;
coinex

ساخت موشکی برای اعزام فضانورد به ماه توسط چین

چین به دنبال تحقق هدف خود جهت ساخت موشکی برای اعزام فضانورد به ماه تا سال 2027 خواهد بود و برای این منظور موشکی نیز طراحی کرده است.

به گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست و براساس اعلام بزرگ‌ترین پیمانکار فضایی چین، احتمالاً این کشور به دنبال ساخت موشکی برای اعزام فضانورد به ماه در سال 2027 میلادی خواهد بود. طبق اعلام «وو یانشنگ» مدیر شرکت علم و فناوری هوافضای چین، این نسل جدید موشک‌ها با نام رمز «موشک 921» توانایی حمل یک مدارگرد با ظرفیت 3 سرنشین و یک لندر ماه با گنجایش 2 نفر در فضا را دارند.

گفتنی است که برنامه‌های فضایی چین چند ماموریت «چانگ» را نیز به همراه خواهد داشت که هدف آن‌ها انتقال نمونه‌هایی از بخش دورافتاده ماه به زمین در سال 2026، یک تحقیق درباره محیط و منابع موجود در قطب جنوب ماه در سال بعد از آن و همچنین ایجاد یک مقر تحقیقاتی در قطب جنوب ماه در سال 2028 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ساخت یک زیستگاه حبابی برای سکونت در مریخ ؛ ایده جدید دانشمندان برای سیاره سرخ!

برنامه چین جهت ساخت موشکی برای اعزام فضانورد به ماه

همچنین موشک 921 مذکور توانایی حمل 70 تن بار در مدار زمین و 25 تن محموله در ماه را دارد. یانشینگ طی سخنرانی در یک انجمن، از جزئیات برنامه‌های فضایی چین خبر داده و طرح‌هایی برای اکتشاف سیارات دیگر و حتی سفر به ورای منظومه شمسی جهت جست‌وجوی مکان‌هایی با قابلیت پشتیبانی از حیات درنظر گرفته است.

افزون بر این چین قصد دارد ماموریت‌هایی برای اکتشاف مشتری و قمرهایش، اورانوس، خورشید و مرز منظومه شمسی به انجام برساند. در کنار این موارد یک پروژه اکتشاف سیارات دیگر با قابلیت پشتیبانی از حیات در ورای منظومه شمسی با نام رمزی «Sound Search» نیز از سال 2030 شروع خواهد شد. همچنین چین طرح‌هایی برای توسعه سیستم سرویس فضایی جهت تعویض تجهیزات ماهواره‌های موجود در فضا و نگهداری آن‌ها را نیز دنبال می‌کند.

ساخت موشکی برای اعزام فضانورد به ماه

مقامات فضایی چین امیدوارانه به دنبال تحقق اهداف ارسال فضانوردان به ماه تا حدود سال 2030 هستند، با این حال به‌طور رسمی هیچ تاریخ مشخصی برای انجام این عملیات تعیین نشده است. همچنین براساس اعلام یانشینگ، چین برنامه‌هایی برای ارسال کاوشگر به مریخ، جمع‌آوری و ارسال نمونه آن‌ها به زمین طی 10 تا 15 سال آینده خواهد داشت. از اهداف دیگر این کشور در حوزه فضایی می‌توان به ارسال کاوشگری به اعماق فضا در سال 2025 جهت اکتشاف سیارک‌های نزدیک زمین و کمربند سیارکی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هدف چین برای ساخت موشکی برای اعزام فضانورد به ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر