در کنار واردکنندگان و خودروسازهای خصوصی، سایپا به‌عنوان نماینده خودروسازان دولتی وارد میدان واردات خودرو شده تا قدرت و نفوذ خود را در بازارهای جهانی اثبات کند. سابقه همکاری سایپا و شرکت چینی چانگان به پیش از ممنوعیت واردات باز می‌گردد و رایزنی‌های انجام شده منجر به ورود سه خودروی جدید CS35 پلاس، CS55 پلاس و چانگان یونی تی شده است.

سایپا از زمان ورود خودروهای چانگان به ایران خبر داد

گفته شده محموله کراس اوورهای جذاب سایپا که شامل چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس می‌شود، از اواسط بهمن ما سال جاری وارد گمرک خواهند شد. بعد از این‌که این دو کراس اوور به بازار رسیدند و در بورس کالا عرضه شدند، نوبت به سایر خودروهای جدید چانگان، یعنی یونی تی و یونی کی می‌رسد.

شنیده‌ها حاکی از این است که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص تاکنون ۲۰ هزار سفارش برای ورود دو خودروی مذکور ثبت کرده‌اند و در حال حاضر در مرحله رایزنی با بانک مرکزی برای پرداخت مبالغ ارزی هستند. همچنین طبق بررسی‌های دقیق، مشخص شده که اولین محموله دارای ۱۰۰ دستگاه سی اس ۳۵ و ۵۵ پلاس خواهد بود و بعد از آن به‌طور ماهانه ۴ هزار دستگاه خودرو به گمرک تحویل داده می‌شود.

به‌گفته معاون خرید سایپا:

چانگان متعهد شده در عرض 3 ماه حدود 12 هزار دستگاه خودروی چانگان CS35 پلاس و CS55 پلاس تولید و به کشورمان تحویل دهد. در صورت نبود مشکل ارزی و عدم وجود اختلافات سیاسی، قرار شده واردات خودرو بدون محدودیت در تیراژ بالا به کشور برسد.

چانگان یونی تی هم به‌عنوان یکی از جدیدترین کراس اوورهای بازار چین قرار شده از اردیبهشت سال آینده به کشور بیاید. ظرفیت این کراس اوور خوش‌چهره هنگام ورود به کشور در سال آینده حدود دو هزار دستگاه خواهد بود. گفتنی است که شرکت چینی چانگان از جمله باسابقه‌ترین و بهترین خودروسازان چینی به‌حساب می‌آید و فقط در سال گذشته موفق شده ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید و راهی بازارهای جهانی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان ورود خودروهای چانگان به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر