;
coinex

تبدیل خودرو تسلا به وانت به سبک پراید وانت!

یک تصمیم عجیب، این‌بار توسط تسلا؛ تبدیل خودرو تسلا به وانت از آن کارهایی است که شرکت سایپا در آن تبحر خاصی دارد.

تبدیل خودرو تسلا به وانت مانند چیزی که پیش‌تر در سایپا و خودروی پراید وانت دیده بودیم موجب تعجب کاربران فضای مجازی شد. چند سالی می‌شود که تب بازار تیونیگ در ایران و جهان بسیار داغ شده است تا جایی‌که پیش‌تر لامبورگینی مورسیالاگو ایرانی و بسیاری خودروی دست‌ساز دیگر را دیده بودیم. این‌بار نیز تبدیل سدان تسلا به تسلا وانت همه را متعجب کرد.

بیشتر بخوانید: افت شوک آور سهام تسلا در دسامبر 2022 ؛ ثبت بدترین عملکرد ماهانه، فصلی و سالانه!

تبدیل خودرو تسلا به وانت سوژه شد

تبدیل سدان‌های پرچمدار به وانت، از آن کارهایی است که اکثر تیونرهای خارجی، حداقل یک بار به سراغ آن رفته‌اند. برای مثال همین چند ماه گذشته بود که نسخه پیکاپ بی ام و M4 کامپتیشن مهمان نمایشگاه SEMA شد. حالا یکی از مالکین خوش خیال تسلا مدل S با تبدیل کردن خودرو خود به یک وانت ناهماهنگ، به تیتر اول رسانه‌های خودرویی جهان تبدیل شده است. به هر حال این اولین باری نیست که محصولات تسلا به وسایل عجیب و غریبی تبدیل می‌شوند.

تانک تسلا مدل T و ساخت نمونه آفرودی از تسلا مدل Y، فقط دو نمونه از عجیب‌ترین‌ تیونینگ‌هایی هستند که روی خودروهای ایلان ماسک پیاده شده‌اند. در ادامه با ویدیو تست درگ پیکاپ تسلا مدل اس همراه خواهیم بود که این وانت عجیب و غریب در درگ 200 متر خود، زمان 8.7 ثانیه را ثبت می‌کند.

وانت تسلا مدل S یک نمونه‌ی تغییر یافته از سدان تسلا مدل اس RWD به حساب می‌آید که در محور عقب خود، میزبان یک موتور الکتریکی مرکزی با توان 370 اسب بخار قدرت و 441 نیوتن متر گشتاور است. آنطور که از تصاویر پیداست، ستون C خودرو به کلی حذف شده است و ستون B هم به لطف یک صفحه مثلثی، کمی مستحکم‌تر به نظر می‌رسد.

البته فعلا از بخش «فضای بار»، هیچ تصویری منتشر نشده است و شاید این بخش به اندازه ظاهر وانت تسلا مدل S، آنچنان زیبا نباشد. به هر حال حدس می‌زنیم که طول قسمت بار در پیکاپ تسلا مدل S، تقریبا به 1.5 متر محدود شده باشد و ارتفاع آن هم از 40 سانتی متر تجاوز نکند.

تبدیل خودرو تسلا به وانت سوژه شد

همچنین باید گفت که باتری‌های پیکاپ تسلا مدل S دقیقا در کف شاسی قرار گرفته‌اند و شاید این طراحی جدید، آن‌ها را در معرض خطر جدی و حتی آتش سوزی قرار دهند.

بد نیست اشاره کنیم که محافظ باتری‌ها، وزن مشخصی را تحمل می‌کند و گذاشتن وسایل سنگین در وانت تسلا مدل S، احتمالا عواقب ترسناکی داشته باشد. به علاوه در انتهای کار باید اشاره کنیم که 0 تا 100 این پروژه توسط کارگاه تیونینگ تسلا مینو که یکی از تیونرهای معروف آمریکا به حساب می‌آیند، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تبدیل خودرو تسلا به وانت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر