;
coinex

بررسی ردمی A1 پلاس ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

ردمی +A1 یکی از گوشی‌های اقتصادی شیائومی است. یکی از ویژگی‌هایی که این گوشی را از سایر رقیبانش متمایز می‌کند،  اندروید 12 نسخه Go است. در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی ردمی A1 پلاس می‌پردازیم.

شیائومی تمام تلاش خود را کرد که در این گوشی از مواد مقرون‌به‌صرفه‌ای استفاده کند تا قیمت آن را پایین نگه دارد. اگر شما هم به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه هستید که برای کارهای سبک و ساده از آن استفاده کنید، احتمالاً ردمی A1 پلاس می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

البته به خاطر قیمت خیلی پایینی که دارد، نباید انتظار چندان زیادی از آن داشته باشید و این امکان وجود دارد که حتی در برخی کارهای روزمره هم لنگ بزند. زیرا در این بازه قیمتی، حداقل ویژگی‌ها و مشخصات بکار برده می‌شوند که کاملاً طبیعی است. برای این‌که اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی شیائومی ردمی A1 Plus به‌دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی A1 پلاس

شیائومی به تازگی از یک گوشی جدید با نام ردمی A1 پلاس رونمایی کرده که قیمت خیلی مناسبی دارد و می‌تواند برای افرادی که نمی‌خواهند از گوشی خود برای کارهای سنگین استفاده کنند، کاملاً مناسب باشد. به نظر شما این اسمارت‌فون ارزش خرید دارد؟

بررسی ردمی A1 پلاس
بررسی ردمی A1 پلاس

برای این‌که بتوانیم یک گوشی هوشمند را به‌خوبی بررسی کنیم باید تمام ویژگی‌های آن را در نظر بگیریم. به همین دلیل هم گوشی ردمی A1 پلاس را از نظر طراحی و ساختار، نمایشگر، پردازنده، رم و حافظه دوربین و همچنین باتری مورد بررسی قرار می‌دهیم تا مطمئن شویم که آیا ارزش خرید دارد یا خیر. در ادامه جدول مشخصات فنی شیائومی ردمی A1 پلاس را مشاهده می‌کنید.

بررسی ردمی +A1
مشخصات فنی شیائومی ردمی A1 پلاس
طراحی و ساختار
  • 164.9×76.8×9.1 میلی‌متر
  • 192 گرم
  • پنل جلوی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand by)
  • در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز
نمایشگر
  • IPS LCD، نرخ نوسازی 60 هرتز، روشنایی 400 نیت در حالت typ
  • 6.52 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 81.0 درصد
  • 1600×720 پیکسل،‌ نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ
پردازنده
  • مدیاتک هلیو A22 (12 نانومتر)
  • پردازنده چهار هسته‌ای (2.0 گیگاهرتز Cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
نرم‌افزار اندروید 12 نسخه Go
رم و حافظه
  • رم 2 و حافظه 32 گیگابایت
  • رم 3 با حافظه 32 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
  • نوع حافظه eMMC 5.1
دوربین اصلی
  • لنز واید 8 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.0
  • دوربین تشخیص عمق تصویر 0.08 مگاپیکسل
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ 10 وات
اسپیکر
  • اسپیکر مونو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
  • بلوتوث 5.0
  • GPS
  • میکرو USB 2.0
سایر ویژگی‌ها
  • اثر انگشت در پنل پشتی
  • شتاب‌سنج

بررسی ردمی A1 پلاس از نظر طراحی و ساختار

همان‌طورکه از هر گوشی اقتصادی انتظار می‌رود، پنل پشتی و فریم ردمی A1 پلاس از پلاستیک تولید شده است. پنل پشتی این اسمارت‌فون تکسچر‌های جذابی دارد که موقع در دست گرفتن آن، احساس خوبی به شما دست خواهد داد. این تکستچرها تا حدودی شما را به یاد چرم مصنوعی در پنل پشتی برخی از گوشی‌ها می‌اندازد.

بررسی ردمی A1 پلاس

وقتی به پنل پشتی ردمی A1 پلاس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تا حدودی شبیه به گوشی آیفون 11 به نظر می‌رسد که این موضوع از یک گوشی اقتصادی کاملاً عجیب است. دو لنز دوربین به همراه یک فلاش LED درون یک ماژول مربعی شکل در گوشی بالا سمت چپ پنل پشتی ردمی A1 پلاس قرار گرفته‌اند. ماژول دوربین این اسمارت‌فون هم برآمدگی خیلی کمی دارد.

این گوشی هوشمند با ابعاد 164.9×76.8×9.1 میلی‌متر و وزن 192 گرم، یکی از گوشی‌های خیلی خوش‌دست به شمار می‌رود که شاید ضخامت آن کمی زیاد باشد، ولی به‌راحتی در یک دست جا می‌شود و اصلاً شما را اذیت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

شاید پیش خودتان فکر کنید که از یک گوشی کمتر از 3 میلیون تومانی، نباید انتظار داشت که حسگر اثر انگشت داشته باشد. این درحالی‌است‌که شیائومی دقیقاً برخلاف این موضوع عمل کرده و حسگر اثر انگشت را در پنل پشتی آن قرار داده است. بررسی ردمی +A1 نشان می‌دهد که موقع در دست گرفتن این گوشی، خیلی جای اثر انگشت روی آن نمی‌ماند و این موضوع را می‌توان یک مزیت مهم در نظر گرفت.

لبه سمت راست ردمی A1 پلاس، محل قرارگیری دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور است. درگاه شارژ، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و میکروفون هم در لبه پایینی قرار گرفته‌اند. خشاب سیم‌کارت در لبه سمت چپ قرار دارد و لبه بالایی فقط محل قرارگیری یک اسپیکر است. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، بر خلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر شیائومی، ردمی A1 پلاس از قابلیت اینفرارد پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی ردمی A1 پلاس
بررسی ردمی +A1

خوشبختانه گوشی ردمی A1 پلاس از دو سیم‌کارت به صورت همزمان و همچنین یک کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل هیچ‌گونه محدودیتی برای استفاده از دو سیم‌کارت و یا یک سیم‌کارت و کارت حافظه وجود ندارد.

بخش جلویی این گوشی هم نمایشگر نسبتاً بزرگی دیده می‌شود که حاشیه زیادی در بالا و پایین گوشی دارد. دوربین سلفی درون یک پانچ قطره‌ای با اندازه‌ای نسبتاً بزرگ در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته است. نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت‌فون به‌اندازه 81.0 درصد بوده که نشان می‌دهد حاشیه‌های نسبتاً زیادی در اطراف آن وجود دارد.

همین موضوع شاید کمی توی ذوق بزند و احساس بدی به شما بدهد. اما به‌طورکلی، بررسی ردمی A1 پلاس نشان می‌دهد که این گوشی در این بازه قیمتی طراحی ساختاری خیلی خوبی دارد و از نظر ظاهری کاملاً شما را به خود جذب می‌کند. حتی موقع در دست گرفتن آن هم اصلاً احساس بدی به شما دست نمی‌دهد.

بررسی شیائومی ردمی A1 Plus از نظر نمایشگر

شیائومی در نمایشگر گوشی ردمی A1 پلاس هم از فرمول گوشی اقتصادی استفاده کرده و هیچ خلاقیت دیگری را در آن مشاهده نمی‌کنیم. این گوشی هوشمند یک نمایشگر 6.52 اینچی از نوع اقتصادی IPS LCD دارد که با رزولوشن 1600×720 پیکسل، کیفیت کاملاً معمولی در اختیار شما قرار می‌دهد.

تراکم پیکسلی این نمایشگر به‌اندازه 269 پیکسل در اینچ است که تصاویر را در حد کاملاً متوسط به نمایش می‌گذارد و خوشبختانه تصاویر پیکسل پیکسل نشان داده نمی‌شوند. به خاطر LCD بودن نمایشگر، نباید انتظار روشنایی خیلی بالایی از آن داشته باشید. بااین‌حال، روشنایی آن کاملاً معمولی است و کار شما را راه می‌اندازد.

بررسی ردمی A1 پلاس

نرخ نوسازی 60 هرتزی نمایشگر این گوشی هم در این بازه قیمتی کاملاً معمولی است و می‌توانید از آن برای کارهای روزمره خود استفاده کنید. به‌طورکلی، نمایشگر گوشی ردمی A1 پلاس دقیقاً همان چیزی است که از هر گوشی اقتصادی دیگری انتظار داریم و برای استفاده معمولی، می‌تواند مناسب باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی A1 پلاس از نظر عملکرد

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گوشی ردمی A1 پلاس از اولین گوشی‌های این برند است که با سیستم‌عامل Android 12 Go عرضه می‌شود. این رابط کاربری با MIUI که در بقیه گوشی‌های این برند استفاده شده، تفاوت‌هایی دارد.

برای مثال، نمی‌توانید قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی در آن مشاهده کنید. این‌درحالی‌است که رابط کاربری MIUI در خیلی دیگر از گوشی‌های شیائومی، قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، آن‌ها را تغییر دهید.

در رابط کاربری Android 12 Go، همه برنامه‌ها اجرا نمی‌شوند و برای باز کردن برخی از برنامه‌های مدنظر خود، احتمالاً مجبور شوید از یکی از نسخه‌های لایت یا گو استفاده کنید. اما به‌طورکلی، این رابط کاربری عملکرد سبک و روانی دارد و برای کار کردن با آن، با مشکل چندانی مواجه نخواهید شد.

شیائومی در گوشی ردمی A1 پلاس از پردازنده مدیاتک هلیو A22 استفاده کرده که بر پایه معماری 12 نانومتری ساخته شده است. پردازنده مرکزی این گوشی چهار هسته‌ای بوده و مسئولیت پردازش گرافیکی آن هم بر عهده PowerVR GE8320 است.

بررسی ردمی A1 پلاس
بررسی ردمی A1 پلاس

در این بازه قیمتی، این‌که انتظار داشته باشید از گوشی ردمی A1 پلاس برای بازی‌های ویدیویی استفاده کنید، کاملاً بعید است و فقط می‌توانید از این گوشی برای برخی بازی‌های خیلی سبک استفاده کنید. بااین‌حال، این پردازنده به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی از گوشی ردمی A1 پلاس برای کارهای معمولی و روزمره مانند وب‌گردی و چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

بررسی ردمی A1 پلاس نشان می‌دهد که این اسمارت‌فون در دو نسخه رم 2 و 3 گیگابایتی و یک نسخه حافظه 32 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. اگرچه تفاوت زیادی میان این نسخه‌های رم دیده نمی‌شود، اما پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده راحت‌تر و برای این‌که درگیر چالش‌های دیگری نشوید، رم 3 گیگابایتی را انتخاب کنید.

همان‌طورکه پیش‌ازاین نیز گفتیم، شیائومی ردمی +A1 از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با خیالی آسوده، فضای ذخیره گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. نوع حافظه داخلی این گوشی هم eMMC 5.1 بوده که در این بازه قیمتی کاملاً طبیعی است.

بررسی مشخصات ردمی A1 Plus از نظر دوربین

همان‌طورکه در بخش طراحی هم به اختصار گفتیم، دو لنز دوربین در پنل پشتی ردمی A1 پلاس تعبیه شده است. دوربین اصلی این اسمارت فون، یک لنز 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.0 است که در کنار یک دوربین تشخیص عمق، به شما امکان ثبت عکس‌های کاملاً معمولی را می‌دهد.

بررسی ردمی A1 پلاس

توجه داشته باشید که فقط درصورتی‌که شرایط نوری کاملاً مناسب باشد، با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید عکس‌های خوبی ثبت کنید. ازاین‌رو، سنسور اصلی این اسمارت‌فون جزئیات را خیلی خوب ثبت نمی‌کند و همه چیز در حد معمولی پیش می‌رود.

از سوی دیگر، دوربین تشخیص عمق تصویر این گوشی هم بیشتر جنبه تزیینی دارد و نمی‌توانید خیلی روی آن حساب باز کنید. با بررسی ردمی A1 پلاس متوجه می‌شویم که موقع گرفتن عکس‌های پرتره، دوربین تشخیص عمق نمی‌تواند سوژه را از بک‌گراند جدا کند. این اسمارت‌فون به شما امکان ثبت ویدیوهای 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه را می‌دهد.

یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 در بالای نمایشگر گوشی ردمی A1 پلاس قرار گرفته است که می‌توانید از آن برای تماس تصویری با کیفیت معمولی استفاده کنید. دوربین سلفی هم مانند لنز اصلی، امکان ضبط ویدیوهای 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی A1 Plus از نظر باتری

شیائومی همواره در تلاش است که بتواند در تمام گوشی‌های خود و حتی گوشی‌های اقتصادی، باتری خوبی بکار ببرد و در این زمینه کاملاً موفق عمل کرده است. گوشی ردمی A1 پلاس یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت خیلی خوب 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد که در این بازه قیمتی، عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد.

بررسی ردمی A1 پلاس
بررسی مشخصات ردمی A1 Plus

عملکرد شارژدهی این باتری هم کاملاً خوب است و در صورت استفاده معمولی، می‌تواند تا دو روز شارژ را در خود نگه دارد. درصورتی‌که کمی بیشتر از گوشی خود استفاده کنید، با یک بار شارژ کردن آن تقریبا 1.5 روز شارژ را در خود نگه خواهد داشت. پس با بررسی ردمی A1 پلاس می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی عملکرد شارژدهی خیلی خوبی دارد.

ردمی A1 پلاس درگاه تایپ سی ندارد و شیائومی تصمیم گرفته که در این گوشی از میکرو USB استفاده کند. این مسئله باعث شده که برای شارژ کردن این اسمارت‌فون، مجبور شوید وقت زیادی بگذارید. البته این موضوع به‌خاطر آداپتور 10 واتی موجود در جعبه هم است که شما را مجبور می‌کند برای فول‌شارژ شدن ردمی A1 پلاس، بیشتر از 2.5 ساعت زمان بگذارید.

بررسی مشخصات فنی شیائومی ردمی A1 پلاس از نظر اسپیکر و قابلیت‌های اتصال

همان‌طورکه انتظار می‌رود، شیائومی در ردمی A1 پلاس فقط از یک اسپیکر مونو استفاده کرده و همان‌طورکه پیش‌ازاین نیز گفتیم، این اسپیکر در بالای گوشی قرار گرفته است. متاسفانه این اسپیکر به‌گونه‌ای طراحی شده که اگر اشتباهاً دست خود را روی آن بگذارید، دیگر هیچ صدایی از گوشی بیرون نمی‌آید.

بااین‌حال، در شرایط معمولی، اسپیکر ردمی A1 پلاس کیفیت نسبتاً خوبی دارد و در این بازه قیمتی، کاملاً می‌تواند رضایت شما را جلب کند. یک درگاه جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم در لبه پایین گوشی دیده می‌شود.

بررسی ردمی A1 پلاس
بررسی ردمی A1 پلاس

با بررسی ردمی A1 پلاس متوجه می‌شویم که فقط حسگرهای اثر انگشت و شتاب‌سنج در این گوشی دیده می‌شوند که حسگر اثر انگشت هم در پنل پشتی قرار گرفته است. این سنسور عملکرد خیلی خوبی دارد و فقط شاید کمی کار شناسایی اثر انگشت را با تاخیر انجام دهد.

قیمت ردمی A1 پلاس

گوشی ردمی A1 پلاس به تازگی و در تاریخ 23 سپتامبر 2022 معرفی و روانه بازار شد. این گوشی هوشمند که یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شیائومی به شمار می‌رود، با دو نسخه رم 2 و 3 گیگابایتی عرضه می‌شود.

به همین دلیل هم می‌توان گفت که قیمت ردمی A1 پلاس به نسخه رمی که شما انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. اما به‌طورکلی، قیمت ردمی A1 پلاس در حال حاضر نزدیک به 120 یورو است که در بازار ایران، می‌توانید آن را با قیمت کمتر از 3 میلیون تومان خریداری کنید.

سؤالات متداول

آیا گوشی ردمی A1 پلاس ارزش خرید دارد؟

معمولا کسانی به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی هستند که بخواهند از آن برای کارهای کاملاً معمولی استفاده کنند و یا آن را به پدر و مادرهای خود هدیه دهند. به همین دلیل هم اگر شما نیز می‌خواهید از گوشی خود برای کارهای معمولی مانند زنگ زدن و یا وب‌گردی ساده استفاده کنید، ردمی A1 پلاس می‌تواند گزینه مناسبی باشد که مجبور نیستید برای خرید آن هزینه زیادی بپردازید.

قیمت ردمی A1 پلاس در بازار ایران چقدر است؟

قیمت شیائومی ردمی +A1 حدود 2.860.000 تا 3.200.000 تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

درباره بررسی مشخصات ردمی A1 Plus چه نظری دارید؟ به نظر شما این گوشی اقتصادی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام من وقتی به فیلتر شکن وصل میشم همان لحضه اینترنتم قطع میشه و وقتی فیلتر شکن و قطع میکنم سریع اینترنتم وصل میشه به نظر شما مشکل

    پاسخ

    داداش اینترنتت وصله فقط جای اون ۴جی علامت کلید میاد بعدش یه مشکلی که داره برنامه دو سه تا بیشتر باز کنی وی پی ان رو میبنده من که می خوام عوضش کنم یه گوشی رم ۴ بگیرم

    پاسخ