;
coinex

ماجرای آتش سوزی خودرو دنا چیست؟ [+واکنش رسمی ایران‌خودرو]

ماجرای آتش سوزی خودرو دنا در فضای مجازی آنچنان غوغایی کرد که در نهایت ایران خودرو مجبور شد توضیحاتی در این‌باره ارائه دهد.

ماجرای آتش سوزی خودرو دنا با فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده بود، ایران خودرو را وادار به ارائه توضیحاتی از علت این حادثه کرد. در این فیلم یک خودرو دنا که یکی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین خودروهای حال حاضر ساخت کشور است، دچار حریق ناگهانی می‌شود که به نظر می‌رسد ناشی از یک مشکل فنی باشد.

اینکه خودروهای ایرانی از همه جوانب که حساب کنید چندین پله از خودروهای خارجی عقب هستند شکی نیست. اما مسئله فقط کیفیت خودرو نیست، قیمت خودرو و امینت خودرو نیز یک شرط مهم برای اعتماد مردم نسبت به خرید این قلم کالاست. در ادامه همراه تکراتو باشید تا واکنش ایران خودرو را نسبت به اتفاق ببینید.

بیشتر بخوانید: عرضه 1 میلیون خودرو ظرف 6 ماه؛ وعده جدید وزارت صمت!

ماجرای آتش سوزی خودرو دنا چیست؟

کیفیت خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا به‌پای محصولات مشابه خارجی نمی‌رسد و دارندگان این قبیل ماشین‌ها باید زود به زود سری به تعمیرگاه بزنند و عیوب خودروی زیر پایشان را برطرف کنند. چندین ماه پیش ویدیوهایی درباره آتش گرفتن خودروی شاهین منتشر شد و همین ویدیو باعث افت میزان فروش این سدان جذاب شد.

به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی در حال دست به دست شدن است که مطابق آن خودروی محبوب دنا دچار آتش سوزی شده است. آبی‌پوشان جاده مخصوص در واکنش به این حادثه، ضمن انتشار اطلاعیه‌ای برای عموم مردم ایران به این نکته مهم اشاره کردند که ویدیو قدیمی است و علت حریق دنا، مشکلاتی بوده که سیستم سوخت‌رسانی داشته است.

ماجرای آتش سوزی خودرو دنا چیست؟

اطلاعیه کامل ایران خودرو به شرح ذیل است:

در خصوص انتشار محتوای تصویری حریق خودروی دنا در سایت‌های خبری و شبکه های اجتماعی، گروه صنعتی ایران خودرو تصریح می‌کند، خبر منتشره مربوط به تابستان سال ۱۴۰۱ بوده و به دلایل غیر مشخص در مقطع کنونی مجددا بازنشر و موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد موج بی‌اعتمادی به محصولات این خودروساز شده است.

در ادامه نیز تأکید شده که سال ساخت این خودرو به ۱۴۰۰ باز می‌گردد و این در حالی است که طی سال‌های اخیر ایران خودرو تلاش کرده خودروهای ناقص خود را حذف و از چرخه تولید محو کند و کیفیت محصولاتش را به‌طور فزاینده‌ای افزایش دهد.

با این حال انتشار چنین اخباری محل تأمل است. در پایان نیز اضافه شد: «در ارتباط با علت سانحه نیز طبق نتایج بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده در همان تاریخ، بروز سانحه مرتبط با قطعات و فرایندهای تولید محصول در شرکت ایران خودرو نبوده و این حادثه به واسطه تعمیرات غیر اصولی روی داده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص علت آتش سوزی خودرو دنا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر