;
coinex

تسهیل خرید و فروش ارز با سامانه متشکل ارزی ؛ دلار روند نزولی می‌گیرد؟

کانون صرافان ایرانیان از تسهیل خرید و فروش ارز با ثبت‌نام در سامانه برخط بازار متشکل ارزی خبر داده و گفته از این پس مردم توانایی ثبت‌نام در این سامانه را دارند.

به دنبال انتشار ویدئویی با موضوع خرید ارز خارج‌ از نوبت از طریق صرافی‌ها در یکی از رسانه‌ها، کانون صرافان ایرانیان از رسانه‌ها خواستار عدم انتشار اخبار کذب شده و همینطور براساس توصیه‌ای از مردم خواسته تا از معامله با دلالان ارزی که خود را به صرافان دارای مجوز رسمی و عضو این کانون نسبت می‌دهند، جدا اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: با برکناری صالح‌آبادی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد؛‌ دلار ارزان می‌شود؟

تسهیل خرید و فروش ارز با ثبت‌نام در سامانه متشکل ارزی

در همین راستا، برای جلوگیری از تردیدهای ایجاد شده، کانون صرافان ایرانیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «مطابق با بخشنامه بانک مرکزی جهت تسهیل خرید و فروش ارز برای مردم، متقاضیان خرید ارز از طریق ثبت‌نام در سامانه برخط بازار متشکل ارزی به نشانی my.ice.ir توانایی اقدام نسبت به خرید ارز را خواهند داشت».

تسهیل خرید و فروش ارز

البته براساس این اطلاعیه بدون ثبت‌نام در سامانه بازار متشکل ارزی نیز می‌توان نسبت به خرید ارز اقدام کرد. اما اولویت با افرادی است که کلیه مراحل ثبت‌نام غیرحضوری را طی کرده باشند.

بنابراین مردم نیز می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های رسمی سراسر کشور، نسبت به خرید ارز مورد نیاز خود در چارچوب قوانین و مقررات مذکور در نظام پولی کشور اقدام کنند.

در بیانیه رسمی کانون صرافان ایران آمده: صرافان رسمی کشور همچون قبل در چارچوب قوانین و مقررات کشور فعالیت خواهند کرد و در انجام این امر هیچ‌گونه ارتباطی با دلالان ندارند. انتشار ناصحیح و غیرکامل اطلاعات مربوط به حوزه ارز و صرافی‌ها در شرایط کنونی و همچنین یکسان دانستن دلالان ارزی و صرافان زیر نظر بانک مرکزی منجر به التهاب بیشتر بازار ارز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تسهیل خرید و فروش ارز با ثبت‌نام در سامانه متشکل ارزی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر