;
coinex

کره شمالی سال 2023 را با آزمایش یک موشک بالستیک جدید جشن گرفت؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست؟

کره شمالی سال 2023 را با آزمایش یک موشک بالستیک جدید آغاز کرد. این یک موشک کوتاه برد بالستیک محسوب می‌شود که در ساعات اولیه سال جدید میلادی شلیک شده است.

در بامداد روز سه‌شنبه کره‌شمالی سه فروند موشک بالستیک کوتاه برد از پایگاه چانگ‌وا در جنوب پیونگ‌یانگ را برای آزمایش شلیک کرد و این موشک‌ها پس از پیمودن 350 کیلومتر در آب‌های دریای شرقی سقوط کردند.

حالا و به نقل از ارتش کره جنوبی، خبرگزاری یونهاپ در گزارشی از آزمایش یک موشک بالستیک جدید توسط کره شمالی در بامداد یکشنبه به وقت محلی خبر داده است. بلومبرگ به نقل از گارد ساحلی ژاپن این خبر را تایید کرده و در گزارش خود از فرود این موشک در دریای ژاپن خبر داده است.

بیشتر بخوانید: رصد ارتباطات دشمن از فاصله 12 هزار متری با هواپیمای جاسوسی جدید آمریکا

آزمایش یک موشک بالستیک جدید توسط کره شمالی

پرتاب این سه موشک از سوی پیونگ‌یانگ در حالی انجام شد که یک روز از پرواز آزمایشی یک موشک فضایی سوخت جامد داخلی ساخت کره‌جنوبی می‌گذرد. در همین راستا، کیم گان نماینده ویژه سئول در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره در تماسی تلفنی با سانگ کیم و تاکی‌هیرو فاناکوشی همتایان آمریکایی و ژاپنی خود درمورد آزمایش‌ این موشک‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

مطابق بیانیه منتشر شده از طرف وزارت امور خارجه کره‌جنوبی، کیم گان به همتایان خود اعلام کرده که اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ با موفقیت همراه نخواهد شد و جامعه جهانی باید به هر نوع اقدام ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به صورت کوبنده‌ای واکنش نشان دهد.

آزمایش یک موشک بالستیک جدید

در ادامه نمایندگان این سه کشور به توافقی برای تقویت همکاری‌های امنیتی سه جانبه خود علیه کره‌شمالی دست یافته و از آمادگی خود در مقابل سایر اقدامات تحریک‌آمیز این کشور خبر دادند. طبق این گزارش، همچنین این سه کشور، ارتباطات خود را با چین که نقشی مهمی در کنترل اقدامات نظامی پیونگ‌یانگ دارد، افزایش خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آزمایش یک موشک بالستیک جدید توسط کره شمالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر