;
coinex

وظیفه تقویت سواد مجازی بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی از تقویت سواد مجازی به عنوان وظیفه خود خبر داده است. این نهاد و شورای عالی فضای مجازی کارهایی در زمینه‌های مشترک انجام می‌دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جزئیات تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو ماموریت این شورا در مورد فضای مجازی در سند تحول را تشریح کرده است.

تقویت سواد مجازی و پیدا کردن راه‌حل مناسب برای روبرو شدن با آسیب‌های فضای مجازی دو ماموریت مهمی بوده که در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده این شورا قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

نقش تقویت سواد مجازی شورای عالی انقلاب فرهنگی

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تقویت سواد مجازی و توانمندی شناختی را از موضوعات پراهمیت برای شورای عالی انقلاب فرهنگی دانسته و علت این امر را تشکیل شورای عالی فضای مجازی قلمداد کرده است.

تقویت سواد مجازی
سعیدرضا عاملی

یکی دیگر از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سند تحول، طراحی و پیگیری اجرای الگوی مناسب جهت شناسایی، معرفی و اتخاذ تدابیر لازم برای رویارویی با مظاهر فرهنگ بیگانه در فضای حقیقی و مجازی، همچنین شیوه‌های هجوم فرهنگی به ساحت و مبانی اندیشه، فرهنگ و ‌ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

او ضمن تاکید بر پیش‌بینی‌های لازم برای تامین سلامت در استفاده از فضای مجازی، دیگر ماموریت‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی را یافتن راه‌حل مناسب جهت مواجهه با آسیب‌های فضای مجازی معرفی کرد. همچنین در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از حوزه‌های ماموریتی این شورا محتوای فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی عنوان شده است.

عاملی در ادامه گفت: «با تشکیل شورای عالی فضای مجازی این تصور به وجود آمد که همه وظایف فضای مجازی برعهده شورای عالی فضای مجازی است ولی دو ماموریت اساسی برعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شده است. طبق گفته او قرار است با تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای منتخب دو شورا موضوعات مورد نظر بررسی شود و نتیجه پس از تصویب در دو شورا، مبنای همکاری و تعامل قرار می‌گیرد».

در پایان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تقسیم کاری بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی در رابطه با موضوعات مشترک بین این دو شورا خبر داد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما منظور از تقویت سواد مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر