;
coinex

واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]

واردات سئات ایبیزا 2022 توسط شرکت معین موتورز محتمل است. در این مطلب به معرفی و بررسی مشخصات فنی و قیمت سئات ایبیزا 2022 می‌پردازیم.

برند سئات یک خودروساز اسپانیایی است که در ایران چندان شناخته شده نیست، اما سابقه زیادی در تولید خودرو دارد. این شرکت در سال 1950 و با همکاری شرکت بزرگ فیات ایجاد شد و 36 سال بعد به خودروسازی مستقل بدل شد که توسط دولت اسپانیا به گروه فولکس واگن فروخته شد. این روزها زیرمجموعه کوپرا سئات فروش بسیار بالایی با ساخت خودروهای اسپرت دارد و خود سئات هم بیشتر بر فروش خودروهای نسبتا اقتصادی تمرکز کرده است. اقتصادی‌ترین مدل سئات، مدل ایبیزا 2022 است که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

واردات سئات ایبیزا 2022

نخستین نسل ایبیزا در سال 1984 معرفی شد. نام این خودرو از یک جزیره معروف در اسپانیا گرفته شده و این بعد از مالاگا دومین محصول سئات بود که نام یک مکان اسپانیایی را داشت. ساخت نخستین نسل ایبیزا با همکاری ایتال دیزان، Karmann و پورشه انجام شد و بعد از آن نسل های دیگر زمانی معرفی شدند که سئات یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن بود و طبیعتاً اشتراکاتی با دیگر اعضای این گروه داشت.

واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]
واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد
نسخه‌ای که برای واردات به ایران در نظر گرفته شده در واقع فیس لیفتی از نسل پنجم ایبیزا است که در سال 2017 و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و بعد از آن در سال 2021 فیس لیفت شد.

طراحی سئات ایبیزا مدل 2022

واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتوز می‌تواند اتفاق جالب توجهی برای بازار ایران باشد. طبیعتا سئات به عنوان زیرمجموعه فولکس واگن محصولی باکیفیت و با طراحی بسیار ایده‌آل طراحی کرده است که رقیب مستقیم فورد فیستا است و می‌توان گفت در بحث طراحی حتی از فیستا بهتر است.

واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]

البته از آنجا که با یک هاچ بک اقتصادی مواجه هستیم، قرار نیست طراحی آن خیلی خاص و پیچیده باشد اما طراحی چه در جلو و چه در عقب منطقی و زیبا به نظر می‌رسد. نکته اساسی در خصوص طراحی این محصول اینکه سئات ایبیزا در مدل 2022 فضای بسیار خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و جادار بودن آن از نکات مثبت آن در قیاس با رقبا است.

مشخصات فنی سئات ایبیزا مدل 2022

ایبیزا از جمله هاچ‌بک‌های اقتصادی اروپایی است که بر اساس پلتفرم MQB ساخته شده است و رده A0 این پلتفرم برای این خودرو برای نخستین بار در نظر گرفته شد. این دقیقا آن پلتفرمی است که برای ساخت اشکوا فابیا، آئودی A1 و فولکس واگن پولو استفاده شده است. سئات ایبیزا مدل 2022 تنها می‌تواند در نسخه پایه خود وارد ایران شود که از یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی MPI برخوردار است و نهایتا 80 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور دارد.

واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]

قدرت این خودرو از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و تمام این مشخصات نشانگر این است که با یک خودرو اقتصادی در پایه‌ترین حالت ممکن مواجه هستیم. نسخه پایه ایبیزا البته خودرو محبوبی است و به خطار قیمت مناسب خود به خصوص در بریتانیا پرفروش است.

پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ با قدرت 95 اسب بخار و همچنین جعبه دنده دو کلاچه اتوماتیک هم برای ایبیزا قابل سفارش است، اما قیمت آن فراتر از محدود مجاز واردات به ایران است.

بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای وارداتی کیا چقدر خواهد بود؟ نقش دلالان در تعیین قیمت

کابین و ایمنی سئات ایبیزا مدل 2022

در نسخه پایخ این محصول، یک نمایشگر 8 اینچی وجود دارد که امکان اتصال کارپلی، اندروید اتو و بلوتوث را دارد. بسیاری از قطعات داخل کابین پلاستیکی هستند. اساسا طراحی داخلی در ساده‌ترین شکل ممکن است و تلفیقی از رنگ مشکی و نقره‌ای را در قطعات پلاستیکی می‌بینیم.

واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]

رنگ‌های مختلف بنابر رنگ بدنه برای حاشیه دریچه‌های تهویه قابل سفارش است‌، اما کیفیت قطعات نسبت به آنچه از دیگر اعضای گروه فولکس واگن می‌شناسیم پایین‌تر است. در نسخه فول امکانات این خودرو، امکاناتی نظیر کروزکنترل تطبیق پذیر، سنسور نور، کلاستر دیجیتال، سیستم تهویه دوکاناله، استارت دکمه ای و غیره را می‌بینیم که البته بعید است این امکانات در نسخه وارداتی به ایران وجود داشته باشد.

در سال 2017 این نسل از ایبیزا در مجموعه یوروانکپ، موفق شد 5 ستاره ایمنی دریافت کند و در سال 2018 هم 5 ستاره ایمنی برای این خودرو در مجموعه لاتین انکپ ثبت شد. این بدان معنا است که این خودرو گرچه مشخصات فنی بالایی ندارد اما بسیار ایمن است. ایبیزا 2022 در محدوده قیمتی 20 تا 25 هزار دلار در بازار اروپا عرضه می‌شود و احتمالا نسخه پایه آن واجد شرایط واردات به ایران است. در ادامه گالری تصاویر سئات ایبیزا 2022 را ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات سئات ایبیزا 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    یک لیتری ، توربو شارژ ، 80 اسب بخار قدرت ، 93 نیوتون متر گشتاور ، دو کلاچه ، 5 دنده دستی ، خیلی جالب نمیاد، با کیفیت اروپایی اما با قیمت ایرانی ، مطمئنا از قدرت خرید خیلی از مردم خارجه. چون مردم باید لگن های داخلی (پراید و پژو) سوار بشن

    پاسخ

    ساینا از این قشنگ تر هست .
    ارزش خریدش از ساینا کمتر است .
    فولوکس واگن ، در اتخادیه اروپا به علت دستکاری در نتیجه آزمایشات ، از رده خارج شده است .
    لطفا قبل از ورود ، چند تا به طور رندوم تست بگیرید .

    پاسخ