;
coinex

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 با قابلیت‌هایی جدید معرفی شد. در این مطلب به معرفی ویژگی‌های جدید تلگرام در آخرین بروزرسانی می‌پردازیم.

در آخرین آپدیت تلگرام، قابلیت‌هایی چون انتخاب عکس پروفایل برای مخاطبین و ابزاری برای پاکسازی خودکار حافظه ارائه شده‌اند. این آخرین بروزرسانی تلگرام در سال 2022 است و شامل قابلیت‌های جذابی چون تار کردن تصاویر و ویدیوها، ابزار جدیدی برای پاکسازی حافظه کش، ابزارهای نقاشی جدید و مخفی کردن اعضای گروه‌ها است. در ادامه با معرفی این قابلیت‌ها با ما باشید.

بیشتر بخوانید: امکان ثبت نام بدون شماره تلفن در تلگرام فراهم شد

قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام دی 1401

در بروزرسانی تلگرام دی 1401 با چندین ویژگی جدید روبه‌رو هستیم که می‌توانند برای کاربران کاربردی باشند.

تار و مخفی کردن ویدیو و عکس

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

تلگرام از قابلیت فرمت اسپویلر برای متن پیام‌ها پشتیبانی می‌کند و حال این ویژگی برای فایل‌های رسانه‌ای نیز عرضه شده است. شما می‌توانید تصاویر و ویدیوها را با یک لایه، تار کنید تا در نگاه اول محتوای آن مشخص نباشد. کاربر با انتخاب فایل، می‌تواند محتوای آن را ببینید. برای استفاده از این ویژگی صرفا کافی است در منوی مربوطه، گزینه Hide with Spoiler را انتخاب کنید.

ابزار پاکسازی حافظه داخلی

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

امکان خالی کردن حافظه داخلی دستگاه مدت‌ها است که توسط تلگرام عرضه شده است. با مراجعه به بخش کش می‌توانید این کار را به طور دستی انجام دهید یا اینکه به طور خودکار فایل‌های بلااستفاده را بعد از مدت مشخصی حذف کنید. حال اما در آپدیت جدید یک قابلیت جدید بری کاربران در این خصوص در نظر گرفته شده است.

با این ابزار، کاربر می‌تواند تنظیمات پاک کردن خودکار مجزا را به حساب تلگرامی‌شان اضافه کنند. در واقع می‌توان این کار را برای چت‌های خصوصی، گروه‌ها و کانال‌ها انجام داد و البته چت‌های مخصوص را هم جدا کرد. این ابزار یک پای چارت در اختیار کاربر قرار می‌دهد و شامل‌ بخش‌های مختلف برای انواع فایل‌ها است.

آنطور که تلگرام توضیح داده، کاربران آیفون با این بروزرسانی می‌توانند سریعتر از قبل به فایل‌های این پیامرسان یا حافظه کش دسترسی پیدا کنند.

ابزارهای جدید ویرایش

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

تلگرام در بروزرسانی جدید خود ابزارهای نقاشی و متن جدیدی در نظر گرفته است. حال اندازه تصویر بر اساس سرعت نقاشی کاربر به صورت پویا تغییر می‌کند و همچنین خطوط شفاف‌تر می‌شوند. علاوه بر این یک ابزار تار کردن جدید هم روبرو هستیم.

در آخرین آپدیت تلگرام، زمانی که روی تصاویر یا ویدیوها متنی بنویسید، امکان تغییر سایز، فونت و حتی پس زمینه آن وجود دارد. همچنین می‌ـواند به آن‌ها ایموجی‌های متحرک اضافه کنید. قابلیتی که برای همه کاربران و نه فقط مشترکین سرویس پریمیوم در دسترس است.

برای اضافه کردن سریع اشکال مانند مربع، دایره، ستاره یا حباب چت به فایل خود، روی گزینه + ضربه بزنید. همچنین می‌توانید با لمس طولانی مدت سطح، آن را با رنگ مدنظرشان پر یا اینکه همه‌چیز پاک کنید.

تصویر پروفایل برای مخاطبین

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

در آپدیت جدید تلگرام دی 1401 می‌توانید در هنگام ویرایش مخاطبین‌تان، برای آن‌ها عکس انتخاب کنید؛ تصویری که تنها خودتان روی پروفایل آن‌ها می‌بینید. البته می‌توانید این تصویر را به دیگران هم پیشنهاد دهید و آن‌ها همین عکس را برای مخاطب موردنظر انتخاب کنند. برای تغییر عکس پروفایل مخاطبین‌تان، به پروفایل بروید، روی گزینه Edit بزنید و سپس Set Photo for یا Suggest Photo for را انتخاب کنید.

تصاویر پروفایل عمومی

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

اگر می‌خواهید تنها افراد خاص قادر به مشاهده تصاویر پروفایل‌تان باشند، می‌توانید برای دیگران یک تصویر پروفایل عمومی درنظر بگیرید. شما همچنین می‌توانید کاری کنید تا تنها افراد خاص قادر به تماشای تصویر پروفایل‌تان باشد.

مخفی‌کردن اعضای گروه

آپدیت جدید تلگرام دی 1401 منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

از دیگر قابلیت‌های جذاب آپدیت جدید تلگرام اینکه ادمین‌های گروه‌های دارای بیش از 100 عضو می‌توانند لیست اعضای گروه را مخفی کنند. با این اقدام در صورتی که یک کاربر در گروه پیامی ارسال نکند، تنها ادمین متوجه حضور او در گروه می‌شود.

از دیگر قابلیت‌هایی که علاوه بر ویژگی‌های مذکور در بالا به تلگرام اضافه شده است می‌توان به انیمیشن‌های جدید در نسخه اندروید، ایموجی‌های متحرک جدید برای کاربران سرویس پریمیوم و ایموجی‌های تعاملی جدید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام دی 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    تلگرامک رقیب نداره یه هیولاست و پادشاه تمام پیامرسانهاست در ضمن آقای علیرضا شما یکی از این باگهای فراوانشو که کسی ندیده و شما دیدی رو ذکر کن لطفا؟
    به نظرم بهتره بری بله و روبیکا (ز ج گ) بریزی و عشقت واتس اپ باشه همچنان
    شما در مورد چیزی که بلد نیستی نظر نده

    پاسخ

    به نظرم آقای علیزاده درست میگه .
    کل دنیای جاسوسی از نرم افزار و سخت افزار در مشت آمریکایی ها هست و آمریکا اگر رحم و مروت داشت ، به همپیمانان خودش مثل آلمان و عربستان رحم می کرد .
    از این مباث بگذریم .
    تلگرام اصلی و اورجینال ، خودش دنیای هک شده ها است .
    چه برسد به تلگرامهای غیر اصلی که امنیت گوشی ها را به فنا داده اند .

    من خودم با اینکه تلگرام اصلی نصب کرده ام ، اجازه دسترسی به دوربین و میکروفن را بهش نداده ام .
    ولی در تلگرامهای غیر اصلی به همه چیز موبایل دسترسی دارند .

    قندشکنها هم عالمی دیگر دارند و می توانند گوشی را به راحتی از دست صاحبش دربیاورند .
    فقط برای چند ثانیه سایفون را روشن می کنم و تلگرام و واتساپ و اینستا را چک کرده و مجددا ، همه را می بندم .

    پاسخ

    سرکار خانم
    شما فقط یک مورد از هک شدن تلگرام ( اصلی ) یا فروش اطلاعات از طریق تلگرام ( اصلی ) را برای ما پیدا کنید !
    تلگرام هیچ وقت نه هک شده نه اطلاعات رافروخته !
    مگر نصب تلگرامهای طلا+یی و …

    پاسخ

    قرار بود تلگرام برای همه عموم براحتی قابل استفاده باشد .
    اینجوری هر روز کارکرد تلگرام سخت تر می شود
    باگهای فراوانش هنوز برطرف نشده ، دنبال قر و قمبیل و قیافه هستند .

    پاسخ

    دوست عزیز
    تمام ویژگی های جدیدی که به پیغام رسانهای جدید اضافه می شود ، همگی کپی برداری از تلگرام ! درواقع تلگرام پیشتاز اضافه کردن ویژگی های جدید و خاص هست ، کار کرد برای عموم تغییر نکرده ، فقط ویژگی های جدید بهش اضافه شده برای کاربران خاص .
    امپراطوری بی بدلیل ، کشور تلگرام 🙂

    پاسخ

    امپراطوری بی بدلیل ، کشور تلگرام 🙂

    پاسخ